Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FC Tweakers
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-07 14:51
Ik heb een Samsung Galaxy S6 en wil een fm transmitter voor in de auto kopen.
Nu heb ik begrepen dat op de smartphone bluetooth versie 4.1 draait. Het andere apparaat ondersteunt versie 3.0. Gaat dat een probleem opleveren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Nee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FC Tweakers
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-07 14:51
Nou da's snel, en kort maar krachtig. Zeker weten? Ik had iets gelezen over single mode en dual-mode, maar daar was over de apparaten geen info over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Zit hem meer in de funcites, stabiliteit, gebruik van energie etc. Voor zover ik weet kan je met een versie 4.0 prima een 3.0 voorzien van geluid (bijv speaker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@FC Tweakers welkom op Tweakers.

Voor zover ik weet is Bluetooth backwards compatibele, dat wil zeggen dat alle versies eronder gewoon moeten werken en dat geldt dan ook voor zowel het host apparaat (telefoon) als de accessoire (FM transmitter).

Het kan echter wel zijn dat oudere Bluetooth versies bepaalde profielen niet ondersteunen, waardoor sommige functies niet kunnen werken. Denk daarbij aan het doorgeven van batterijinformatie, delen van contacten, bellen, etc. Verder zijn hogere Bluetooth versies een heel stuk zuiniger, maar dat doet verder niks af aan de werking.

Even voor de volledigheid, welke FM transmitter gaat het hier over?

Verder heb ik even je titel gewijzigd, zodat het wat duidelijker is.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 18-04-2019 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat prima werken - je telefoon heeft meer functies dan de ontvanger maar ze werken prima samen.
Pagina: 1