Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2822

Topicstarter
De gemiddelde mens valt binnen 7 minuten in slaap. Hoe zit dat proces precies in elkaar; de overgang van bewustzijn naar afwezigheid van bewustzijn?

Doordat ik hier over nadenk kan ik nu moeilijk slapen (voel me nu heel moe omdat ik blijkbaar op de grens van de twee toestanden heb gezeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Ik ben heel erg jaloers op de gemiddelde mens, want ik val gemiddeld pas na een half uur tot een uur in slaap :(

Voor de rest zou ik het eiegnlijk niet weten, vrij onnuttige post eigenlijk. Hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33

Lordy79

Vastberaden

niet echt onnuttig. vind het eigenlijk wel interessant. het schijnt dat de wetenschap ook nog niet helemaal heeft doorgrondt wat slapen precies is.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
De gemiddelde mens? Of het gemiddelde van in slaap vallende mensen?
Ik ken mensen die al in slaap vallen als ze het kusse raken, weer anderen hebben misschien maar 3 minuten nodig, terwujl weer een snder er een uur over doet.

Ik denk dat het langer duurt dat je slaapt als je hoofd nog met allemaal gedachten vol zijn. Over hoe je dag was of problemen ofzo. Vooral dat laatste, omdat je daar maar over na blijft denken.
Ikzelf val moeilijk in slaap als ik bijvoorbeeld geen muziek aan heb. Dan hoor ik alleen de stilte en het ruisen van mijn processorfan. Maar als ik muziek aan heb (Theatre of Tragedy, My dying Bride, Moonspell) dan slaap ik veel sneller en meestal ook lekkerder.

Het is trouwens ook zo dat je al genoeg slaap hebt gehad en daarom moeilijk slaapt. Als je elke avond om een uur of 12 op bed gaat, en staat elke dag om 7 uur op, heb je dus 7 uur slaap gehad (een mens heeft per dag iets van 7 uur slaap nodig). Maar als je bijvoobeeld 12 uur achtermekaar hebt geslapen dan is je slaap uit dus kan je moeilijker in slaap komen s'avonds omdat je lichaam het niet nodig heeft.
Slaap je maar 3 uurtjes dan bel je s'avonds eerder moe.
Je word ook pas wakker als je lichaam geen slaap meer nodig heeft.

Ik heb met een LAN eens volgehouden dat ik 48 uur wakker ben geweest. Toen was ik ook moe want ik heb daarna 20 uur achtereen geslapen (van 4 uur s'middags tot 12 uur s'middags de volgende dag), Toen had ik ook overal spierpijn maar dat terzijde.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16192

ik zelf slaap als ik wil overal (zelfs staand) binnen enkele minuten... tis volgens mij zo (correct me if..) dat moeheid oa onstaat wanneer er een licht zuurstof tekort is aan je hersenen (je gaat dan automatisch gapen (gapen onstaat door zuurstof tekort)) verder spelen bepaalde dingen mee, zoals lichamelijk moe zijn, je spieren enzo hebben rust nodig, dit merk je gewoon...je hersenen spelen hier op in door deze signalen te verwerken en de uitten in "moe zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

Op donderdag 26 juli 2001 00:16 schreef geflitst het volgende:
De gemiddelde mens valt binnen 7 minuten in slaap.
Bron :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Op donderdag 26 juli 2001 01:03 schreef Lordy79 het volgende:
niet echt onnuttig. vind het eigenlijk wel interessant. het schijnt dat de wetenschap ook nog niet helemaal heeft doorgrondt wat slapen precies is.
Ik bedoelde met onnuttig niet de topic maar mijn post :) voor de rest vind ik het ook wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Laatst online: 02-05 14:26

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

wie gaat er nu op een lan nou niet slapen ja sorry hoor maar als je elke nacht nu ff 2 uur maft daar heb je meer aan. op dag 3 voel je wel bagger maar ok naar 4 merk je het niet meer. anyway daar gaat het niet om.

Ik zou wel willen weten waarom ik snacht moeilijker slaap als overdag?

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2822

Topicstarter
's Nachts is het heel stil en overdag hoor je nog wat geruis en geluiden, waardoor je dan misschien beter slaapt.
Had zelf vannacht nog 3-4 uur geslapen :)
en nu op het werk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6921

Ik kan nooit slapen als het licht is, maar zogauw het donker is val ik zo in slaap. Mijn idee is dan ook dat je het beste slaapt als het donker is. In de winter ben ik om 7 uur in de ochtend ook onwijs moe maar in de zomer ben ik klaarwakker om 7 uur. Volgens mij heeft dat alles met licht te maken. Natuurlijk ook een deel met hoeveel je slaapt en/of wakker bent achter elkaar maar het grootste deel met het licht om je heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb weleens geprobeerd op te letten 's avonds in bed. Ik vond 't best eng. Het moment dat je in slaap donderd, is met je gedachten erbij niet zo prettig. Je lichaam wordt opeens afgesloten van je geest.

Veel vaker heb ik 's morgens dat mijn geest wakker wordt, voordat mijn lichaam dat doet. Dat is hetzelfde gevoel: geen enkele controle over je lichaam. Na een tijdje komt dat vanzelf terug.

Hoe val je nu in slaap? Volgens mij heeft je lichaam gewoon zin in rust. Zodra je gaat liggen, en zodra je je gedachten een beetje leeg hebt gemaakt (je geest slaapt), kan je lichaam ook gaan slapen. Doordat je lichaam nu in rust is, krijgt je geest ook weer minder signalen binnen, waardoor je ook niet zo een twee drie weer wakker wordt. Wanneer je lichaam klaar is met slapen, komen die signalen weer door, waardoor je geest zelf ook weer eerder wakker wordt van prikkels.

(Zelf bedacht)

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Tijdens het in slaap vallen kom je eerst in een soort droomstaat, waarbij je allemaal verschillende beelden zit, hierbij zit vaak een vallend gevoel waarvan je weer wakker kunt schrikken. Daarna kom je in de eerste slaapfase, hierna nog wat fases en dan rem-slaap waarin je ook droomt. De fases wisselen vanaf dan elkaar wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6921

Ik kan nooit slapen als het licht is, maar zogauw het donker is val ik zo in slaap. Mijn idee is dan ook dat je het beste slaapt als het donker is. In de winter ben ik om 7 uur in de ochtend ook onwijs moe maar in de zomer ben ik klaarwakker om 7 uur. Volgens mij heeft dat alles met licht te maken. Natuurlijk ook een deel met hoeveel je slaapt en/of wakker bent achter elkaar maar het grootste deel met het licht om je heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 11:51

jorammeke

Prutser

"Gapen is een te kort aan zuurstof"
Is niet helemaal waar, ze zijn het nog aan het onderzoeken hoe het precies zit, maar het is iets met prikkelingen in de hersenen (duh, wat niet) om te waarschuwen dat je iets gaat doen... maar zoals ik al zei ze zijn het nog aan het onderzoeken..

<niet helemaal on-topic>
Wist je dat wanneer je wakker wordt(of probeert wakker te worden) je makelijker wakker wordt als er licht op je knie valt...
geen gein, er wordt daar dan door het licht een soort fotosytese-proces gestart waardoor een stof wordt afgescheiden waar je activer van wordt.
</niet helemaal on-topic>

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 16:57

Mir

hmz...gapen heeft volgens mij iig niets met je mond te maken..

als ik gaap en ik wil het netjes houden zonder mn hand voor mn mond te houden kan ik mn mond dichthouden en door mn neus heel diep ademhalen...het gevoel 'ik moet gapen' is dan wel over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 16:57

Mir

Op donderdag 26 juli 2001 09:37 schreef Varienaja het volgende:

Hoe val je nu in slaap? Volgens mij heeft je lichaam gewoon zin in rust. Zodra je gaat liggen, en zodra je je gedachten een beetje leeg hebt gemaakt (je geest slaapt), kan je lichaam ook gaan slapen. Doordat je lichaam nu in rust is, krijgt je geest ook weer minder signalen binnen, waardoor je ook niet zo een twee drie weer wakker wordt. Wanneer je lichaam klaar is met slapen, komen die signalen weer door, waardoor je geest zelf ook weer eerder wakker wordt van prikkels.

(Zelf bedacht)
beetje luguber:
maar zou het dan ook zo zijn als je dood bent je lichaam dood is..maar je geest verder leefd..dit onderbouwt namenlijk dat standpunt best wel!

:Z :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araphor
  • Niet online
ja, dat is zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kertje het volgende:[/b]
gapen heeft wel degelijk iets met je mond te maken, iedereen doet immers zijn m,ond open als je moet gapen...waarsch is het idd behjalve dat je zuurstof nodig zou hebben (je neemt neit voor niks zo'n enorme hap lucht als je gaapt), maar je hersenen zuillen ook wel op die manier willen uitten dat ej moe ben.

de reden dat je overdag niet goed kan slapen is heel simpel: de mens is van natuur een dagdier...en daarom is het onnatuurlijk om overdag te slapen...sommige mensen kunnen het makkelijker dan anderen, maar 99.9 % zou toch de nacht preferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dubbelpost again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op donderdag 26 juli 2001 13:53 schreef jorammeke het volgende:
*knip*

<niet helemaal on-topic>
Wist je dat wanneer je wakker wordt(of probeert wakker te worden) je makelijker wakker wordt als er licht op je knie valt...
geen gein, er wordt daar dan door het licht een soort fotosytese-proces gestart waardoor een stof wordt afgescheiden waar je activer van wordt.
</niet helemaal on-topic>
Is het misschien daarom dan dat je beter uit je bed kunt als je de dekens van je af slaat?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 juli 2001 13:53 schreef jorammeke het volgende:
lijkt me vrij sterk? misschioen omdat het licht je spieren ed warmer maakt en je daarom wat makkelijk beweeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 23:05

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb weleens geprobeerd op te letten 's avonds in bed. Ik vond 't best eng. Het moment dat je in slaap donderd, is met je gedachten erbij niet zo prettig. Je lichaam wordt opeens afgesloten van je geest.

Veel vaker heb ik 's morgens dat mijn geest wakker wordt, voordat mijn lichaam dat doet. Dat is hetzelfde gevoel: geen enkele controle over je lichaam. Na een tijdje komt dat vanzelf terug.
Man, dat heb ik ook soms! Freaky eng is dat, je wilt gaan bewegen maar dat lukt gewoon niet!! Meestal zet ik mezelf er dan zo erg toe dat ik gelijk een heel heftige beweging met een arm of been maak. Gelukkig gebeurt dit niet zo heel vaak, maar als het gebeurt is het wel fokking irritant! :(

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29310

Ik benijd de meeste wanneer ik ook naar bed ga mijn gemiddelde (LET OP GEMIDDELDE) in slaap val tijd is meer dan anderhalf uur. Al ga ik om 10.00 naar bed of al is het om half twee. Mijn gedachten blijven doorgaan, ken er bijna niet mee stoppen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30924

hmmm... slapen gaat de laatste tijd altijd heel snel bij mij... binnen 5 minuten lig ik vaak al te ronken. maar dat komt omdat ik ook gewoon naar bed ga als ik moe ben, en ik de laatste tijd nogal aan de "vakantie aandoening" lijd en dus nix aan mijn hoofd heb.
dat je lichaam nog niet wakker is lijkt me indar daad wel kut... laatst had ik de hele nacht op mijn erm gelegen en die deed nix meer 'sochtends... dat was ook wel ff schrikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH

...

...
Dat ken ik ongeveer wel.
Je slaapt eigenlijk maar bent wel wakker. Je hersenen nemen signalen waar.
Ik heb soms wel dat ik slaap, en dan droom ik iets van at er op dat moment in mijn kamer gebeurd.

Voorbeeld: Ik had ooit tien ik nog klein was een wekkerradio, zo'n irritant jellding. Ik hd um uingesteld op alarm. Op een gegeven moment droomde ik dat er een alarm afging in huis bij ons en mijn opa riep steeds: Doe dat ding uit. En ik riep steeds terug: Dat kan niet.
Toen erd ik wakker en bleek dat mijn eigen wekker al enige tijd aan het jengelen was.

Het is niet helemaal hetzelde, maar heeft er iets van.
Of er moet een nieuwe topic speciaal over dromen komen :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29926

7 minuten is wel erg snel denk ik, ik doe er toch veeel langer over... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 15:29
Op donderdag 26 juli 2001 00:47 schreef Fallen_angel het volgende:
Ik ben heel erg jaloers op de gemiddelde mens, want ik val gemiddeld pas na een half uur tot een uur in slaap :(
Of helemaal niet ... |:(
(jah komt ook voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Meestal lees ik nog wat science-fiction of Fantasy of science :) . Dan slaap ik veel beter, ben ik wl minder uitgeslapen de volgende dag, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 10:39
Op donderdag 26 juli 2001 20:08 schreef NewAgePerformance het volgende:
Ik benijd de meeste wanneer ik ook naar bed ga mijn gemiddelde (LET OP GEMIDDELDE) in slaap val tijd is meer dan anderhalf uur. Al ga ik om 10.00 naar bed of al is het om half twee. Mijn gedachten blijven doorgaan, ken er bijna niet mee stoppen. :(
wat doe je dan voor dingen voor het slapen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-06 07:15

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

ff zoeken op de boekenplank:

Hoe valt een mens in slaap?

"The sleep-wake cycle is one example of the rhythmic nature of life. Many physiological processes als exhibit cycles that repeat every 24 hours in a carcadian rhythm."
[...]
"Since carcadian-like rhythms continue without external cues, there must be an internal 'biological clock' to keep track of time. This clock appears to be the suprachiasmatic nuclueas (SCN) of the hypothalamus. Signals from the SCN reach areas in the hindbrain that activate sleep or wakefulness. SCN neurons show a 24- to 25-hour rhythm in firing even when they are removed from the brain and put in a dish."

Je bent dus gewoon een slaafje van je SCN als je in slaap valt. ;)

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Er is 1 misverstand: Slapen doe je niet om je spieren rust te geven, je hart en je longen (ribbenkast) gaan immers gewoon door...

Spieren worden niet moe, je kan ze hoogstens stressen, waardoor er melkzuur wordt aangemaakt ipv dat andere wat ik ff vergeten ben...
Daar houden spieren niet van en krijg je een moeheids-gevoel...(of spierpijn)

Slapen doe je voor je harses...
Maar denk niet dat je dan rust ofzo, je bent dan eigenlijk zwaar actief...

Slapen is niets meer dan je bevinden in een ander bewustzijnsniveau...

Waarom een mens slaapt?
Volgens mij is daar nog geen eens uitsluitsel over van de wetenschap...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Iemand Carl Sagan's "Draken Uit het Paradijs" gelezen? In dit boek legt hij uit dat de hersenen bestaan uit 3 evolutiefasen, ontstaan in deze volgorde:
1. Reptilliaanse Complex
2. Limbisch Systeem
3. Neocortex

Het reptilliaans complex zit al in de stamboom der evolutie sinds de reptielen. Het regelt veel onbewuste functies, zoals dromen.

Het opvallende is dat er in dromen vaak een angst voor vallen is of dat men vliegt. Carl Sagan legt hier een verband tussen onze voorouders, de apen, en dromen. de apen hadden namelijk als grootste natuurlijke vijand de zwaartekracht!

Slapen, de fase waarin je droomt, zou dus een herinnering zijn aan onze oorsprong.

Misschien dat dit meer verklaart waarom we dromen dan slapen. Maar het heeft wel wat... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
Slapen is iets wat je nodig hebt, je lichaam herstelt en repareert zichzelf. Je hersenen verwerken alle input van die dag. Dingen die je in je geheugen hebt worden vaster in je geheugen gezet. (vandaar dat je beter goed uitgerust kan studeren, blijft echt beter hangen)

Enige vage van slapen vind ik dat je hersenen wat betreft hersenactiviteit helemaal wild wordt in bepaalde fasen van je slaap en toch rust je er geestelijk van uit. :?
1 ding is wel waar, slapen is als het goed is een van de fijnere dingen die je doet. Het gevoel wat je hebt als je erg vermoeid bent en dan eindelijk in je bedje kan kruipen, heerlijk. Vervolgens langzaam wegdrijven naar dromenland. *zwijmel* 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7999

Het is inderdaad wat scary als je er op let hoe je in slaap valt, eerste keer dat ik dit had schrok ik wakker brrrrrr, later toch wel fijn :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26637

Dat laatste heb ik ook wel eens ja ... lig ik eerst met m'n ogen open, dan gaan ze vanzelf dicht en lig ik nog ff'tjes en opeens heb ik 't gevoel dat ik achterover val en dan krijg ik een reflex van m'n lichaam (dus ik schiet ineens overeind ofzo)

Maar wat ik wel vreemd vind, als je de volgende dag terug denkt aan 't moment van "wanneer" je in slaap viel, kun je dat je helemaal nietmeer herhinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desuperjos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04-2024

desuperjos

De JOS aka Jos lemmers

Val zelf heel moeilijk in slaap , kan soms uren liggen woelen .

De JOS .

Manager van Het Forum Café !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op donderdag 26 juli 2001 01:25 schreef NukeZz het volgende:
Ikzelf val moeilijk in slaap als ik bijvoorbeeld geen muziek aan heb. Dan hoor ik alleen de stilte en het ruisen van mijn processorfan. Maar als ik muziek aan heb (Theatre of Tragedy, My dying Bride, Moonspell) dan slaap ik veel sneller en meestal ook lekkerder.
goeie muzieksmaak heb je ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

(Zelf bedacht)
gisteren voordat of nadat ik in slaap viel: ik stond in mijn kamer, ik keek naar de muur en alles werd wazig en heel mijn beeld was door elkaar gemixt. ik raakte in paniek en wilde mijn ouders roepen, ik probeerde het, maar er kwam gewoon geen geluid uit mijn mond. ik probeerde de deur open te doen, maar ik zag alles door elkaar dat ik de knop niet kon zien, ook kon ik mijn handen enzo niet goed 'besturen'. ik krabde met mijn handen op de deur in de hoop dat mijn ouders het zouden horen. Maar toen zat ik te denken dat het allemaal een droom was en ik wilde eruit komen. het lukte eerst niet. en toen werd ik opeens wakker. (vlak nadat ik in slaap viel of ervoor, hoe je het maar bekijkt)
dat was pretty scary. 't was dus een soort droom ofzo, maar het leek echt heel erg realistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21666

bij mij duurt het iedergeval een eeuwigheid...
"thank god we have sleeptimer" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
Op zaterdag 28 juli 2001 23:47 schreef Metalium- het volgende:

[..]

goeie muzieksmaak heb je ! :)
Lol, ik slaap nu aleen paar nachten bij Cradle of Filth. En mijn moeder kan maar niet begrijpen dat mij dat lukt :z

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 17:25

Servowire

prutser:~#

Op donderdag 26 juli 2001 01:25 schreef NukeZz het volgende:
Ik heb met een LAN eens volgehouden dat ik 48 uur wakker ben geweest. Toen was ik ook moe want ik heb daarna 20 uur achtereen geslapen (van 4 uur s'middags tot 12 uur s'middags de volgende dag), Toen had ik ook overal spierpijn maar dat terzijde.
Dit had ik ook, ik was op een 48 uur LAN
en ik had maar 2 uur geslapen.

Ik was niet eens moe ! :)

maar toen ik ging slapen, sliep ik ook direct 19 uur :)

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31231

Op zondag 29 juli 2001 12:02 schreef Servowire het volgende:

Dit had ik ook, ik was op een 48 uur LAN
en ik had maar 2 uur geslapen.

Ik was niet eens moe ! :)

maar toen ik ging slapen, sliep ik ook direct 19 uur :)
nee je wordt ook pas moe als je gaat liggen en toe geeft aan je slaap....als je bezig bent ben je niet moe.....maar oweee als je in bed gaat liggen (of gaat zitten :P ) :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
offtopic:
wat een vette topictitel. Vind het weer een interessante sinds tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Op zaterdag 28 juli 2001 03:05 schreef virtual het volgende:
Dat laatste heb ik ook wel eens ja ... lig ik eerst met m'n ogen open, dan gaan ze vanzelf dicht en lig ik nog ff'tjes en opeens heb ik 't gevoel dat ik achterover val en dan krijg ik een reflex van m'n lichaam (dus ik schiet ineens overeind ofzo)
Komt dacht ik doordat je spieren nog niet ontspannen zijn terwijl je in slaap valt. Heb het zelf ook wel eens.. denk ik dat ik aan het verzuipen ben (compleet met bellen en bloepbloep geluiden :P ) En dan stoot ik m'n hoofd tegen de muur. |:(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15367

Het niveau van dit topic valt ook weer flink tegen. Meer dan de helft van de posts zijn offtopic en dienen alleen maar om mee te delen dat de poster ook weleens slaapt :Z.

De vraag is wel interessant, maar het antwoord is ontzettend complex en ook nog niet volledig. Er zal niemand zijn die in een paar regels kan vertellen wat slapen is, of hoe de overgang van bewustzijn naar slaap verloopt. Maar je kan natuurlijk ook zelf op internet op zoek gaan naar antwoorden. Misschien heb je hier iets aan: http://www.kun.nl/kunieuws/nieuws/archief/26/18/coenen.html. Maar er zijn natuurlijk nog heel veel andere sites die iets vertellen over slaap.

(Waar slapeloosheid door veroorzaakt wordt vind ik op dit tijdstip wel interessanter...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Na een flinke vrijpartij val ik ook snel in slaap, maar normaal pas naar een half/heel uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9089

Op zondag 29 juli 2001 00:39 schreef Randy het volgende:

't was dus een soort droom ofzo, maar het leek echt heel erg realistisch
Dit heb ik ook wel meerdere malen meegemaakt. Ik heb eens, hoe kan het ook anders, op Discovery gezien dat je dit zelf kan beinvloeden.

Als je bijna is slaap valt moet je eraan denken dat je wakker in je droom wilt zijn :? :) Wanneer je nu in slaap valt heb je de kans realistisch te dromen. Als het je lukt om in deze droom te komen dan kan je dit bewijzen door iets op te pakken en dit los te laten. Als het goed is moet het dan in slowmotion vallen. Pak niet gelijk je gehele servies want je kan ook gewoon aan het slaapwandelen zijn >:) Om er weer uit te komen moet je in je droom weer gaan slapen. Hierna schrik je wakker en is alles afgelopen.

En voor alle duidelijkheid ik gebruik geen pillen en was ook niet dronken :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23171

Waar jij het over hebt zijn lucide dromen
(lucid dreams).
Je bent je er dan bewust van dat je droomt.
Als je dit eenmaal door hebt, dan kom je van alles doen in je dromen. Vliegen, door muren heen gaan etc... je fantasie is de grens.
Zoek maar eens bij google bijvoorbeeld op lucid dreams.
Op maandag 30 juli 2001 16:06 schreef Crush het volgende:

[..]

Dit heb ik ook wel meerdere malen meegemaakt. Ik heb eens, hoe kan het ook anders, op Discovery gezien dat je dit zelf kan beinvloeden.

Als je bijna is slaap valt moet je eraan denken dat je wakker in je droom wilt zijn :? :) Wanneer je nu in slaap valt heb je de kans realistisch te dromen. Als het je lukt om in deze droom te komen dan kan je dit bewijzen door iets op te pakken en dit los te laten. Als het goed is moet het dan in slowmotion vallen. Pak niet gelijk je gehele servies want je kan ook gewoon aan het slaapwandelen zijn >:) Om er weer uit te komen moet je in je droom weer gaan slapen. Hierna schrik je wakker en is alles afgelopen.

En voor alle duidelijkheid ik gebruik geen pillen en was ook niet dronken :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

gisteren voordat of nadat ik in slaap viel: ik stond in mijn kamer, ik keek naar de muur en alles werd wazig en heel mijn beeld was door elkaar gemixt. ik raakte in paniek en wilde mijn ouders roepen, ik probeerde het, maar er kwam gewoon geen geluid uit mijn mond. ik probeerde de deur open te doen, maar ik zag alles door elkaar dat ik de knop niet kon zien, ook kon ik mijn handen enzo niet goed 'besturen'. ik krabde met mijn handen op de deur in de hoop dat mijn ouders het zouden horen. Maar toen zat ik te denken dat het allemaal een droom was en ik wilde eruit komen. het lukte eerst niet. en toen werd ik opeens wakker. (vlak nadat ik in slaap viel of ervoor, hoe je het maar bekijkt)
dat was pretty scary. 't was dus een soort droom ofzo, maar het leek echt heel erg realistisch
Gisteren toevallig discovery gekeken? Het schijnt dat een heleboel mensen dit weleens meegemaakt hebben. Je valt van de 'wakker' toestand meteen in een droomtoestand waardoor je nog wel helder kan denken maar compleet verlamd bent en dus bijna ook niet kan praten. Dit verklaard ook veel 'alien-ontvoeringen', alles lijkt echt te gebeuren maar in feite droom je het terwijl je nog wakker bent.

Ik heb het ook weleens meegemaakt, stond daar ineens een wezen naast m'n bed, ik kon alles zien in m'n kamer en voelde me ook gewoon wakker.. gelukkig lukte het me om echt wakker te worden.

Ik denk dat dit soort dingen gebeuren omdat je gewoon te laat naar bed gaat en te weinig slaap krijgt en dus niet goed uitgerust bent. Hierdoor wordt je een beetje gek in je hoofd en ga je hallucineren. :)

Als jullie 't zelf willen proberen, ga maar eens zo liggen dat je arm bekneld ligt en val maar eens in slaap. Tijdens het slapen voel je de pijn in je arm en dan probeer je wakker te worden.. bekijk maar eens wat er gebeurd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op zondag 29 juli 2001 20:33 schreef magica het volgende:

[..]

nee je wordt ook pas moe als je gaat liggen en toe geeft aan je slaap....als je bezig bent ben je niet moe.....maar oweee als je in bed gaat liggen (of gaat zitten :P ) :Z
True, maar als je maar lang genoeg wakker blijft, wordt je ook moe terwijl je actief doet, je spieren gaan fucking pijn doen en je krijgt ook koppijn en voelt je een zombie (zo voelde ik me iig in de dipjes toen ik 65 uur wakker bleef, de dipjes begonnen rond de 60 uur). Na 50 uur ging ik ook hallucineren, ik d8 de hele tijd dat de bigtower naast me een brede grote man was die over m'n schouder meekeek hoe ik aan 't fraggen was enz.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31231

hallucineren.....lekker dan :P

Maar persoonlijk heb ik daar dus nooit last van gehad. En oke 'k moet eerlijk zijn, als je echt LANG wakker bent merkt wel dat je moe bent omdat je gaat gapen en ogen wat zwaarder worden enzo..maar das dan ook alles. O+
Pagina: 1