Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Larnitech domotica - professioneel, betaalbaar en open

Pagina: 1
Acties:

• theoderks
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-08-2023
Hallo,

Ik vertegenwoordig een nieuwe merk domotica - Larnitech - en wil jullie daar (zonder reclame voor te maken) op wijzen.

Gezien de topics in dit Forum (ik ben nieuw hier, maar heb me ingelezen) dacht ik dat jullie deze nieuwe speler wel eens willen bekijken. Jullie zoeken 'open' systemen, met veel koppelingen naar van alles en nog wat... Het moet snel zijn (las wat over trage apps van andere systemen)... enz enz.

Vandaar dus deze (edited) post (op verzoek).

Enkele kenmerken: Plug & Play. Zeer snelle apps.

Breed assortiment: schakelen, dimmen, RGB, RS232, RS485, infrarood, DALI, IO, UART, kleppen sturen, 0-10Volt, rolluiken/screens sturen, alles is aanwezig. Eigen intercoms, maar ook multi-room oplossingen.

Integratie met Sonos, Hue, IKEA, Modbus, Luxaflex, KNX-schakelaars, Lithoss schakelaars, Philips Dynalite schakelaars, Siri, Google Home, Amazon Alexa.

Gratis apps voor de visualisatie (die automatisch gemaakt wordt bij het aansluiten van componenten).
Gratis cloud-toegang via 4G/Wifi

Integratie van Blockly voor het schrijven van eigen scripts; ook is het mogelijk om met een programmeertaal eigen scripts te schrijven.

En... (tromgeroffel): volledig te tweaken: Larnitech is open met behulp van zeer uitgebreide API's.
Ook te besturen met IFTTT en Telegram.
Push-notifications via Apple, Android, Telegram en Viber.

Enkele links:
www.larnitech.nl
wiki.larnitech.com/nl

API: http://wiki.larnitech.com/documentation/how-to/plugins/api/

YouTube kanaal: YouTube: Larnitech GmbH (Engels)
YouTube: Larnitech Nederland BV (Nederlands)

Webshop: www.larni.tech

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel ;-)

Theo

[ Voor 20% gewijzigd door theoderks op 17-04-2019 14:43 . Reden: Op verzoek minder 'reclame-achtig' ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Er is toestemming gegeven vanuit Tweakers voor dit topic :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als ik het goed begrijp is het een systeem dat werkt met:
- Een centrale server
- Sensoren die ieder hun eigen verantwoordelijkheid hebben
- Een CAN bus om het allemaal op elkaar aan te sluiten

Ik moet zeggen dat je topicstart een beetje wazig is en meer een sales/marketing ding is dan dat de werking/techniek wordt uitgelegd. De website is ook een collectie stock-foto's en gaat niet echt in op de werking anders dan "het is allemaal heel makkelijk en plug & play". Klik ik door naar de webshop om een beeld te krijgen wat dit verhaal moet kosten zijn de prijzen niet ingevuld.

Snap dan ook niet helemaal waarom hier toestemming voor gekomen is. Mogelijk vanwege de potentie, maar voor nu is mijn interesse wel weer verdwenen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is allemaal wel érg (on)betaalbaar. Alle prijzen zijn "leeg", ook op de Engelse en oorspronkelijke Duitse site :o

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 20-04-2019 10:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 11:37
Persoonlijk is het alleen maar goed in mijn ogen als er meer concurrentie op de markt is.

Als ik larnitech zou moeten vergelijken met bijvoorbeeld een KNX installatie of Loxone installatie wat trekt mij als potentiële gebruiker dan over de streep? Kosten, eenvoud, integratie, etc?

Dat mis ik een beetje uit de startpost en vanuit de website? Wellicht zou je dat kunnen toelichten?

• zaanhoeve
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-11-2023
Even een bericht van een hobby matige gebruiker.

Na het huis verbouwd te hebben met FIBARO kreeg ik steeds meer problemen met dat reactie tijden die veel te lang worden.

Dit beviel vooral moeders niet dus gezocht naar een oplossing en gevallen voor plug &play van Larnitech.

Kosten: voor het hele huis en vakantie verblijf in de tuin gekoppeld via gateway ben ik ongeveer 6.5k kwijt aan hardware bestaande 32x dim, 36 act. 3 rolluiken, Server, gateway en 60 schakeraars en intercom
Daar komt bij 2 haspels van 500 meter 3x2.5 en 200 mtr canbus, pulsschakelaars extra meterkast op zolder 1K aan klein materiaal en vele vele uren knutsel plezier.
Dus totaal: kost het voor jan de arbeider behoorlijk wat geld. Als je dat niet hebt is het altijd duur.

Plug&play
Het klopt wat ze zeggen. Plugin het word herkent en werkt. Mijn vrouw is er tevreden mee.

Tot nu toe positief. Toch zijn er een paar kantekeningen.

Interface: 1 fits all. Alles zit er in maar de mogelijkheden zeer beperkt. 2 kleuren licht of donker. Mijn vrouw gebruikt hem niet die vind het een onding en loopt liever naar de knoppen.

Er is software (word wel door importeur geleverd maar is geen larnitech) om dit zelf te maken weer een hoop geld en daarna ook per tablet betalen. Vervolgens moet je als je iets gelikt wil heel erg veel tijd spenderen aan de grafische omgeving maar ook het koppellen van de commando,s. Ik heb filmpjes gezien....erg mooi.

Ik had appart nog een doorbird hangen waarmee ook de poort bedient word. Deze is overleden en word nu vervangen door de intercom van larnitech. Wat ik daar in mis is om net als bij verlichting "open" relais te kunnen koppellen aan een pulsschakelaar in huis.

Zoals je in de filmpjes kan zien werkt alles mooi. Toch had ik meer functionaliteit in FIBARO. Dit word door een grote groep gedragen en is er dus meer te regelen als je het zelf niet kan. De zelfde licht schema wilde ik in Larnitech. 2 knoppen thuis/slapen en vakantie verder automatisch met lichtsensor en bewegingsensoren. Ik heb om ondersteuning gevraagd dat door wat drammen geboden door Tsjechië, helaas na aandringen zou het op de Server gezet zijn maar nooit kunnen vinden.

Mijn advies:
Mooi spul werk stabiel en snel maar te lastig voor hobby bob.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@zaanhoeve en @theoderks ja klinkt allemaal wel leuk maar ..

- prijs stoot al af.
- dan erg "gelimiteerd" bv digitale ledstrips aansturing en wandschakelaars missen

Ik wil in mijn nakie rond het huis lopen en dan is me gsm/tablet meesleuren niet de hobby die ik in gedachten heb. (overdreven gezegd)

wat is de toegevoegde waarde van het product ? bv naast 230v compatible, noodstroom en signalen over de 230v kabels ipv extra draden c.q wifi ?

Tja vanalles

• Hibitane250
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-04-2021
Is het mogelijk om domotica notificaties (vb deurbel) door multiroomspeakers te laten horen zonder een (dure) Larnitech "FE-MP - Media Point" te moeten kopen?
Als deze speakers bijvoorbeeld aangesloten zijn op een Yamaha MusicCast R-N803D terwijl muziek van een streamingdienst zoals Tune-in via de Larnitech-software loopt
Van een open systeem zou ik verwachten dat dit lukt en ik eender welke DLNA-receiver kan gebruiken als sound output...

Samengevat:
Larnitech notificaties + Tune-in
via Larnitech app
naar UTP-input op versterker
naar 6 paar speakers
-> is dit mogelijk?
Pagina: 1