Intel I218-LM + Windows 10 Geen internet wel verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiceGuyIT
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:19
Hi! :)

Sinds een aantal maanden heb ik een probleem bij mijn werkgever met de netwerk adapters op de Dell laptops.
Ik krijg via de de kabel wel netjes een IP en kan de gateway pingen, echter geen internet verbinding.
Dit kwam tot nu toe (ineens) voor op de de volgende type Dell:

2x Dell Latitude E5570
2x Dell Latitude E5290
1x Dell Latitude E5590

Het om de netwerk adapters van Intel type I218-LM en de I219-V.
Wireless gaat het overigens wel goed, en een externe netwerk adapter werkt ook direct.

Ik heb diverse drivers voor dit type adapter geprobeerd van de Dell en Intel site maar allen zonder resultaat.
Het lijkt op dit probleem:
https://forums.tomshardware.com/threads/intel-i219-v-refuses-to-establish-a-connection-always-disconnected.3128112/

Echter helpt de gegeven oplossing niet.
Ik heb er 3 kunnen "oplossen" door de laptops bij Dell aan te melden, zij hebben direct het moederbord vervangen zonder verdere uitleg. Prima dat het zo is opgelost, maar kom er liever achter hoe ik dit zelf kan fixen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mbdg4xZ/Annotation-2019-04-17-144628.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Yb8RLgp/Annotation-2019-04-17-144747.jpg

Volgende commands gedraaid:

netsh winsock reset

netsh int ip reset

netsh interface ipv4 reset

netsh interface ipv6 reset

netsh interface tcp reset

netsh int reset all

ipconfig /flushdns

nbtstat -R

nbtstat -RR

netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

netsh advfirewall reset

Iemand nog ideeën ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Spaarstand uitgezet bij netwerkadapter instellingen ?
Dit heeft bij mij wifi problemen opgelost op een aantal Laptops (ook dell) die zelfde probleem hadden.

Misschien zijn het wel defecte modellen ? (wrong batch) ?
Als je met dell hebt gesproken, hadden ze je nog advies gegeven ?
Zijn de laptops verzien van Windows 10 ?
heb je al geprobeerd met een windows 7 versie ? (misschien omdat de drivers beter tot zijn recht komt) ?

[ Voor 46% gewijzigd door Soundstorm2010 op 17-04-2019 15:39 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Als het moederbord is vervangen, dat zou het aan de chip kunnen liggen.
Zelf oplossen is bijna onmogelijk. Dan moet je zelf het moederbord inbouwen.

Je kunt nog proberen om een Linux live cd te gebruiken.
Als het daar wel werkt, weet je dat het in de software zit.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiceGuyIT
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:19
@Soundstorm2010 Bedankt voor de suggestie, uitgeschakeld maar geen resultaat/verandering.

@WeHoDo Dat zou het inderdaad kunnen zijn, maar het blijft vaag dat het dan de laatste tijd ineens zoveel voor komt.. Kan toeval zijn natuurlijk.

De Dell monteur doet ook altijd even een controle of het geen software issue is door met een ubuntu USB te kijken of het daar ook niet werkt, binnen deze omgeving speelde altijd hetzelfde probleem.(Geen internet, wel verbinding.

Klinkt alsof er niets anders op zit dan ze steeds aan te melden bij Dell, wordt nog leuk.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
is de default gateway correct? ik zie een andere default gateway dan eerste hop in de tracert...
Zit er een firewall tussen? Is er een mogelijk configuratie verschil als de client de andere gateway gebruikt? Is pingen normaal wel toegestaan?

Aangezien je wel intern kan pingen (zie je tracert) en het probleem zich ook op een ander OS voordoet, vermoedt ik dat het niet aan de drivers of networkstack ligt.
Mogelijk ligt het aan de NIC zelf, al lijkt me dat sterk als je intern wel connectiviteit hebt.
Relatief veel voorkomend zijn slaapstand problemen. Doet het probleem zich nog voor als je de machine een tijdje volledig zonder stroom zet (batterij en stopcontact) en vers start?
Is er een 3rd party tool voor nic management geïnstalleerd? heb je die al eens weggehaald? Of met de configuratie ervan gespeeld?