LNDN schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:25:
[...]
Mijn vriendin gebruikt dat patroon niet, en miin oplossing is niet "cool omdat het kan," maar het is werkelijk de handigste oplossing zonder gelijk een rubber ducky van €€€ te kopen of zorgen te maken dat de qr app wel werkt op iemands tel. HID werkt op veel meer devices dan qr of nfc en op apparatuur waar t niet werkt kan je veelal toch via een andere apparaat het instellen (printers bijv.)
Het instellen van mijn wachtwoord op de key was met 3 min gepiept. En mocht die key ooit in onbekende handen komen, goodluck: want je moet dan zowel mijn ssid, locatie, en de juiste keypress weten.
Tja het is jouw keus, ik zie mensen alleen enorm vaak wachtwoorden/patronen hergebruiken dus ik zou het niet delen....
Ik wil ook wel toelichten waarom ik het een "cool omdat het kan" oplossing vind
De nadelen van je oplossing zijn IMHO groter dan het voordeel wat het geeft.
- het wachtwoord hou je niet secret, mensen kunnen later in hun device de wifi code achterhalen of het HID het wachtwoord laten intikken in teksteditor
- Ik zou _nooit_ een usb device van iemand anders in mijn telefoon stoppen. Je geeft daarmee als (ITer?) ook een verkeerd signaal af. Dit moet niemand normaal vinden.
- Je geeft devices dus toegang op je wifi "productie" netwerk (neem ik aan?)?
Dus ja een coole tweaker oplossing maar security technisch adviseer ik:
- Guest Wifi netwerk aanmaken die geisoleerd is van je hoofd netwerk
- WPA2/PSK erop die makkelijk in te tikken/moeilijk te raden is. Die verander je om de zoveel tijd (afhankelijk hoe vaak je wifi code afgeeft)