Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WissevanVliet
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik heb onlangs een drankje gemorst over mijn Logitech G710+ mechanische toetsenbord. Ik weet het, stommer kan niet 8)7 , maar het is toch gebeurd. Meteen wat toetsen los gehaald en zoveel mogelijk schoongemaakt. Een aantal dagen later begon ik functie in toetsen te verliezen, en kreeg ik zelfs willekeurige toetsencombinaties ervoor in de plaats. Na hem opengemaakt te hebben bleek de onderkant van de printplaat gecorrodeert.

Weet iemand of corrosie nog te verhelpen/schoon te maken is? En zo ja, wat kan ik gebruiken wat mijn printplaat voor de rest intact laat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHelmond
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 18:57
schoonmaken met een alcohol (fanatiekelingen gebruiken IPA maar schoonmaak of somersetting alcohol moet ook prima werken)

beetje op de printplaat aanbrengen en poetsen met een stugge kwast of oude(wel schone) tandenborstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:54

rdejongjr

Gnome

Resten van het drankje met schoon water wegpoetsen en vervolgens het water weer met alcohol verdrijven.

Evt een half uur + in de heteluchtoven die op ca. 65 graden staat.

Weggevreten soldeer verbindingen kun je opnieuw aanstippen met een goede bout en vers skldeer+flux.

Tot je het zekerweten goed schoon hebt niet weer opnieuw aansluiten aub, galvanische corrosie is al vervelend, dc spanning versnelt het vele malen....