Auto speakers alleen zacht muziek maar wel bass

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1202712

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb in mijn auto een pioneer gm-a3072 versterker met een pioneer subwoofer daarop aangesloten. Nu heb ik deze week nieuwe hoedeplankboxen gekocht (jbl club 9630).
Ik heb ze vandaag aangesloten maar nu komt er heel zachtjes muziek uit en de bass doet het wel gewoon goed. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?? (Ik heb trouwes ook een pioneer auto radio)

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Met vriendelijk groet,
Jarco van Essen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Hoe is het aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voorop de versterker op de plus en min naast de plus en min waar de subwoofer op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:32

kraats

Ik rol

Zit de versterker aan de subwooferuitgang van je autoradio? Dan wordt al het geluid behalve de bas daar al uit het signaal gefilterd

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 14:39
Filter po de radio staat zeker aan? waardoor hij alleen lage tonen doorstuurt, (of op de versterker)

[ Voor 12% gewijzigd door Reloader op 18-04-2019 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Denk het niet kraats kan geen andere uitgang vinden, relouder ik denk dat er niet echt een filter op me radio zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 09:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Anoniem: 1202712 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:11:
Denk het niet kraats kan geen andere uitgang vinden, relouder ik denk dat er niet echt een filter op me radio zit
Die zal er denk ik wel op zitten ('mijn/m'n' overigens :> :+ ), dat heet een crossover-filter. Die filtert alles onder of boven een bepaalde frequentie weg. Het heeft immers weinig nut om een subwoofer frequenties van boven de 150Hz te laten afspreken, en een tweeter kan niks onder de 1000Hz weergeven. Als ik die verkeerd heb ingesteld krijg ik hetzelfde effect als jij nu hebt.

Welke head-unit heb je? Ligt een beetje aan je radio hoe uitgebreid de opties zijn namelijk. De meest simpele is kunnen selecteren waar de RCA output heen gaat (sub/amp/mid-range/tweeter), maar in mijn radio kan ik per aansluiting/speaker en per speakertype de exacte crossover frequentie instellen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal vanavond verder zoeken ik heb een pioneer deh-09bt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan in mijn radio wel dingen instellen maar kan kieken voor of me sub of de boxen maar niet allebei tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:37
Vogens mij heb je het typenummer van de versterker fout. Een gm-a3072 is nergens te vinden.
Zou je willen kijken wat het juiste typenummer is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:26
https://www.pioneerelectr...ifiers/GM+Series/GM-A3702

https://www.bol.com/nl/p/...n-zwart/9200000080810336/

Dit zijn ze, als ik het goed heb.
Beste @Anoniem: 1202712 : zou je willen en kunnen proberen om taalkundig iets beter op je zinsbouw te letten? Het is geen verwijt, maar dat leest gewoon beter.
Het is alweer een tijd geleden dat ik een sub en radio en speakers heb aangesloten, maar moet de sub niet gebrugd geschakeld worden en je speakers direct op de radio? Als ik de versterker zo zie, is er volgens mij geen ruimte voor een sub en speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:32

kraats

Ik rol

Het is lastig dat er zo weinig van je headunit en versterker te vinden is. Ik kan in ieder geval geen handleiding vinden. Maar het feit dat het om een tweekanaals versterker gaat betekent volgens mij dat je er geen subwoofer én hoedenplankspeakers op aan kunt sluiten zonder met een passief filter te gaan werken. En ik denk dat je dat niet goed afgestemd krijgt qua volume. Als je een 4-kanaals versterker zou hebben kun je meestal daarop een laagdoorlaatfilter instellen voor de kanalen die je voor de sub gebruikt

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronnie vd
Dit is een versterker met 2 kanalen die je kunt bruggen naar 1 kanaal voor subwoofer bedrijf.
De aansluiting rechts naast de tulp ingang is de hi level INPUT. Een ingang dus.

Daar heb je niets aan. In jouw geval moet je de achterspeakers rechtstreeks op de autoradio aansluiten.

Er zijn autoradios die geen line out hebben.
Voor deze radios is de hi level ingang bedoeld.

De zachte muziek die je hoort is het line signaal van je autoradio. Die is inwendig in de versterker doorverbonden met de hi level input.

Als je versterkte achterspeakers wilt zou je op zoek moeten naar een 4 kanaals versterker. Bijvoorbeeld de GM-A4704

[ Voor 12% gewijzigd door ronnie vd op 19-04-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:46
Volgens mij is het heel simpel, zet de low pass filter uit (LPF knop) op je versterker.

[ Voor 10% gewijzigd door Jimster op 19-04-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
@Jimster dat gaat niet.
Hij heeft al een subwoofer aangesloten.
Daarnaast wil hij zijn achterspeakers versterken met dezelfde (2 kanaals) versterker.

Je zou heel dirty alles op deze versterker aan kunnen sluiten maar dan wordt de totale impedantie veel te laag.Dit Dit gaat de versterker niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou ik de 2 speakers wel kunnen aansluiten op 1 van de boxen voorin mijn deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:26
Anoniem: 1202712 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:33:
Zou ik de 2 speakers wel kunnen aansluiten op 1 van de boxen voorin mijn deur?
De radio heeft 4x50w, dus moet je gewoon op de radio aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke super bedankt allemaal voor de reacties ik zou even gaan kijken wat ik ermee ga doen.
Als ik nog vragen heb horen jullie het wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wetem jullie waarop ik de boxen achter bij me radio bijaan kan sluiten, ik zie namelijk alleen de aansluiting waar mijn sub op zit en niet nog meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:59
Op je iso stekker kan je deze aansluiten!
Afbeeldingslocatie: http://www.caraudioforbeginners.nl/wp-content/uploads/2014/06/image29.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door J.Thermaltaker op 20-04-2019 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu left en right rear op mijn speakers aangesloten maar nu doet de sub het nog maar heel zachtjes hoe kan dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik had eerder in mijn auto alleen een sub met versterker achterin me auto liggen.
Nu heb ik 2 speakers in me hoedeplank gedaan en die aangesloten op de left-rear en right-rear draden achter me radio.(ik heb die draden overmidden geknipt)
Nu doen mijn speakers het goed alleen doet mijn subwoofer het nogmaar heel zachter.
Wat zou dit kunnen wezen??

Met vriendelijk groet,
Jarco van Essen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Geen antwoord kunnen vinden in Auto speakers alleen zacht muziek maar wel bass? Want die problemen lijken aardig met elkaar te maken te hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Blerp op 30-04-2019 12:12 ]

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Massa al gecontroleerd? Denk dat dat het is. (Even opschuren / contactspray)
Er van uit gaande dat je instellingen en bedrading goed zijn (volgens het boekje)

Je bezittelijk voornaamwoord is sowieso stuk, die ook vervangen dus :>

[ Voor 19% gewijzigd door ImNotnoa op 30-04-2019 12:14 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Check de instellingen van je radio, onder SP-P/O'Mode kun je kiezen voor REAR/SUB.W.
Dit zorgt er voor dat de speakerkanalen achter het volledige bereik krijgen en de rear RCA out gebruikt wordt voor een subwoofer.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 09:37
Volgens mij heb je een 2 kanaals versterker. Dus het is OF 2 speakers van je hoedenplank er op, OF je subwoofer. Alle 3 gaat hem niet worden op een 2 kanaals versterker op een juiste manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Merged met 'Mijn subwoofer doet het te zacht'. Dit kan prima in één topic :). Zeker als je voor hetzelfde probleem het oorspronkelijke topic toch al kicked. @Anoniem: 1202712

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nouja het eerste probleem is opgelost alleen heb nu een volgend probleem het is eigelijk het vorige probleem alleen dan andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ja en als je een stukje naar boven leest zie je dat de reacties uit je andere topic hier bij zijn gevoegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Galaxis het klopt wel dat ik een 2 kanaals versterker heb maar dit probleem heb ik al opgelost door me speakers rechtstreek op me radio aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Wintervacht bedankt voor deze reactie weet jij toevallig welk draad de rear RCA out is.
Ik heb nu namelijk de remote control op me versterker zitten en voor de rest niks vanaf me radio op de versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dat verklaart waarom er geen geluid uit komt dan. Google even 'RCA connector' dan zie je gelijk hoe ze er uit zien, dat noemen je ouders waarschijnlijk tulp stekkers.
Om er geluid uit te krijgen zul je een rood/wit RCA paar van de radio naar je versterker moeten trekken, de remote kabel is alleen om de versterker te bedienen, d.w.z. het volume van de subwoofer te regelen of hem aan/uit te schakelen. Het geluid van je speakers achter gaat door de normale radio stekker.

Maar als ik het goed begrijp van eerdere posts heb je je versterker al eens aan de praat gehad dus liggen de kabels er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Wintervacht oja sorry die heb ik wel op me versterker en radio aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Kan je versterker bruggen ? Sluit je subwoofer dan gebrugd aan op je versterker. Stel in je radio de output van je subwoofer kanaal in op LPF ( mits mogelijk ) anders de LPF filters gebruiken op je versterker als deze aanwezig zijn.

Staat je gain wel open op je versterker ? Staat je LPF op je versterker goed ?( +/- 80 a 120hz ) . Polariteit is in orde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Galaxis ik heb hem al gebrugd aangesloten, heb de LPF filter op me versterker al aan staan, me gain staat open,LPF staat goed en polariteit is in orde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Kan je eens de instellingen in je radio hier vertellen en een foto sturen van hoe het nu zit aangesloten op je versterker met als het kan een foto erbij met de gain/lpf instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Komt goed heb alleen op het moment niet zo veel tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik de speakers loskoppel dan doet de sub het wel goed en als ik dan de speakers weer aansluit gaat de sub weer zachter :?
Pagina: 1