Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:08
Recent een HT-S7805 aangeschaft en de old skool home cinema opgeruimd.

De oude set had ik een BlackBerry music gateway aan hangen en daarmee kon ik (als de audio aan stond) de oude set gebruiken als draadloze speakers op mijn Windows 10 laptop.

Nu met de HT-S7805 hoopte ik weer zoiets te kunnen doen, echter, dat lijkt echter alles behalve makkelijk. De opties die ik gehad heb:

1) AirPlay werkt wel met iTunes maar speelt b.v. geen geluid van de Youtube. Wil soms tot ergernis niet verbinden of speelt af zonder geluid.

2) Bluetooth, krijg prima verbinding, kan volume regelen (Onkyo ziet dat) er komt echter nooit of geen enkel geluid. Afspelen van B.V. iPhone lukt wel maar ook niet altijd,
Wat is dan het nut van bluetooth op de receiver vraag je je af? 8)7

3) Windows 10 herkent de chromecast music (die in de Onkyo zit) niet als speakers

4) Met Github via Chromecast lijkt het nu te lukken alle laptop audio naar de Onkyo te streamen, echter, dan moet je aan de laptop kant het Windows volume op stil zetten (de Chromecast werkt niet in plaats van maar als extra speakers) en werken de Windows volume regelingen weer niet. Ook kun je het receiver volume zo niet regelen ofwel ook een niet af oplossing. Ok dit blijkt niet stabiel ofwel wil niet altijd verbinden.

Wie heeft de gouden tip om de Onkyo toch als stabiele en "volwaardige" draadloze speakers onder Windows 10 te kunnen gebruiken? :?

[ Voor 10% gewijzigd door ggiesberts op 18-04-2019 22:53 . Reden: niet compleet ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:09
Dus als ik het goed begrijp had je in je oude set een BlackBerry music gateway geplugd, en gebruikte deze als ontvanger voor het Bluetooth signaal van je laptop, en wil je nu de ingebouwde Bluetooth van de Pricewatch: Onkyo hetzelfde laten doen? Dat staat op pagina 16 van de manual beschreven. Welke laptop gebruik je?

[ Voor 50% gewijzigd door martyw op 17-04-2019 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
martyw schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:29:
Dus als ik het goed begrijp had je in je oude set een BlackBerry music gateway geplugd, en gebruikte deze als ontvanger voor het Bluetooth signaal van je laptop, en wil je nu de ingebouwde Bluetooth van de Pricewatch: Onkyo hetzelfde laten doen? Dat staat op pagina 16 van de manual beschreven. Welke laptop gebruik je?
Klopt, werkte dus best aardig, was echter gevoelig voor onderbreking als je tussen laptop en reveiver doorliep en je moest handmatig de receiver op de dongel input zetten. Dacht dat gaat vast beter met een nieuw setje... niet dus.

En qua manual, al paar keer gelezen en diverse fora. Pairen en connecten gaat prima, Windows toont ook keurig een bargraph in de audio met signaalsterkte, er komt echter 0,0 decibel uit de Onkyo wanneer verbonden met de Windows 10 laptop. Ook niet na opnieuw installeren van drivers, factory reset.

Afspelen van b.v. iPhone via bluetooth gaat dan wel weer prima. :X

[ Voor 18% gewijzigd door ggiesberts op 17-04-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
Het lijkt opgelost, Restarten van de BlueTooth Support in services <Wnodows> R - Services.msc

https://answers.microsoft...-97c79662b477?db=5&page=3

Google is my friend....

Update.. net zo spontaan als Bluetooth leek te werken, is er de volgende ochtend weer geen geluid.
Nogmaals dezelfde route volgen geen resultaat, toch maar even contact gezocht met Onkyo en de update nogmaals uitvoeren via USB

Krijgt vervolg

[ Voor 30% gewijzigd door ggiesberts op 18-04-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
Set zit weer in de doos, loopt qua draadloos verbinden regelmatig vast en wil dan niets van Bluetooth of AirPlay meer afspelen tot je de stekker er weer eens uitstrekt.

(Krijg wel verbinding maar geen geluid van laptop of iPhone), laatste firmware 2140...... was laatste hoop maar heeft helaas niets geholpen

Ga maar wachten voor de opvolger....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je je muziekcollectie op een nas staan of lokale schijf van je pc? Je kan vanaf je pc van lokaal station namelijk mp3s pushen via DLNA naar de receiver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O21DIgZILvVZC3shRmSIMEm4/medium.gif

[ Voor 71% gewijzigd door Lip op 30-04-2019 00:02 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
Hi
Dank voor je reply. Heb de set retour gedaan, was er helemaal klaar mee.

De muziek : iTunes, mp3 maar ook YouTube en streamen via laptop. Je oplossing zou alleen voor deel werken, in ieder geval dank voor meedenken.

Heb nu de oude set weer in gebruik met de blackberrry music gateway, die laatste nu op betere positie: verstopt achter bekleding speakers.
Pagina: 1