windows licentie kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.866 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Bete mensen,

Ik wil graag windows 10 kopen. Als ik het goed begrepen heb kan ik windows 10 bij Microsoft downloaden. Vervolgens kan ik een licentie kopen om deze te activeren. Ik kom verschillende aanbieders tegen maar kan niet beoordelen welke betrouwbaar is.

Bijvoorbeeld onlinekeys biedt al voor tien euro een licentie aan.

Kunnen jullie mij vertellen waar ik goedkoop legaal een betrouwbare licentie kan kopen?

Ik las ook iets over maximaal ram. home is 128 en pro is 520. Maar mijn computer heeft al 4 GB geheugen. Hoe zit dit precies?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je "al" 4GB RAM? Want Windows kan, zoals je aangeeft, in verschillende versies 128GB en hoger aansturen. Let wel op de bit-versie: https://answers.microsoft...-b5fd-bdcd58984333?auth=1

En over welke aanbieder; gebruik de zoek-functie maar eens op GoT. Elk topic verzandt in dezelfde discussie en/of gaat op slot.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Ondanks dat je met 4GB RAM met de 32-bit versie uit de voeten kunt, zou ik toch wel aanraden om alsnog voor de 64-bit versie te gaan. Anders zul je bij een RAM upgrade een nieuwe geschikte licentie moeten kopen + reinstall doen.
Er zitten nog wel meer verschillen tussen Home en Pro, zijn online genoeg vergelijkingstabellen te vinden. Maar zoals de naam al doet vermoeden, is Home prima voor thuisgebruik. Met neer dan 128GB RAM hebben we 't ook al niet meer over normaal thuisgebruik :+
Mocht je echt niemand of niets vertrouwen, zou je de licentie nog rechtstreeks bij Microsoft kunnen kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door ShitHappens op 18-04-2019 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
oja ik weet het alweer, het was even geleden. ik heb nu inderdaad 4 GB maar dit wordt alleen maar meer. 64 bit dus met bij voorkeur pro. Maar waar haal ik goedkoop een betrouwbare en legale licentie?

Ik lees nu ook verschillen over herinstallatie wel of niet ondersteund. Ik moet gewoon een licentie hebben welke ik kan blijven gebruiken, ook als ik over twee maanden mijn computer opnieuw wil installeren.
*knip* dat kan bij deze dan niet als ik het goed lees.

[ Voor 51% gewijzigd door TheVMaster op 19-04-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
De OEM licenties mogen inderdaad maar op één systeem geïnstalleerd worden. Bij de eerste activatie wordt deze gebonden aan je combinatie van hardware. Op het moment dat er hardware gewisseld gaat worden (en met name moederbord/CPU) loop je het risico dat de licentie ongeldig wordt verklaard.
Ga je voor de Retail versie, dan kun je deze blijven gebruiken, zeker als deze aan je Microsoft account wordt gekoppeld.

Waar je voorkeur voor Pro opeens vandaan komt, geen idee. Kan wel, maar besef je wel dat je dan extra gaat betalen voor functies die je (waarschijnlijk) niet eens gebruikt.

Qua keuze voor winkel zou ik toch echt vasthouden aan de shops in de Pricewatch (pricewatch: Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail) of anders MS zelf. Lagere prijzen worden al snel dubieus en kun je niet van op aan dat het jaren goed blijft werken.
Met name de shop onlinekeys is hier op GoT al diverse malen behandeld (zoek maar eens op). Conclusie blijft dat het geen zuivere koffie is.

[ Voor 6% gewijzigd door ShitHappens op 18-04-2019 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:07

TTLCrazy

Listen to Frankie

ShitHappens schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:35:
. Lagere prijzen worden al snel dubieus en kun je niet van op aan dat het jaren goed blijft werken.
Met name de shop onlinekeys is hier op GoT al diverse malen behandeld (zoek maar eens op). Conclusie blijft dat het geen zuivere koffie is.
Terwijl dit goed advies is en ik nooit zou aanraden om illegale software te kopen zijn de zogenaamde online key sites wel een interessant alternatief. Persoonlijk heb ik al mijn windows pc's op deze manier gevalideerd en ik heb hier nul problemen mee ondervinden. Dit wil niet zeggen dat het risicoloos is uiteraard.

Voor mij is het prijsverschil simpelweg te groot. Voor de prijs van € 15,- kan je wel een paar keer proberen om goedkoper uit te zijn. Bij mij is het trouwens nog nooit fout gegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door TTLCrazy op 18-04-2019 07:47 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30
ShitHappens schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:16:
Ondanks dat je met 4GB RAM met de 32-bit versie uit de voeten kunt, zou ik toch wel aanraden om alsnog voor de 64-bit versie te gaan. Anders zul je bij een RAM upgrade een nieuwe geschikte licentie moeten kopen + reinstall doen.
Dit klopt volgens mij niet, de licenties zijn niet 'bit' gebonden. Dus je kunt de licentie gewoon gebruiken voor zowel 32- als 64-bits Windows versies. Herinstallatie moet uiteraard wel.

Een andere vraag: Heb je toevallig al/nog een Windows 7 licentie? Hoewel het officieel niet meer zou moeten kunnen heb ik afgelopen weekend nog een Windows 10 installatie op een nieuwe PC gedaan en deze geactiveerd met een (legale) Windows 7 licentie. Je krijgt dan nog altijd gratis de upgrade van Microsoft naar Windows 10, een digitale sleutel die gebonden is aan jouw hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
redah schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:04:
[...]
Dit klopt volgens mij niet, de licenties zijn niet 'bit' gebonden. Dus je kunt de licentie gewoon gebruiken voor zowel 32- als 64-bits Windows versies. Herinstallatie moet uiteraard wel.
Voor zover bij mij bekend zijn inderdaad de Retail licenties niet 'bit' gebonden, maar OEM- of MSDN-licenties kunnen dat wel zijn.
En dezelfde vraag komt natuurlijk ook weer terug tijdens installatie, voor de licenties die beide kunnen. Is 't alsnog niet handig de verkeerde te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Heb je momenteel Windows 7? upgrade hem dan naar Windows 10 via google kan je snel genoeg de Windows upgrade tool vinden. Je behoud dan alle bestanden, wat je daarna kan doen is 10 dagen na de installatie een "reset" uitvoeren zodat je naar een kale Windows 10 installatie gaat.

Ook kan je een Windows 7 PRO licentie als je die hebt invoeren met een Windows 10 PRO installatie, dan wordt de Windows 7 licentie automagisch een Windows 10 licentie.
paper towel schreef op donderdag 18 april 2019 @ 06:59:
Bete mensen,

Ik wil graag windows 10 kopen. Als ik het goed begrepen heb kan ik windows 10 bij Microsoft downloaden. Vervolgens kan ik een licentie kopen om deze te activeren. Ik kom verschillende aanbieders tegen maar kan niet beoordelen welke betrouwbaar is.

Bijvoorbeeld onlinekeys biedt al voor tien euro een licentie aan.

Kunnen jullie mij vertellen waar ik goedkoop legaal een betrouwbare licentie kan kopen?

Ik las ook iets over maximaal ram. home is 128 en pro is 520. Maar mijn computer heeft al 4 GB geheugen. Hoe zit dit precies?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Zoals al vaker aangegeven. Voor €10,- kun je toch niet verwachten dat het én blijft werken, én betrouwbaar is, én helemaal legaal. En wat Knee-Buckler aangeeft, als je wan Win7 hebt kun je een gratis upgrade uitvoeren.
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:04
Tja wat wil je? Een code van een of andere vage site die jouw Windows installatie op " geactiveerd " zet, maar onduidelijk is of je ook daadwerkelijk voldoet aan de licentievoorwaarden ( en daar wellicht later achter komt d.m.v. dat Microsoft de key deactiveerd )
Of wil je zeker weten dat je een geldige licentie hebt, met ( digitaal ) certificaat en al zodat je ook écht bewijs hebt dat je een geldige licentie voor Windows hebt.

De eerste kun je inderdaad voor een tientje krijgen, soms zelfs minder.
De tweede is een stuk duurder en kun je betrouwbaar in de Pricewatch vinden.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Zou de huidige aanbieding in 1dayfly.nl niet iets zijn? Win10 Pro/Home voor een schappelijke prijs?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30
De gratis, 100% legale, opties zijn:
  • Gratis upgraden via Microsoft: Met een Windows 7 Starter, Home Basic of Home Premium naar Windows 10 Home / Met Windows 7 Professional of Ultimate naar Windows 10 Home of Pro (kun je zelf kiezen)
  • Gratis Windows 10 Education gebruiken als je student/docent bent (via Slim of SurfSpot)
Volgens mij zijn er geen andere legale gratis opties en zul je voor alle andere opties moeten betalen. En als je dan toch moet betalen zou ik liever voor iets fysieks (uit 'n webshop) gaan dan iets digitaal waarbij je geen idee hebt waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Kijk gewoon in de pricewatch wat de goedkoopste legale aanbieder is.

Ja er zijn sites die ver hieronder zitten, maar ik zou afraden met zo'n aanbieder in zee te gaan. Zo'n licentie zal misschien werken maar is niet legaal. Als je dan toch illegale software wilt gebruiken, kun je net zo goed een torrent opzoeken en die 20 euro in je zak (en uit die van een illegale business) houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:23

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

.
Trinsec schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:48:
Zou de huidige aanbieding in 1dayfly.nl niet iets zijn? Win10 Pro/Home voor een schappelijke prijs?
De licentie die je via die aanbieding koopt, komt van Clix Distri; ook al zo'n aanbieder van "grijze" licenties. De 1DayFly-aanbieiding is overigens maar 5 euro goedkoper dan de reguliere prijs die Clix Distri vraagt.

Als je toch al overweegt om zo'n "grijze" licentie te kopen, dan kan dat ook voor de helft van de 1DayFly-prijs. Daar wordt je licentie niet "legaler" van :)

*Disclaimer: ik gebruik zelf ook een paar "grijze" licenties en heb daar tot op heden geen problemen mee ervaren

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Trinsec schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:48:
Weer zo'n grijze aanbieder. Mocht je toch voor een dergelijke oplossing gaan, ga dan lekker voor de goedkoopste. Een licentie voor een tientje, of zoek zelf lekker een "gratis" oplossing.

Als je legaal wil gaan, koop hem dan via een goede verkoper via de pricewatch. Geen idee waarom TS Pro wil gaan, want als je nu "al" 4 Gb hebt, lijkt mij die 512 Gb niet direct een optie. Met 512 Gb op huidige hardware ga je weinig winnen.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hoe weet je nou eigenlijk dat iets een grijze aanbieder is of niet? Dat een heel Windows-besturingssysteem niet legaal een tientje kan kosten, dat snap ik. Maar 30 euro waarbij je Home alleen maar op 1 PC kan installeren, dat wordt al lastiger om uit te vogelen of het legitiem is of niet. Je hebt/had namelijk ook van die 15-euro licenties bij surfspot voor studenten, dus 30 euro voor Home lijkt me ook weer niet te belachelijk goedkoop. Vooral niet op een aanbiedingssite.

Het voordeel van een site als 1DayFly is wel dat ze je wel een deugdelijk product moeten leveren. Als je licentie somehow niet geldig is, mogen ze het voor je oplossen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Trinsec schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:29:
Hoe weet je nou eigenlijk dat iets een grijze aanbieder is of niet? Dat een heel Windows-besturingssysteem niet legaal een tientje kan kosten, dat snap ik. Maar 30 euro waarbij je Home alleen maar op 1 PC kan installeren, dat wordt al lastiger om uit te vogelen of het legitiem is of niet. Je hebt/had namelijk ook van die 15-euro licenties bij surfspot voor studenten, dus 30 euro voor Home lijkt me ook weer niet te belachelijk goedkoop. Vooral niet op een aanbiedingssite.

Het voordeel van een site als 1DayFly is wel dat ze je wel een deugdelijk product moeten leveren. Als je licentie somehow niet geldig is, mogen ze het voor je oplossen.
Die Surfspot licenties voor studenten zijn, voor studenten. Als "normale" consument mag je die dus eigenlijk niet gebruiken. Overigens is 1DayFly daarnaast ook een beetje een "vage" site. nieuws: Aanbiedingensite 1DayFly.com lijkt failliet te gaan Doorstart en wie weet over een paar maanden weer failliet, als je dan een probleem hebt met je licentie zit je nog met niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Raznov schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:32:
[...]

Die Surfspot licenties voor studenten zijn, voor studenten. Als "normale" consument mag je die dus eigenlijk niet gebruiken. Overigens is 1DayFly daarnaast ook een beetje een "vage" site. nieuws: Aanbiedingensite 1DayFly.com lijkt failliet te gaan Doorstart en wie weet over een paar maanden weer failliet, als je dan een probleem hebt met je licentie zit je nog met niets.
Als "normale" consument mag je het na je studententijd nog wel blijven gebruiken. Maar dat was 15 euro, dus 30 euro vind ik voor de "normale" consument niet te goedkoop. OEM-keys (dat mocht toch niet los verkocht worden?) van Win10Pro zit in de PW voor 50 euro. 1DayFly is een aanbiedingssite, en het is daar te koop voor 35 euro. Qua 'aanbieding' ziet dit er dus heel normaal uit. Dus hoe weet je dat het van een grey site is?

Qua failliet, daar was ik van op de hoogte. En toch hebben ze kosteloos een (duur) product van bijna 2 jaar geleden laten vervangen na de doorstart. Dus qua service vind ik ze prima meevallen. Ik kijk nog elke dag of er iets interessants is. Het is niet alsof ze elke maand failliet gaan. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36
Zelf vroeg ik mij ook wel eens af hoe deze goedkope licenties ongestoord kunnen worden verkocht door met name genoemde ondernemingen. Ik meende altijd dat de BSA jaagt op illegaal gebruik [en verkoop?] van software. Daarnaast heb ik het idee dat, in het geval van Windows, Microsoft de verkoop en gebruik in ieder geval lijkt te gedogen! Ik kan me dan ook goed voorstellen dat niet-tweakers of goedgelovige tweakers [zoals ik] deze software te goeder trouw kopen en gebruiken en vraag me dan af in wiens juridisch voordeel een gerechtelijke uitspraak zou uitvallen.

Weet iemand of zoiets al eens "voor de Rechter" is geweest?

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Trinsec schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:02:
[...]

Als "normale" consument mag je het na je studententijd nog wel blijven gebruiken. Maar dat was 15 euro, dus 30 euro vind ik voor de "normale" consument niet te goedkoop. OEM-keys (dat mocht toch niet los verkocht worden?) van Win10Pro zit in de PW voor 50 euro. 1DayFly is een aanbiedingssite, en het is daar te koop voor 35 euro. Qua 'aanbieding' ziet dit er dus heel normaal uit. Dus hoe weet je dat het van een grey site is?

Qua failliet, daar was ik van op de hoogte. En toch hebben ze kosteloos een (duur) product van bijna 2 jaar geleden laten vervangen na de doorstart. Dus qua service vind ik ze prima meevallen. Ik kijk nog elke dag of er iets interessants is. Het is niet alsof ze elke maand failliet gaan. :P
Je weet het nooit, dat is het lastige. Maar op basis van prijs kan je er veel uitpikken. Die 50 euro voor een oem key vind ik zelf niet in de pw, voor mij zit die op 135.

Bij de buren hadden ze een tijd terug een mooi artikel: https://nl.hardware.info/...t-het-lijkt-erop-van-welh.
Zelf ben ik van mening dat het gewoon een eigen keuze is. Ik heb zelf gekozen om voor een grijze licentie te gaan, hij werkte een tijdje maar na 1,5 jaar stopte het. Toen heb ik het op een andere manier opgelost. Het is gewoon een keuze die je maakt, maar als een Windows 10 Home bij MS 150 kost, en je komt het tegen voor 15 euro, dan weet je genoeg.

Overigens heb ik nog nooit gelezen dat er iemand voor de rechter is gekomen door het gebruik van een grijze licentie.

[ Voor 3% gewijzigd door Raznov op 18-04-2019 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:04
Meubelmaker schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:23:
Zelf vroeg ik mij ook wel eens af hoe deze goedkope licenties ongestoord kunnen worden verkocht door met name genoemde ondernemingen. Ik meende altijd dat de BSA jaagt op illegaal gebruik [en verkoop?] van software. Daarnaast heb ik het idee dat, in het geval van Windows, Microsoft de verkoop en gebruik in ieder geval lijkt te gedogen! Ik kan me dan ook goed voorstellen dat niet-tweakers of goedgelovige tweakers [zoals ik] deze software te goeder trouw kopen en gebruiken en vraag me dan af in wiens juridisch voordeel een gerechtelijke uitspraak zou uitvallen.

Weet iemand of zoiets al eens "voor de Rechter" is geweest?
Microsoft heeft al eens gezegd dat ze liever hebben dat je hun Windows 10 gaat piraten dan dat je geen Windows 10 gebruikt.
Dus ja, ze gedogen het dus wel enigzins, maar bij bedrijven worden soms wel controle ter plaatse uitgevoerd, als je dan met verkeerde licenties aan komt of zelfs cracks e.d. dan kan dat heel duur worden.

Ik begrijp niet dat mensen - al wetende dat het om een grijze licentie gaat - hier geld aan uit geven.
Iedereen kan namelijk ook gewoon Windows downloaden en installeren zónder key.
Volledig te gebruiken, je hebt alleen een watermerk rechts onder en kunt het visuele thema niet aanpassen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:02:
[...]

Microsoft heeft al eens gezegd dat ze liever hebben dat je hun Windows 10 gaat piraten dan dat je geen Windows 10 gebruikt.
Dus ja, ze gedogen het dus wel enigzins, maar bij bedrijven worden soms wel controle ter plaatse uitgevoerd, als je dan met verkeerde licenties aan komt of zelfs cracks e.d. dan kan dat heel duur worden.
Ik denk dat je het niet zo zeer als gedogen moet zien, maar als accepteren. Ze kunnen er weinig aan doen. Dus dan zeg je inderdaad "Tja, ze gebruiken het in ieder geval zodat we onze dominante positie behouden." Maar reken er maar op dat ze het graag willen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:23

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Trinsec schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:02:
[...]

1DayFly is een aanbiedingssite, en het is daar te koop voor 35 euro. Qua 'aanbieding' ziet dit er dus heel normaal uit. Dus hoe weet je dat het van een grey site is?

[...]
Als je doelt op 1DayFly zelf: dat is niet zozeer een "grey site".

Maar in dit specifieke geval is de verkoper van de licentie Clix Distri. En dat is wel een "grey site"; ze bieden, in hun eigen woorden, "refurbished software" aan. Ze verkopen dus licenties door die ze elders hebben opgekocht.

Dat mag (in Europa), maar de licenties die ze verkopen moeten natuurlijk wel voldoen aan de eisen die er in staan. Met andere woorden: je mag geen delen van een volume license verkopen (wel de hele volume license) of een OEM-license aanbieden zonder hardware.

Dat het in dit geval geen zuivere koffie is, kun je al zien als hun FAQ doorleest:
Wat is een refurbished key?
Het is een key / licentie die al eerder een softwarepakket heeft geactiveerd. Bijvoorbeeld op een laptop. Bij vervanging van deze software of bij vervanging van de laptop wordt de geïnstalleerde software niet meer gebruikt. De licentie kan dus weer opnieuw toegepast worden.
Waarom krijg ik een Microsoft Piracy Warning?
Omdat niet alle refurbished keys op de juiste wijze opnieuw geactiveerd worden, is het mogelijk dat je bij activatie van je Microsoft product, de standaard waarschuwing krijgt voor softwarepiraterij.
Waarom is het opnieuw activeren de eerste keer niet gelukt?
Microsoft wil graag alleen maar de allernieuwste producten verkopen, volgens hun eigen voorwaarden. Het opnieuw activeren van gebruikte keys heeft daarom geen prioriteit.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Trinsec schreef op Thursday 18 April 2019 @ 09:48:
Ook die komt van zo'n vage goedkope leverancier af...helaas.

Gebruik svp de zoekfunctie als je informatie zoekt over dit soort goedkope licenties, daar zijn al een groot aantal topics over geopend. Niet nodig om er elke keer weer een topic over te starten, die licenties worden daar niet minder-grijs van. 8)

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 19-04-2019 12:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.