Ik vindt -> Ik vind

Pagina: 1
Acties:
  • 929 views

• PrinceXEvil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 11:04
All,

Misschien moet het een feature request worden, maar ik wil hier toch even zeiken.

Ik lees met alle liefde Tweakers artikelen en switch best snel naar de comments. Alleen moet ik zeggen dat er echt te veel "Ik vindt" te vinden zijn. Zelfs bij +3-tjes.

Mijn Nederlands is zeker niet goed, ben een techneut en heb geen feeling met taal. Maar... "Ik vindt" kan gewoon echt niet. Ik stoor me er zo erg aan, dat ik na een "Ik vindt" gewoon de comment niet meer lees.

Nu wil ik eigenlijk wel dat onze taal op zijn minst een basic niveau krijgt en wellicht moeten we kijken naar een feature waar mensen die "Ik vindt" typen automatisch omgezet worden naar "Ik vind" met een melding dat de grammatica uitlegt. Wat vinden jullie ervan? :o

Mvg,
PxE

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vindt van niet. (ok daar kon je op wachten).

Maar waarom? Waar eindigt het dan met de autocorrect in berichten? Dat is ooit op 1 april geprobeerd en was ook al geen doorslaand succes ;-)

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:18
Ik stel voor dat je een bijlesklas begint online, dan kan iedereen profiteren. Wat je nu probeert te doen is een totaal verkeerd middel inzetten om een bepaald doel te bereiken.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Alsjeblieft niet zeg.. Ik wil ook gewoon geupdate kunnen blijven typen ipv dat het geüpdatetetetetet moet worden. :r

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:29

Moofnor

King of my castle

Ik ben al lang blij als er geen straattaal in de reacties te vinden is. Voor artikelen zelf begrijp ik dat er een bepaald niveau wordt verwacht, maar in de reacties kan dat wel iets soepeler.
Wat vind je trouwens van de verengelsing van de Nederlandse taal?

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

We kunnen ook de anaal retentieve grammar nasi's een popup geven met "denk om je bloeddruk" of een "nee, dit is niet belangrijk".

Waarom moeten anderen gestoord worden voor iets dat jij belangrijk vindtdt?

First World Problem topic :)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 17-04-2019 12:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tsjah ik heb ook problemen met onjuist spatiegebruik. Fouten die met jou/jouw gemaakt worden. De ontelbare varianten van sowieso die ik al gezien heb.

Ik begrijp je maar dit gaat hem niet worden denk ik.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:02
PrinceXEvil schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:50:
All,

Misschien moet het een feature request worden, maar ik wil hier toch even zeiken.

Ik lees met alle liefde Tweakers artikelen en switch best snel naar de comments. Alleen moet ik zeggen dat er echt te veel "Ik vindt" te vinden zijn. Zelfs bij +3-tjes.

Mijn Nederlands is zeker niet goed, ben een techneut en heb geen feeling met taal. Maar... "Ik vindt" kan gewoon echt niet. Ik stoor me er zo erg aan, dat ik na een "Ik vindt" gewoon de comment niet meer lees.

Nu wil ik eigenlijk wel dat onze taal op zijn minst een basic niveau krijgt en wellicht moeten we kijken naar een feature waar mensen die "Ik vindt" typen automatisch omgezet worden naar "Ik vind" met een melding dat de grammatica uitlegt. Wat vinden jullie ervan? :o

Mvg,
PxE
Nou ben ik toch wel benieuwd of jij hetzelfde als ik vindt.

(Daar zou jouw voorgestelde spellingscorrectie toch onterecht een "t" weghalen.)

Ik stoor me er op een forum niet zo aan zolang de bedoeling maar duidelijk is.

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 13:20
Tja, ik kan nog begrijpen dat je "overbodige" letters weglaat uit pure luiheid. (Jij/hij/zij vind-zonder-t)
Maar overbodige letters gaan toevoegen, dat snap ik nu ook niet.

Als je energie teveel hebt, doe er dan iets nuttig mee...

Ik probeer dan steeds even vriendelijk te duiden op de fout
Spijtig genoeg vinden de mensen het blijkbaar heel aanvallend als je ze corrigeert.
Je bent gelijk grammar nazi etc. (zie illustraties hierboven)
De de-humanisering die plaatsvindt op het internet, zal er wel mee aan de basis van liggen.
Maar hoe kan je het nu correct leren, als niemand je corrigeert?

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:40
Taal is bedacht om met andere te communiceren. Begrijp jij niet meer wat er staat als ik ergens wat van vindt? Je bent geen sollicitatiebrief van iemand aan het doorlezen!
Ik vindt het eerder treurig dat er mensen zijn die zig hier zo aan ergeren, dat ze er zelfs een topic voor aanmakken.

Ga lekker een boek lezen anders, daar wordt de spelling nog een keer door de uitgever nagekeken. :O

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

PrinceXEvil schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:50:

Het is ook de makkelijkste @PrinceXEvil .
IK vindt

Hoe makkelijk is dat om te onthouden.
Maar ik vind (jaja... ik kan het) dat een post die inhoudelijk goed is voor een +3 niet op +2 zou mogen eindigen omdat iemand een spelvout maakt. })

Verder ben ik gewoon slecht in sommige taalvaardigheden maar ik weet het dus soms meid ik bepaalde tijdsvormen of woorden zodat ik zeker denk te weten dat ik weet dat het goed is :)

Ik erger me wel aan het foute gebruik van lidwoorden. Maar als je de taal niet machtig bent is dat ook heel moeilijk om aan te voelen. Zeker als je niet uit een germaanse taal komt. Dus daar zeg ik meestal alleen wat van als ik weet dat de persoon interesse heeft om het goed te doen.
Als ze dan vragen "Hoe weet je dat?" dan is het antwoord helaas "Dat weet ik gewoon". Ik heb geen formule om het te bepalen. Ik weet wel dat het met mannelijk, vrouwelijk en onzijdig te maken heeft maar waarom is een bepaald onderwerp mannelijk, vrouwelijk of onzijdig. De Dijk, Het gebouw, De toren. Schiet mij maar lekt. 8)

★ What does that mean? ★

• PrinceXEvil
Het gaat mij puur om alleen de "Ik vindt" de rest maakt me niet zoveel uit. "Jou" en "Jouw" kan ik ook wel onderscheiden. Het hoeft niet gelijk allemaal perfect. Maar "Ik vindt" is de meest basale van onze taal. Daar mag toch wel een alert/ iets aan gedaan worden?

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

PrinceXEvil schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:08:
Het gaat mij puur om alleen de "Ik vindt" de rest maakt me niet zoveel uit. "Jou" en "Jouw" kan ik ook wel onderscheiden. Het hoeft niet gelijk allemaal perfect. Maar "Ik vindt" is de meest basale van onze taal. Daar mag toch wel een alert/ iets aan gedaan worden?
Ja kom we gaan iets inbouwen voor 1 spelfout. Cool!

Waarom kun je jou/jouw wel onderscheiden en de t achter ik vindt niet wegdenken?

Get over it.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• PrinceXEvil
Angeloonie schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:09:
[...]

Ja kom we gaan iets inbouwen voor 1 spelfout. Cool!

Waarom kun je jou/jouw wel onderscheiden en de t achter ik vindt niet wegdenken?

Get over it.
De post zit niet in de feature request. Het is een idee. Ik hoef niet gelijk alle grammatica te verbeteren. Daar ben ik zelf ook niet goed in. Het gaat om de meest basale van onze taal. That's it, maar als jij er niet tegen kan mag jij er ook get overen. :+

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
misschien moet je je autistische trekjes niet als probleem voorschotelen ?

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:40
Een scriptje bouwen die automatisch elke keer als je een pagina laadt runt en 'ik vindt' corrigeert? Dan heb je er zelf ook geen last meer van.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:26

SuBBaSS

-has Ryzen

IceTeaGX schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:05:
Tja, ik kan nog begrijpen dat je "overbodige" letters weglaat uit pure luiheid. (Jij/hij/zij vind-zonder-t)
Maar overbodige letters gaan toevoegen, dat snap ik nu ook niet.

Als je energie teveel hebt, doe er dan iets nuttig mee...

Ik probeer dan steeds even vriendelijk te duiden op de fout
Spijtig genoeg vinden de mensen het blijkbaar heel aanvallend als je ze corrigeert.
Je bent gelijk grammar nazi etc. (zie illustraties hierboven)
De de-humanisering die plaatsvindt op het internet, zal er wel mee aan de basis van liggen.
Maar hoe kan je het nu correct leren, als niemand je corrigeert?
Vergeet de 'ik heb dyslexie' vooral niet! :P

Nee, niet een goed voorstel dit.
Beter probeer je je er wat minder aan te ergeren.
Verwonder je er slechts over dat er mensen zijn die er schijnbaar geen waarde aan hechten om verzorgd te communiceren.

En er is mi. niets mis met het op de juiste manier (proberen te-) corrigeren.
Geef bijv. de tip om het werkwoord te vervangen door iets als 'lopen'/'poepen' en vraag dan of diegene ook zonder moeite "ik loopt/ ik poept" zegt. Dat doet diegene nl. vast niet. :Y)

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:02
Hamazaki schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:13:
misschien moet je je autistische trekjes niet als een probleem voorschotelen ?
Kijk, nog een puntje van ergernis, dat niet zoveel met grammatica te maken heeft maar wel met respectvol communiceren.....

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
No good will come from this. Misschien leuke als feature request in Mooie Features als de rest ooit gedaan is, maar hier zie ik geen positieve discussie uit komen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.