Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:26
Ik zoek een Videokaart
Na wat jaartjes meedraaien is mijn AMD 280X aan vervanging toe. Ik zit al sinds het begin der tijden in het rode kamp, maar ben niet AMD gebonden.
Sinds games hedendaags amper nog de CPU gebruiken (althans, zie weinig load tijdens de games, naast opstarten van), lijken die (CPU/Mobo/RAM) mijns inziens nog prima mee te kunnen.

Wat is je budget?
Maximaal €350,-

Specificeer het huidige systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nanoxia Deep Silence 1
Corsair AX760
Asus TUF Sabertooth Z87
Intel Core i7 4770s
GEIL Evo Veloce 16GB (2x8) DDR3-1866
MSI R9 280X Gaming 3GB
Asus Phoebus
Samsung Evo 840 Pro 512GB

Dell U2410 WUXGA
HP ZR24W WUXGA

De spellen die ik veelal speel zijn:
- Grootschalige RPG's (The Elder Scrolls titels (Oblivion / Skyrim) met een dozijn aan mods, Kingdoms of Amalur: Reckoning,Witcher, etc.)
- Watch Dogs / Borderlands -achtige titels
- DOTA2 / HOTS -achtige titels
- Act of Aggression / Grey Goo / Starcraft / Battlefleet Gothic Armada -achtige titels
- Frostpunk TFOW

Overige vereisten
De gehele computer is watergekoeld. Het is daarom een pre dat er een full-cover waterblock voor de kaart beschikbaar is.

Ik dacht zelf aan een GTX 1660 ti.
Is er meer "bang for the buck" te halen?

[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 19-04-2019 09:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Nee. Die GTX 1660ti is wel het beste wat je kunt krijgen voor je geld op dit moment. AMD heeft daar niet echt iets tegenover staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 13:05
Ik zat zeer recent in een vergelijkbare situatie als jij, met een compleet watergekoelde PC waar ik een GPU voor wilde upgraden. Ik keek eerst ook naar een 1660ti, maar vond het het stiekem niet waard, vanwege de verhouding van de kosten van het waterblock ten opzichte van de GPU. Ik heb uiteindelijk een tweedehands RTX2070 gekocht, met een nieuw EK waterblock. Dat is wellicht ook nog het overwegen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SytseHartvelt schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:08:
Ik zat zeer recent in een vergelijkbare situatie als jij, met een compleet watergekoelde PC waar ik een GPU voor wilde upgraden. Ik keek eerst ook naar een 1660ti, maar vond het het stiekem niet waard, vanwege de verhouding van de kosten van het waterblock ten opzichte van de GPU. Ik heb uiteindelijk een tweedehands RTX2070 gekocht, met een nieuw EK waterblock. Dat is wellicht ook nog het overwegen waard!
Zal ook eens kijken naar de 2070!

Waterblock krijg ik van een fabrikant, dat is geen kostenpost, echter moeten ze die wel beschikbaar hebben (voor de 1660ti bijvoorbeeld alleen de Asus Strix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
pepsiblik schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:47:
Nee. Die GTX 1660ti is wel het beste wat je kunt krijgen voor je geld op dit moment. AMD heeft daar niet echt iets tegenover staan.
Hmm, nu wel de twijfels (na lezen van reacties in de Tweakers 1660 ti review) of de RTX2060 geen betere koop is voor enkele tientjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Source90 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:31:
[...]

Hmm, nu wel de twijfels (na lezen van reacties in de Tweakers 1660 ti review) of de RTX2060 geen betere koop is voor enkele tientjes..
Ik weet niet tot hoever jij je budget kunt rekken. Vergeet niet dat je naast de aanschaf zelf, misschien nog kosten hebt voor de post en/of extra onderdelen. Dat zul je zelf moeten bepalen.
Pagina: 1