Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• ggiesberts
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18-04 22:53
Recent een HT-S7805 aangeschaft en de old skool home cinema opgeruimd.

De oude set had ik een BlackBerry music gateway aan hangen en daarmee kon ik (als de audio aan stond) de oude set gebruiken als draadloze speakers op mijn Windows 10 laptop.

Nu met de HT-S7805 hoopte ik weer zoiets te kunnen doen, echter, dat lijkt echter alles behalve makkelijk. De opties die ik gehad heb:

1) AirPlay werkt wel met iTunes maar speelt b.v. geen geluid van de Youtube. Wil soms tot ergernis niet verbinden of speelt af zonder geluid.

2) Bluetooth, krijg prima verbinding, kan volume regelen (Onkyo ziet dat) er komt echter nooit of geen enkel geluid. Afspelen van B.V. iPhone lukt wel maar ook niet altijd,
Wat is dan het nut van bluetooth op de receiver vraag je je af? 8)7

3) Windows 10 herkent de chromecast music (die in de Onkyo zit) niet als speakers

4) Met Github via Chromecast lijkt het nu te lukken alle laptop audio naar de Onkyo te streamen, echter, dan moet je aan de laptop kant het Windows volume op stil zetten (de Chromecast werkt niet in plaats van maar als extra speakers) en werken de Windows volume regelingen weer niet. Ook kun je het receiver volume zo niet regelen ofwel ook een niet af oplossing. Ok dit blijkt niet stabiel ofwel wil niet altijd verbinden.

Wie heeft de gouden tip om de Onkyo toch als stabiele en "volwaardige" draadloze speakers onder Windows 10 te kunnen gebruiken? :?

ggiesberts wijzigde deze reactie 18-04-2019 22:53 (10%)
Reden: niet compleet

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online
Dus als ik het goed begrijp had je in je oude set een BlackBerry music gateway geplugd, en gebruikte deze als ontvanger voor het Bluetooth signaal van je laptop, en wil je nu de ingebouwde Bluetooth van de Pricewatch: Onkyo hetzelfde laten doen? Dat staat op pagina 16 van de manual beschreven. Welke laptop gebruik je?

martyw wijzigde deze reactie 17-04-2019 17:44 (50%)

• ggiesberts
martyw schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:29:
Dus als ik het goed begrijp had je in je oude set een BlackBerry music gateway geplugd, en gebruikte deze als ontvanger voor het Bluetooth signaal van je laptop, en wil je nu de ingebouwde Bluetooth van de Pricewatch: Onkyo hetzelfde laten doen? Dat staat op pagina 16 van de manual beschreven. Welke laptop gebruik je?
Klopt, werkte dus best aardig, was echter gevoelig voor onderbreking als je tussen laptop en reveiver doorliep en je moest handmatig de receiver op de dongel input zetten. Dacht dat gaat vast beter met een nieuw setje... niet dus.

En qua manual, al paar keer gelezen en diverse fora. Pairen en connecten gaat prima, Windows toont ook keurig een bargraph in de audio met signaalsterkte, er komt echter 0,0 decibel uit de Onkyo wanneer verbonden met de Windows 10 laptop. Ook niet na opnieuw installeren van drivers, factory reset.

Afspelen van b.v. iPhone via bluetooth gaat dan wel weer prima. :X

ggiesberts wijzigde deze reactie 17-04-2019 20:38 (18%)

• ggiesberts
Het lijkt opgelost, Restarten van de BlueTooth Support in services <Wnodows> R - Services.msc

https://answers.microsoft...-97c79662b477?db=5&page=3

Google is my friend....

Update.. net zo spontaan als Bluetooth leek te werken, is er de volgende ochtend weer geen geluid.
Nogmaals dezelfde route volgen geen resultaat, toch maar even contact gezocht met Onkyo en de update nogmaals uitvoeren via USB

Krijgt vervolg

ggiesberts wijzigde deze reactie 18-04-2019 14:54 (30%)

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True