Toon posts:

uucp.xs4all.nl voor mij niet bereikbaar...?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem. uucp.xs4all.nl (een server bij xs4all) kan ik niet bereiken. Ik kan 'm wel pingen maar als ik 'm wil connecten krijg ik geen enkele reactie. En een vriend van me die op dezelfde router bij @home zit als ik kan 'm wel connecten. En verder kan ik ook alles connecten bij xs4all (en vanzelfsprekend ook daarbuiten). Heeft iemand enig idee waar 't aan kan liggen?

Mocht je het ook eens willen proberen, connect 'm dan eens met telnet (telnet uucp.xs4all.nl). Het probleem is dat zelfs xs4all al niet meer weet waar het aan ligt en voor mij is 't nogal tamelijk onhandig

Verwijderd

Zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
aed@inode:~ > telnet uucp.xs4all.nl
Trying 194.109.6.11...
Connected to uucp.xs4all.nl.
Escape character is '^]'.

BSDI BSD/OS 3.1 (asterix.xs4all.nl) (ttyp5)

login:

Misschien is die host alleen bereikbaar voor xs4all gebruikers??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 00:11 schreef Operations het volgende:
Zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
aed@inode:~ > telnet uucp.xs4all.nl
Trying 194.109.6.11...
Connected to uucp.xs4all.nl.
Escape character is '^]'.

BSDI BSD/OS 3.1 (asterix.xs4all.nl) (ttyp5)

login:

Misschien is die host alleen bereikbaar voor xs4all gebruikers??
Yep. Die server kon ik dus ook bereiken tot vorige week zondag en nu dus niet meer. Jij krijgt nog meer dan ik want ik krijg dus geen reactie van 't ding :?

Enneh, ik ben klant bij xs4all en ik zou 'm ook "van buiten" af moeten kunnen aanspreken.

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

Ehmm .. mja .. XS4ALL heeft/gaat inderdaad de servers niet langer public maken ...

Heb er laatst iets over gelezen ...

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 00:09 schreef qltel het volgende:
En een vriend van me die op dezelfde router bij @home zit als ik kan 'm wel connecten.
Dus alleen voor xs4all users kan het niet zijn.
Sowieso lukt het hier met Kazeema ook prima.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 00:18 schreef pj het volgende:
Ehmm .. mja .. XS4ALL heeft/gaat inderdaad de servers niet langer public maken ...

kan 't probleem niet wezen, want iemand op dezelfde router als ik kan 'm wel bereiken. En ik neem aan jij ook, alleen ik niet:-(

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 00:18 schreef pj het volgende:

Dat gaat alleen over de DNS servers...

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 00:19 schreef qltel het volgende:

[..]

kan 't probleem niet wezen, want iemand op dezelfde router als ik kan 'm wel bereiken. En ik neem aan jij ook, alleen ik niet:-(
Ergo conclusio, het probleem ligt hoogst waarschijnlijk bij jou en niet bij xs.

Kun je xs4.xs4all.nl wel telnetten?

Heb je misschien iets van een firewall draaien die packets tegenhoud?
Probeer eens met een andere pc naar internet te connecten en dan die host telnetten (indien 2e pc aanwezig)

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 00:09 schreef qltel het volgende:
Ik heb een raar probleem. uucp.xs4all.nl (een server bij xs4all) kan ik niet bereiken. Ik kan 'm wel pingen maar als ik 'm wil connecten krijg ik geen enkele reactie. En een vriend van me die op dezelfde router bij @home zit als ik kan 'm wel connecten. En verder kan ik ook alles connecten bij xs4all (en vanzelfsprekend ook daarbuiten). Heeft iemand enig idee waar 't aan kan liggen?

Mocht je het ook eens willen proberen, connect 'm dan eens met telnet (telnet uucp.xs4all.nl). Het probleem is dat zelfs xs4all al niet meer weet waar het aan ligt en voor mij is 't nogal tamelijk onhandig
Dit is wat xs4all systeembeheer er over zei van de week:

Het probleem is bekend, we hebben vorige week iets veranderd waardoor
connecties vanaf hosts die niet goed in de DNS staan, gereject worden.

De DNS van @home is gaar, vandaar dat connecties vanaf @home gereject worden.
Klagen bij @home is een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 00:27 schreef Operations het volgende:

[..]

Ergo conclusio, het probleem ligt hoogst waarschijnlijk bij jou en niet bij xs.

Kun je xs4.xs4all.nl wel telnetten?

Heb je misschien iets van een firewall draaien die packets tegenhoud?
Probeer eens met een andere pc naar internet te connecten en dan die host telnetten (indien 2e pc aanwezig)
Uhm, toen dit fout ging zat ik een weekje bij de 4daagse. En ik was al een dag weg.Met andere woorden, het komt niet door wijzigingen in mijn config.

xs4.xs4all.nl kan ik ook niet telnetten, xs4all.nl bijvoorbeeld wel.n een firewall gebruik ik niet. Het is op 3 PC's getest en op geen van 3e lukt het.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 01:51 schreef qltel het volgende:

[..]

Uhm, toen dit fout ging zat ik een weekje bij de 4daagse. En ik was al een dag weg.Met andere woorden, het komt niet door wijzigingen in mijn config.

xs4.xs4all.nl kan ik ook niet telnetten, xs4all.nl bijvoorbeeld wel.n een firewall gebruik ik niet. Het is op 3 PC's getest en op geen van 3e lukt het.
Doe eens een traceroute naar de hosts die je niet kan bereiken? Waar gaat het mis?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 00:30 schreef Mrieke het volgende:

[..]

Dit is wat xs4all systeembeheer er over zei van de week:

Het probleem is bekend, we hebben vorige week iets veranderd waardoor
connecties vanaf hosts die niet goed in de DNS staan, gereject worden.

De DNS van @home is gaar, vandaar dat connecties vanaf @home gereject worden.
Klagen bij @home is een oplossing.
Fijn dat ze dat ook even tegen hun betalende klanten zeggen voordat ze dat soort wijzigingen gaan doorvoeren. Anyway, zoiets (in andere woorden) vertelde men mij van de week ook, maar ook dat men de tcp_wrapper (wat dat ook moge wezen) een schop heeft gegeven zodat hij nu weer alles doorlaat. En die andere persoon die 'm wel moeiteloos kan connecten staat in dezelfde dns van @home en is volgens whois ook niet bekend. Het lijkt mij dus dat het ook hier niet aan kan liggen. Maar goed, ik kan ze natuurlijk even bellen om te vragen of ze het aan kunnen passen, alhoewel ik me wel afvraag of dit er wat mee te maken heeft.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 01:54 schreef qltel het volgende:

[..]

Fijn dat ze dat ook even tegen hun betalende klanten zeggen voordat ze dat soort wijzigingen gaan doorvoeren. Anyway, zoiets (in andere woorden) vertelde men mij van de week ook, maar ook dat men de tcp_wrapper (wat dat ook moge wezen) een schop heeft gegeven zodat hij nu weer alles doorlaat. En die andere persoon die 'm wel moeiteloos kan connecten staat in dezelfde dns van @home en is volgens whois ook niet bekend. Het lijkt mij dus dat het ook hier niet aan kan liggen. Maar goed, ik kan ze natuurlijk even bellen om te vragen of ze het aan kunnen passen, alhoewel ik me wel afvraag of dit er wat mee te maken heeft.
Mja, als ze bij xs4all vinden dat het onder normaal onderhoud valt dat geen gevolgen hoort te hebben, waarom zouden ze het dan melden? Dan blijf je aan het melden. En voor zover ik gehoord heb hebben alleen mensen van @home er soms last van.
Hoe dan ook, vogens mij zou je verder gewoon moeten kunnen telnetten. Ik heb tenminste nog helemaal niet gehoord dat dat onmogelijk is vanaf @home :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 01:52 schreef Mrieke het volgende:

[..]

Doe eens een traceroute naar de hosts die je niet kan bereiken? Waar gaat het mis?
Bezig met tracen van route naar asterix.xs4all.nl [194.109.6.11]

voor maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms QLTEL-NT [192.168.1.1]

2 27 ms 20 ms 33 ms 217.120.18.1

3 25 ms 22 ms 28 ms bb1-pos1-3.dbsch1.nb.home.nl [212.120.67.145]

4 33 ms 37 ms 20 ms bb1-pos6-2.amsix.nap.home.nl [212.120.67.181]

5 30 ms 37 ms 123 ms bb2-ge5-1.amsix-telecity.home.nl [213.51.133.38]

6 43 ms 28 ms 21 ms ams-ix.xs4all.net [193.148.15.48]

7 36 ms 35 ms 24 ms ge-0-3-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.13]

8 43 ms 29 ms 147 ms asterix.xs4all.nl [194.109.6.11]

Trace voltooid.

Da's de grap, het gaat niet mis.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 01:54 schreef qltel het volgende:

[..]

Buh, en misschien heb je gewoon last van een ander probleem dan dit, omdat telnetten ook niet gaat. Maar een traceroute zou dan meer duidelijkheid moeten kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 01:58 schreef Mrieke het volgende:

[..]

Mja, als ze bij xs4all vinden dat het onder normaal onderhoud valt dat geen gevolgen hoort te hebben, waarom zouden ze het dan melden? Dan blijf je aan het melden. En voor zover ik gehoord heb hebben alleen mensen van @home er soms last van.
Hoe dan ook, vogens mij zou je verder gewoon moeten kunnen telnetten. Ik heb tenminste nog helemaal niet gehoord dat dat onmogelijk is vanaf @home :)
Dan mogen ze dat in ieder geval even melden als een klant een dik probleem heeft, lijkt me. Tot nu toe zit ik alleen maar te wachten op het volgende berichtje over dit onderwerp (nu alweer 4 dagen). 2 dagen geleden aan de helpdesk gevraagd of de persoon die erover gaat me wil mailen, maar geen reactie.

En, telnetten werkt dus niet. En bij die andere @Home'er wel.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 02:04 schreef qltel het volgende:

[..]

Dan mogen ze dat in ieder geval even melden als een klant een dik probleem heeft, lijkt me. Tot nu toe zit ik alleen maar te wachten op het volgende berichtje over dit onderwerp (nu alweer 4 dagen). 2 dagen geleden aan de helpdesk gevraagd of de persoon die erover gaat me wil mailen, maar geen reactie.

En, telnetten werkt dus niet. En bij die andere @Home'er wel.
Mja, misschien moet je ze nog een keer mailen.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 08:08 schreef Mrieke het volgende:

[..]

Mja, misschien moet je ze nog een keer mailen.
Of bellen, dan heb je gewoon direct antwoord.
Waarom hebben ze dat veranderd?
Dat de verbinding bij @home brak is (ja of de DNS server) is toch geen excuus, er zijn toch wel meer ISPs met slechte DNS servers?
Zit die persoon in dezelfde IP range of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 09:12 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Of bellen, dan heb je gewoon direct antwoord.
Waarom hebben ze dat veranderd?
Dat de verbinding bij @home brak is (ja of de DNS server) is toch geen excuus, er zijn toch wel meer ISPs met slechte DNS servers?
Zit die persoon in dezelfde IP range of niet?
Dat dacht je, probeer de juiste persoon maar eens aan de telefoon te krijgen. 1e en 2e lijns-support begrijpen er niets van en laten wel een berichtje achter voor de juiste persoon om terug te mailen, maar die doet 't niet.

En die persoon zit in een andere ip-range.
Pagina: 1