Alternatief Sonos/Yamaha musiccast speaker.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mglabrie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-08-2022
Beste forumbezoekers.

Ik ben enorm aan het twijfelen over de volgende twee keuzes:

Mijn Denon X1000 er uit en een overstap maken naar soundbar/sub en 2 losse speakers.Wel 1 met minimaal 3 hdmi ingangen.
Of (mijn Dali's zijn al weg) 2 kleinere speakers aansluiten en sub op mijn x1000.

De vraag is eigenlijk dus als volgt: bestaan er kleine speakers met als uiterlijk als Sonos one of Yamaha musiccast 20 die ik dus op de X1000 aan kan sluiten. De subwoofer kom ik dan wel uit.
Ik kan zo'n soort model niet vinden op internet.

Budget 1000,- euro.

Met vriendelijke groet,

Martijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik weet niet precies of het compatible is met de Denon X1000 (geen idee hoe die verbinding maakt), maar is de Harman Kardon Citation serie niet iets om naar te kijken?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mglabrie
Bedankt voor de tip. De Denon X1000 is eigenlijk een standaard AVR. Dus geen draadloos op aan te sluiten.
Maar inderdaad de Citation is ook zo'n soort speaker die qua uiterlijk in het interieur past.
De vraag blijft: welke bedrade speaker lijkt op deze Citation One Sonos One Yamaha MC 20?
De Denon kan dan blijven bestaan want daar zit ook al spotify, airplay enz op. Subwoofer er bij en ik ben wat mij betreft klaar. Geen soundbar in deze situatie: dat hoeft wat mij betreft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mglabrie
IK heb ondertussen een YSP 2700 gekocht. Na update deed de google assistant het nog steeds niet. Ook het aanzetten van de YSP moet ik later doen als mijn tv anders moet ik hem weer uit en aan zetten. Volgens leverancier kon ik hem ruilen, zal wel een bug zijn. Kortom omgeruild, maar nog steeds zelfde probleem.

Nu is een andere optie: de Heos Bar. Bij de YSP-2700 zitten de speakers aan de voorkant. Graag zou ik de Heos Bar in een soort koofje in willen bouwen in een dubbele wand. Waar zitten de speakers precies? Ik zie namelijk wel eens op een plaatje dat ie plat tegen de muur hangt. Ik ben er bang voor dat het geluid wordt geremd als ik hem plat in een koofje leg. Is dat terecht?

Groetjes Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb je gekeken naar de Harman Kardon Citation Bar + Citation Sub/Surround? Mooie aan de hele Citation serie is dat hij volledig op Google Home werkt met Chromecast Audio geïntegreerd ook. Heb zelf momenteel 2x Citation One en 1x Citation 300 in huis welke ik puur voor muziek en Google Home gebruik.
Bij de Bar zitten er geen speakers aan de zijkanten van wat ik kan vinden.

Zit nog te denken om mijn Yamaha receiver met losse speakers weg te doen voor de Citation Bar + Sub + Surround. Let op dat je aan de Bar alleen de Surround/Sub kan aansluiten, niet de andere speakers in de serie, omdat dit de enige zijn die met WiSA werken, rest is alleen Wi-Fi/BT. De bar heeft 3x HDMI in en 1 HDMI uit (ARC).

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 16-05-2019 14:13 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 11:39
Ik heb nu een set van 2 x Citation One MKII. Vind het qua geluid iets missen, net te klein, te ingehouden ofzo.
Zat te kijken naar een set van 2 x "de 100", die heeft een grote woofer. In de MediaMarkt stonden die naast elkaar en klonk de 100 echt al een stuk "opener". De 300 stond iets verderop, die leek nog wat voller, helderder. Maar nu lees ik dat de 300 eigenlijk gewoon een dubbele One is. Dezelfde speakers als in de One, maar dan dubbel uitgevoerd. Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de 300 gewoon 2 One's naast elkaar zijn. Maar dus niet per se ander, opener geluid bieden.

Lange intro :-) naar deze vraag: Jij hebt ze beiden, wat is jouw ervaring?
BiG-GuY schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:12:
Heb je gekeken naar de Harman Kardon Citation Bar + Citation Sub/Surround? Mooie aan de hele Citation serie is dat hij volledig op Google Home werkt met Chromecast Audio geïntegreerd ook. Heb zelf momenteel 2x Citation One en 1x Citation 300 in huis welke ik puur voor muziek en Google Home gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Gebruik de One (MK1) op twee losse plekken. De 300 klinkt beduidend voller en gaat ook luider. Het geluid vind ik zelf stukje strakker klinken in de 300. De Woofers/Tweeters zijn waarschijnlijk gelijk, maar de behuizing is natuurlijk wel anders. Ben er zelf tevreden over, ook over de losse One's.

Heb overigens ook al een tijdje de Citation Bar + Sub + Towers + Surround en ben er zeer tevreden mee. Mijn Yamaha met KEF speakers is dus de deur uit.

Gallery V&A

Pagina: 1