Hi!
Sinds een aantal maanden heb ik een probleem bij mijn werkgever met de netwerk adapters op de Dell laptops.
Ik krijg via de de kabel wel netjes een IP en kan de gateway pingen, echter geen internet verbinding.
Dit kwam tot nu toe (ineens) voor op de de volgende type Dell:
2x Dell Latitude E5570
2x Dell Latitude E5290
1x Dell Latitude E5590
Het om de netwerk adapters van Intel type I218-LM en de I219-V.
Wireless gaat het overigens wel goed, en een externe netwerk adapter werkt ook direct.
Ik heb diverse drivers voor dit type adapter geprobeerd van de Dell en Intel site maar allen zonder resultaat.
Het lijkt op dit probleem:
https://forums.tomshardware.com/threads/intel-i219-v-refuses-to-establish-a-connection-always-disconnected.3128112/
Echter helpt de gegeven oplossing niet.
Ik heb er 3 kunnen "oplossen" door de laptops bij Dell aan te melden, zij hebben direct het moederbord vervangen zonder verdere uitleg. Prima dat het zo is opgelost, maar kom er liever achter hoe ik dit zelf kan fixen.

Volgende commands gedraaid:
netsh winsock reset
netsh int ip reset
netsh interface ipv4 reset
netsh interface ipv6 reset
netsh interface tcp reset
netsh int reset all
ipconfig /flushdns
nbtstat -R
nbtstat -RR
netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled
netsh advfirewall reset
Iemand nog ideeën ?
Sinds een aantal maanden heb ik een probleem bij mijn werkgever met de netwerk adapters op de Dell laptops.
Ik krijg via de de kabel wel netjes een IP en kan de gateway pingen, echter geen internet verbinding.
Dit kwam tot nu toe (ineens) voor op de de volgende type Dell:
2x Dell Latitude E5570
2x Dell Latitude E5290
1x Dell Latitude E5590
Het om de netwerk adapters van Intel type I218-LM en de I219-V.
Wireless gaat het overigens wel goed, en een externe netwerk adapter werkt ook direct.
Ik heb diverse drivers voor dit type adapter geprobeerd van de Dell en Intel site maar allen zonder resultaat.
Het lijkt op dit probleem:
https://forums.tomshardware.com/threads/intel-i219-v-refuses-to-establish-a-connection-always-disconnected.3128112/
Echter helpt de gegeven oplossing niet.
Ik heb er 3 kunnen "oplossen" door de laptops bij Dell aan te melden, zij hebben direct het moederbord vervangen zonder verdere uitleg. Prima dat het zo is opgelost, maar kom er liever achter hoe ik dit zelf kan fixen.

Volgende commands gedraaid:
netsh winsock reset
netsh int ip reset
netsh interface ipv4 reset
netsh interface ipv6 reset
netsh interface tcp reset
netsh int reset all
ipconfig /flushdns
nbtstat -R
nbtstat -RR
netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled
netsh advfirewall reset