reviews: Vijf high-end behuizingen - Ruimte voor je eatx-moederbord
@willemdemoor
Misschien ligt het helemaal aan mij, maar van een potentieel meer dan interessant artikel, werd het lezen hiervan eerder een soort mens-erger-je-niet-en. De hoeveelheid hoofd- en bijzinnen dreven mij, met grote regelmaat, tot wanhoop. Nu snap ik dat schrijfstijl zeer persoonlijk is, maar hierbij toch enkele aandachtspuntjes die, hopelijk, het leven van de lezer, voor een volgend artikel, kunnen veraangenamen
Ik heb gewoon enkele willekeurige illustraties uit de tekst gepakt.
Introducties bij hoofdstukken
Daaronder wederom die vergelijking met een Silverstone behuizing, waarom? Silverstone is geeneens onderdeel van de test. Als je deze als gouden standaard wilt hanteren dan is een introductie wel welkom. Nu is het in mijn optiek gewoon paginavulling.
"Het schoorsteeneffect" waar je mee begint is ook zoiets. Leg dat of uit, of leg er niet zo de nadruk op. Het komt verder nergens in het artikel terug, kennelijk is het niet zo belangrijk of bijzonder.
Lastige verwijzingen
Ik vermoed dat je eerst het hoofdstuk over de Lian Li hebt geschreven en vervolgens met de Corsair aan de slag ging? De introductie van het zijcompartiment is daar namelijk vele malen sterker.
Eindeloze zinnen, bijzinnen en tangconstructies
Zoals gezegd, niets zo persoonlijk als een schrijfstijl. Maar dit artikel schoot behoorlijk in mijn allergie. Door alle vorm werd het een uitdaging om de inhoud nog te volgen, laat staan begrijpen. Dat kan toch niet helemaal de bedoeling zijn. Vandaar enige feedback op stijl, in de hoop dat het in ieder geval even prikkelt voor een volgend artikel
Alle spel- en taalfouten voorbehouden
Ik schrijf gelukkig alleen zakelijke teksten waar nog een grondige controle overheen gaat.
Inhoudelijk mis ik trouwens zaken zoals inbouwgemak en kabelmanagement, maar dat is een ander verhaal.
@willemdemoor
Misschien ligt het helemaal aan mij, maar van een potentieel meer dan interessant artikel, werd het lezen hiervan eerder een soort mens-erger-je-niet-en. De hoeveelheid hoofd- en bijzinnen dreven mij, met grote regelmaat, tot wanhoop. Nu snap ik dat schrijfstijl zeer persoonlijk is, maar hierbij toch enkele aandachtspuntjes die, hopelijk, het leven van de lezer, voor een volgend artikel, kunnen veraangenamen
Ik heb gewoon enkele willekeurige illustraties uit de tekst gepakt.
Introducties bij hoofdstukken
Klaarblijkelijk draait het om de SL600M van Cooler Master. Haal dat dan naar voren, nu verdrinkt de lezer in bijzaken. Kennelijk lijkt de SL600M op 2 andere kasten, maar waarom die zo benadrukken door deze expliciet eerst te benoemen? Als je het tekstueel omdraait is het veel logischer.Het schoorsteeneffect kennen we onder meer van behuizingen als de Raven-serie van SilverStone en misschien heeft de Fortress-behuizing van datzelfde bedrijf nog wel het meest weg van de MasterCase SL600M van Cooler Master.
[...]
Anders dan bij Silverstones behuizingen is het moederbord niet negentig graden gekanteld, maar bouw je dat gewoon in de bekende oriëntatie in.
Daaronder wederom die vergelijking met een Silverstone behuizing, waarom? Silverstone is geeneens onderdeel van de test. Als je deze als gouden standaard wilt hanteren dan is een introductie wel welkom. Nu is het in mijn optiek gewoon paginavulling.
"Het schoorsteeneffect" waar je mee begint is ook zoiets. Leg dat of uit, of leg er niet zo de nadruk op. Het komt verder nergens in het artikel terug, kennelijk is het niet zo belangrijk of bijzonder.
Lastige verwijzingen
Maak het makkelijk voor de lezer: schrap die bijzin over de Lian Li hier en verwijs terug vanuit het Lian Li-hoofdstuk. Dan volgt het logisch uit het verhaal. Vooruitdenken voor de lezer is veel lastiger dan even terugblikken. Nu zorgt het juist voor verwarring terwijl het zeer verhelderend kan zijn.Corsair kiest, net als Lian Li bij de behuizing waar we zo dadelijk naar kijken, voor een extra brede behuizing met een zijcompartiment voor de voeding in plaats van een psu-tunnel onder in de behuizing.
Ik vermoed dat je eerst het hoofdstuk over de Lian Li hebt geschreven en vervolgens met de Corsair aan de slag ging? De introductie van het zijcompartiment is daar namelijk vele malen sterker.
Eindeloze zinnen, bijzinnen en tangconstructies
In de tekst moet je zoeken naar een zin zonder bijzin. Daarnaast staan er ook wat hele lange pareltjes in. Met mate is dit niet een heel groot probleem, maar het werd mij allemaal iets teveel. Wat dan ook de reden is dat ik in de pen geklommen ben. Af en toe mag je ook gewoon een punt (.) zetten en een nieuwe zin beginnen.We passen bovendien een nieuwe testmethode toe op de behuizingen, waarbij we niet alleen een referentiesysteem inbouwen om het inbouwgemak en de ruimte voor componenten te testen, maar ook een testsysteem waarmee we warmte en geluid produceren, en meten hoe de behuizingen die afvoeren, respectievelijk dempen.
Zoals gezegd, niets zo persoonlijk als een schrijfstijl. Maar dit artikel schoot behoorlijk in mijn allergie. Door alle vorm werd het een uitdaging om de inhoud nog te volgen, laat staan begrijpen. Dat kan toch niet helemaal de bedoeling zijn. Vandaar enige feedback op stijl, in de hoop dat het in ieder geval even prikkelt voor een volgend artikel
Alle spel- en taalfouten voorbehouden
Inhoudelijk mis ik trouwens zaken zoals inbouwgemak en kabelmanagement, maar dat is een ander verhaal.
If you can see, look. If you can look, observe