Op mijn Pi-hole (met Unbound recursive DNS server) komt het domein msftspeechmodelsprod.azureedge.net de laatste dagen boven drijven als NXDOMAIN.
Ik zie dat mijn Surface tablet (Win 10 Pro 1809, volledig bijgewerkt) als ik hem niet gebruik elke 10 minuten probeert dit domein te bereiken. Als ik op het ding aan het werk ben houdt dit op.
Ik doe niks met speech, heb (voor zover ik weet….) alles wat er betrekking op heeft uit staan, zelfs de microfoon is in de Device Manager disabled
Volgens meerdere DNS checkers (bijvoorbeeld deze) is dit domein niet te vinden.
Ik heb het met de feedback hub al doorgegeven aan Microsoft, maar reacties laten daar nog wel eens op zich wachten.
Meer mensen die zoiets zien?
En hoe kan ik uitvinden welk proces / welke service / …… dit veroorzaakt?
Ik zie dat mijn Surface tablet (Win 10 Pro 1809, volledig bijgewerkt) als ik hem niet gebruik elke 10 minuten probeert dit domein te bereiken. Als ik op het ding aan het werk ben houdt dit op.
Ik doe niks met speech, heb (voor zover ik weet….) alles wat er betrekking op heeft uit staan, zelfs de microfoon is in de Device Manager disabled
Volgens meerdere DNS checkers (bijvoorbeeld deze) is dit domein niet te vinden.
Ik heb het met de feedback hub al doorgegeven aan Microsoft, maar reacties laten daar nog wel eens op zich wachten.
Meer mensen die zoiets zien?
En hoe kan ik uitvinden welk proces / welke service / …… dit veroorzaakt?
Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe