Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor mijn vader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robyYE
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 11:19
Beste Tweakers,

Voor mijn vader zoek ik een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Dit is voornamelijk surfen, mailen, youtube, geen gaming/videobewerking of dergelijke.

Wat is je budget?
5 a 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, veel onderweg maar wel toegang tot stroom, liefst 14 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeuren, laten ons graag adviseren.

Alvast vriendelijk bedankt!

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:34

DukeBox

loves wheat smoothies

Daarvoor voldoet eigenlijk iedere recente laptop. Met dat budget moet dat zeker lukken.
Je zal de keuze moeten afwegen op bijv. scherm (lees: resolutie) al is HD bij 14" al meer dan prima. En een degelijk keyboard.

Je zal verder toch echt zelf met opties moeten komen/

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Full HD is bij 14" voor (leesbril) dragende vaders wellicht een tikkeltje aan de kleine kant.
PS. in je titel staat een storende spelfout.

• robyYE
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 11:19
Thx.. sorry voor de spelfout, zie het nu ook. Kan niet aanpassen op mijn iPhone.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:39
ipad (pro)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
@robyYE In principe is iedere laptop met een i3/i5 ryzen3/ryzen5, SSD en 8GB RAM voldoende. Ik zou vooral letten op extra eisen. Waar de goedkope laptops vaak op bezuinigen is bouwkwaliteit, schermkwaliteit, kwaliteit van de touchpad.

Als je bouwkwaliteit belangrijk vindt zou ik voor een paar 100 euro gewoon een refurbished 2de hands Dell Latitude/HP Probook of HP Elitebook/ Lenovo Thinkpad kopen. Die zijn gewoon als tanks gebouwd. Wel even goed opletten dat het beeldscherm bruikbaar is, zeker bij de HP's worden nog vaak goedkope TN-schermen gebruikt. Nadeel is de accuduur, maar vaak lost een nieuwe accu de slechte accuduur op.

Als je schermkwaliteit belangrijk vindt, zou ik gewoon naar een fysieke winkel gaan en eens kijken wat ze daar verkopen. Kun je ook meteen de touchpad proberen. Bij de goedkopere modellen zijn die van kunststof. Voelt gewoon niet heel erg chill.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
Tegenwoordig voldoen de meeste Chromebooks of tablets.
Koop er een toetsenbord bij en je vader kan prima uit de voeten met YouTube, mail, Netflix en een beetje surfen...

...

• Dilbert55
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-11-2024
ik zou in die prijsklasse eens naar een Chromebook gaan kijken van acer, niks geen zorgen over installeren of een virus, doet allemaal wat hij graag wil, kijk in elk geval voor een 64gb opslag en een redelijke processor

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Oude businesses laptops zijn verreweg het meeste waar voor je geld.
Oa
Dell Latitude 7280, 7470, 7480
Lenovo x260, x270
Pagina: 1