Iphone 7 Plus laadissue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat Apple stiekem een update gepushed heeft wat bepaalde, immitatiekabels blokkeert van het laden? Het zit zo: ik heb een Iphone 7 Plus, kabeltje van 4 euro erbij omdat de vorige gesneuveld was. Heeft een half jaar perfect geladen, via mijn pc, via mijn 10.000mah blokje en toebehoren. Echter sinds een paar dagen weigert het enige dienst.

Als ik de kabel aansluit op m'n PC geeft m'n pc gewoon aan Connected. Hij laadt echter niet. Als ik het kabeltje op mijn 10.000mah mobiele batterij aansluit, gaan de lampjes aan, ook connected dus. Het laadicoontje blijft uit. Laat ik de telefoon een nacht lang op zowel PC als laadblokje zitten, laadt hij blijkbaar wel (zoals vanochtend, na 8 uur 25% toegenomen). Het gaat dus ontzettend langzaam.

Het ligt niet aan de telefoon, die doet het wel gewoon wanneer ik 'm op wil laden in de auto. De kabel is fysiek in orde, de aansluiting op de telefoon ook. Voor de zekerheid er met een schone tandenborstel er even doorheen geweest, het feit dat ie met een autolader wel wil laden zegt al eigenlijk genoeg.

Mijn vraag: heeft apple recent een update gepushed wat mijn kabel ineens obsolete maakt? Dat ie wel super langzaam laadt (8 uur over 25%) vindt ik verdacht. Ook dat ie connect met mijn PC maar dienst weigert. Ik heb de tel al een keer of 3 gereset; geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:43
Dat gebeurt wel eens ja. Er zit een speciale chip in de kabel. Maar doe verstandig, koop kwalitatief goede kabel. Die zooi van de Action / Xenos / etc hebben meerdere nadelen. Koop óf een kwalitatief goed merk, of van Apple zelf. Zoek naar MFi certified. Je telefoon zelf is al 500 euro plus, beknibbel dan niet op een kabel. Zie ook de reviewsheet van onze medetweaker Dodgereviews: https://docs.google.com/s...xWYGY/edit#gid=1306816555. Ik heb hetzelfde gehad, inmiddels puur naar orginele & Blitzwolf overgestapt. Nooit meer gedoe gehad. Anker is ook een goede.

Idem met de USB power adapter. Het is niet alleen dat je met cheapo's je je mogelijkheden kan verliezen, maar dat ze en/of langzamer opladen en ook niet altijd vriendelijk zijn je voor je accu.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 17-04-2019 13:26 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik laadt 7 van de 10 keer met 500mah ipv 1a. De reden hiertoe is dat ik het idee heb dat ik langer met mijn batterij kan doen dagelijks. Dus dat argument met dat het teveel kan zijn geloof ik niet zo in. Al stop ik de kabel in een 2A poort; de iphone slikt toch niet meer dan 1A. Het is geen ipad namelijk.

En dan nog; een Iphone kan prima opmerken wanneer het voltage dreigt in te zakken wanneer er teveel gevraagd wordt, dan past het zich ook aan. Dus dat argument gaat niet helemaal op.

Alleen omdat apple wil dat we met andere slag kabels aan de gang gaan, behou dan de optie om gewoon bij niet gecertifieerde kabel 500mah in te stellen ipv helemaal niet laden. Rare onzin man. Er zijn mensen die telefoons laden waarvan het laadkabeltje compleet open en uit elkaar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:31

Bob Popcorn

Plop!

Peur anders ff het gaatje uit met een tandenstoker. Ik had onlangs ook laadissues en dit kwam doordat de kabel er niet ver genoeg in zat.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:08:
Kan het zijn dat Apple stiekem een update gepushed heeft wat bepaalde, immitatiekabels blokkeert van het laden? Het zit zo: ik heb een Iphone 7 Plus, kabeltje van 4 euro erbij omdat de vorige gesneuveld was. Heeft een half jaar perfect geladen, via mijn pc, via mijn 10.000mah blokje en toebehoren. Echter sinds een paar dagen weigert het enige dienst.

Als ik de kabel aansluit op m'n PC geeft m'n pc gewoon aan Connected. Hij laadt echter niet. Als ik het kabeltje op mijn 10.000mah mobiele batterij aansluit, gaan de lampjes aan, ook connected dus. Het laadicoontje blijft uit. Laat ik de telefoon een nacht lang op zowel PC als laadblokje zitten, laadt hij blijkbaar wel (zoals vanochtend, na 8 uur 25% toegenomen). Het gaat dus ontzettend langzaam.

Het ligt niet aan de telefoon, die doet het wel gewoon wanneer ik 'm op wil laden in de auto. De kabel is fysiek in orde, de aansluiting op de telefoon ook. Voor de zekerheid er met een schone tandenborstel er even doorheen geweest, het feit dat ie met een autolader wel wil laden zegt al eigenlijk genoeg.

Mijn vraag: heeft apple recent een update gepushed wat mijn kabel ineens obsolete maakt? Dat ie wel super langzaam laadt (8 uur over 25%) vindt ik verdacht. Ook dat ie connect met mijn PC maar dienst weigert. Ik heb de tel al een keer of 3 gereset; geen resultaat.
Geeft Apple de melding 'niet geschikt' of laadt ie niet op. de ingang al schoongemaakt ?
(staat recent nog topic hierover actief)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, met een schone tandenborstel. Er kwam wel iets uit maar niets noemenswaardig omdat ik dat iedere x aantal maanden doe. Ik zeg al; hij laadt prima met mijn autolader, maar thuis weigert ie dienst. De kabel is in orde. Mijn PC connect met de Iphone en zelfs het mobiele laadblokje light up omdat er een verbinding is tussen de twee.

Het laden gebeurd zo traag; dat het ruim 8 uur nodig heeft voor amper 30%. En dan nabij de 55% lukt het bijna al niet meer omdat het amperage zo laag is dat het dan rond die waarde blijft steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:35:
Ja, met een schone tandenborstel. Er kwam wel iets uit maar niets noemenswaardig omdat ik dat iedere x aantal maanden doe. Ik zeg al; hij laadt prima met mijn autolader, maar thuis weigert ie dienst. De kabel is in orde. Mijn PC connect met de Iphone en zelfs het mobiele laadblokje light up omdat er een verbinding is tussen de twee.

Het laden gebeurd zo traag; dat het ruim 8 uur nodig heeft voor amper 30%. En dan nabij de 55% lukt het bijna al niet meer omdat het amperage zo laag is dat het dan rond die waarde blijft steken.
Laden vanaf pc gaat altijd traag. Gebruik org. of MFI kabeltje en 'peuter' de laadingang schoon met houten satéprikker/tandenstoker. (pas op, want aan 1 zijde liggen de goudkleurig connectors) tandenborstel is te kort

@bernardV Dat is een optie, alleen niet stevig genoeg om stof van 'de bodem' te peuteren

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 18-04-2019 18:12 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:')

Laat maar. Dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:49
Ik lees hier dat een iPhone niet sneller laadt met een 2A lader, in mijn beleving is dat wel zo. Als ik mijn iPad lader pak is mijn telefoon sneller vol dan wanneer ik de originele lader pak.
Wat @Hackus zegt is ook waar, op PC laadt de iPhone met 500mA, maar als ik hem aan mijn MacBook hang gaat dit wel met 1A (mits de Laptop aan de lader hangt).
Wat betreft het schoonmaken van de poort, ik gebruik hier altijd van die "tandraggers" voor met haren en metalen kern. Dan heb je haartjes die over de contacten gaan en geen harde voorwerpen. (Afbeelding)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H54vP3Onz841W22WLPBCPbg7/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie begrijpen het niet helemaal,

M'n telefoon LAADT prima. Het is sinds kort dat hij weigert te laden via mijn reguliere kabel die ik al een half jaar in gebruik heb of had. Als ik m erin plug, maakt ie connectie met de PC, die zegt Iphone detected. Verbind ik 'm met mijn mobiele batterij, gaan de lampjes ook op. Er komt echter geen laadicoon in beeld. Laat ik het eraan hangen, dan doet ie er ongeveer 8 uur lang over om van 32% naar 56% ofzo te laden.

In de auto laadt ie perfect, prima, niks mis mee. Gewoon op 1A. 500mah ging ook prima al die tijd; ik gaf de voorkeur hier zelfs aan omdat ik het vermoeden heb dat mijn telefoon het gewoon langer doet zonder opnieuw in de lader te smijten.

Mijn idee: Apple heeft met een (verborgen) pushed update mijn kabel teniet gedaan. Er is technisch niets mis met de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:12:

Mijn idee: Apple heeft met een (verborgen) pushed update mijn kabel teniet gedaan. Er is technisch niets mis met de kabel.
Nee, zo gaat dat niet. Dikke kans dat je gewoon kabelbreuk hebt en dat er nog nauwelijks iets door die kabel gaat.

Apple gaat geen 'stiekeme kabel updates' doen, dat kost ze te veel om überhaupt te doen (wel kosten, geen winst) en het gezichtsverlies is het ze niet waard.

Het is nagenoeg altijd gewoon een versleten of slechte kabel, en als het dat niet is de stekkers of laders.
Als je een andere kabel koopt en het werkt wel, dan weet je hoe het zit. Werkt het dan ook niet, dan is het in elk geval niet de kabel. Gokken dat het grote boze bedrijf een stoute kabel update doet is niet productief en ook niet realistisch. Door het gewoon te testen kom je er heel snel achter.

[ Voor 46% gewijzigd door johnkeates op 18-04-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Klinkt als een defect chipje in een imitatie Lightning cable idd. Vervangen en je bent er vanaf.
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:28:
Ik laadt 7 van de 10 keer met 500mah ipv 1a. De reden hiertoe is dat ik het idee heb dat ik langer met mijn batterij kan doen dagelijks. Dus dat argument met dat het teveel kan zijn geloof ik niet zo in. Al stop ik de kabel in een 2A poort; de iphone slikt toch niet meer dan 1A. Het is geen ipad namelijk.
Dit is onjuist
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:12:
Jullie begrijpen het niet helemaal,

<knip>

Haha Afbeeldingslocatie: https://www.wateengast.nl/wp-content/uploads/2018/06/aluminiumhoedje.jpg

[ Voor 98% gewijzigd door Donstil op 18-04-2019 18:50 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oude kabel gepakt, USB kabel versneden, alles samen geplakt gesoldeerd en Voila. Het laadt nu. Zelfs op 2a. De oude kabel opengehaald, geen chip te vinden, geen draadbreuk te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8uy2NFN43q61yomTALVGBDYV/thumb.jpg

Conclusie, ik denk nog steeds dat we weinig mis was met de ooit 4 euro kabel. Ik ging er altijd goed mee om. Draden waren van binnen stevig genoeg om flink wat misbruik aan te kunnen ook. We zullen het nooit weten he.
Pagina: 1