RJ45 kabels juist aangesloten in wandcontactdoos?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.121 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 06:44
Mijn vraag
Sinds de snelheidsverhoging van Ziggo haal ik niet de 500MB down, maar ergens tussen de 310-340 MB down.
Wellicht ligt het aan de RJ45 aansluiting die ikzelf heb aangelegd. Wellicht zijn de 8 UTP-draadjes niet juist aangesloten. En hoe zou het dan wel moeten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NwmCbbyhI6LKgUbcXO97YOGS/full.jpg

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bekabeld direct aan router haal ik de snelheid wel.
Vanuit de router gaat een CAT6 kabel naar deze wandcontactdoos (wcd)
De wcd gaat met een CAT6 kabel naar een TP-Link Gigabit switch. En een CAT6 kabel gaat naar mijn desktop.

[ Voor 3% gewijzigd door kiddingguy op 17-04-2019 12:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Prik je desktop een in je wcd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiorcGeal
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:24
Heb je de kabels aan beide zijden op dezelfde manier in de wandcontactdoos verwerkt. Of zit daar een andere volgorde op de klemmetjes? Google eens op: Wikipedia: Category 5 cable. Ik gebruik zelf altijd de T568 wiring om mijn eigen stekkers te knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Zoals @MAX3400 al aangeeft sluit je pc direct aan en kijk naar je netwerk statistieken of de verbinding in orde is. Als je geen packet loss hebt dan zal je kabel wel in orde zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

Kleurtjes zijn goed gevolgd en aangezien 300Mb hoger is dan 100Mb heb je een Gigabit verbinding. Je zou nog even kunnen testen of er veel errors zijn (moet je even zoeken in de eigenschappen van je netwerkkaart).

Welke snelheid haal je als je je computer direct op het modem aansluit?
Heb je al met een andere computer getest?
Hoe test je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Het ziet er ook uit alsof je ze niet met de LSA tang aangedrukt hebt. ze steken nogal ver uit en groen en bruin ligt over elkaar..

ik zou daar ook even naar kijken. voor een tientje heb je zo'n LSA tang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
De aders oranje/oranje-wit en groen/groen-wit adres zijn TX/RX, die zijn het belangrijkst. De aders blauw/blauw-wit en bruin/bruin-wit worden voor een LAN verbinding niet gebruikt maar bijvoorbeeld om spanning op te zetten PoE (Power over Ethernet).

De twist in elk aderpaar is verschillend, zorg dat die twist er tot in de terminal in blijft. Soms kan het gebeuren dat als met de aders uit elkaar draait en dan patched, er storingen of verliezen optreden bij hogere snelheden.
Gebruik met dit soort terminals ook altijd een zgn. dogger tang om de aders goed en juist vast te klemmen.

Dan kan de kabel zelf ook nog een spelbreker zijn. Knikken, beschadigingen, ingetreden vocht, routering langs storingsbronnen, te lange afstanden, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Theo74 op 17-04-2019 12:32 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 15:16
@Theo74, voor gbit hebt je alle 8 de aders nodig. Voor 10mbit (802.3i( en 100mbit en (802.3u) klopt jouw verhaal, maar voor gbit (802.3ab) en 10gbit (802.3an) niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Groentjuh op 17-04-2019 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:25
Je hebt duidelijk geen correct gereedschap gebruikt om die kabel op de inbouwdoos aan te sluiten.

Als je een geschikte LSA tang zou gebruiken, dan worden de uiteindjes van de aders allemaal kort na het insteekclipje afgeknipt.
Je hebt nu veel te lange uiteindes na je contactpunten zitten... En ook nog van verschillende lengtes.
Dit zijn nu zogenaamde stubs. Die kunnen voor elektrische reflecties zorgen van je datasignaal, waardoor de signaalintegriteit op de kabel negatief beinvloed wordt.
Dan kan gevolgen hebben voor de snelheid die je kunt halen.

Knip dus eerst eens die uitsteeksels af van de aders die uit die klemmetjes steken... Misschien dat dat al helpt...

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Knee-Buckler schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:30:
Het ziet er ook uit alsof je ze niet met de LSA tang aangedrukt hebt. ze steken nogal ver uit en groen en bruin ligt over elkaar..

ik zou daar ook even naar kijken. voor een tientje heb je zo'n LSA tang.
Heel officieel wordt een LSA tang gebruikt om aders in Krone strips te monteren. Veel gebruikt door KPN, zoals de ISRA punten in woningen en bedrijven. Deze moet TS dus niet hebben.

Voor netwerk termininals, keystones en patchpanelen gebruik je een push down dogger. Deze heeft een zwaardere inslag en kan de aders wel of niet afknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Groentjuh schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:35:
@Theo74, voor gbit hebt je alle 8 de aders nodig. Voor 10mbit (802.3i( en 100mbit en (802.3u) klopt jouw verhaal, maar voor gbit (802.3ab) en 10gbit (802.3an) niet.
Klopt, mijn excuus, ik zat nog op niveau Cat.5e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Ik gebruik altijd gewoon de LSA tang en dat gaat gewoon perfect. Officieel zou dat best kunnen dat ze er weer wat nieuws voor verzonnen hebben maar een LSA tang werkt gewoon.
Theo74 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:39:
[...]

Heel officieel wordt een LSA tang gebruikt om aders in Krone strips te monteren. Veel gebruikt door KPN, zoals de ISRA punten in woningen en bedrijven. Deze moet TS dus niet hebben.

Voor netwerk termininals, keystones en patchpanelen gebruik je een push down dogger. Deze heeft een zwaardere inslag en kan de aders wel of niet afknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik denk niet dat dit in de kabel zit, maar gewoon in overboeking bij Ziggo. Of een tekort aan bandbreedte bij de server.
Als je daadwerkelijk wilt verifiëren of het in de kabel zit moet je met iperf en twee pc's de kabel testen.

Of er zit nog meer hardware in de keten die nog niet vermeld is. Dubbel NAT o.i.d.

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen3 op 17-04-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Knee-Buckler schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:41:
Ik gebruik altijd gewoon de LSA tang en dat gaat gewoon perfect. Officieel zou dat best kunnen dat ze er weer wat nieuws voor verzonnen hebben maar een LSA tang werkt gewoon.

[...]
Het is gezien de snijvlakken in de terminals niet aan te raden om dit met een LSA tang te doen en daarom bestaat de push down dogger ook al redelijk wat jaren.
Maar het is niet gezegt dat een LSA tang niet zal werken, dat geloof ik graag.
Persoonlijk kies ik bij dikkere Cat.6 aders toch altijd de daarvoor bedoelde dogger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
Bedankt voor alle reacties.
@MAX3400 Direct via computer haal ik soms 480, maar ook 394 MB down
@lier Thx. Kleurtjes zijn goed dus :) Kan ik dit zo laten.
@lier Ik test via speedtest.net en dslreports (hoewel de laatste wel lagere snelheden meet). Bovenstaande snelheden zijn behaald via speedtest.net
@Knee-Buckler Klopt. Heb ik niet gedaan. Zojuist een LSA tang besteld en die komt morgen binnen.

Zal ik meteen even 'nieuwe' UTP-kabeltjes gebruiken. Lees: even 1,5 centimeter de originele kabel doorschuiven.

Ik heb deze gekocht: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aZmAD6DII4cR0NI1LRHW1bse/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door kiddingguy op 17-04-2019 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

kiddingguy schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:45:
Bedankt voor alle reacties.
@MAX3400 Direct via computer haal ik soms 480, maar ook 394 MB down
Op de WCD? Als je dus daar "bijna" 500 haalt en op je TPLink niet, zit het euvel dus niet in je WCD maar in je switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
MAX3400 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:07:
[...]

Op de WCD? Als je dus daar "bijna" 500 haalt en op je TPLink niet, zit het euvel dus niet in je WCD maar in je switch.
Dacht/denk ik ook.
Even kijken wat het dogger doet morgen om alles mooi af te knippen en juist in de sleuven te duwen, i.c.m. een nieuwe CAT6 Belkin-kabel. Is dat in ieder geval 100% gecoverd.

Mocht ik dan via de TP-Link nog steeds geen 500 MB halen, ligt het inderdaad daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
kiddingguy schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:47:
[...]
Dacht/denk ik ook.
Even kijken wat het dogger doet morgen om alles mooi af te knippen en juist in de sleuven te duwen, i.c.m. een nieuwe CAT6 Belkin-kabel. Is dat in ieder geval 100% gecoverd.
Je hebt een LSA tang besteld voor Krone strips en geen Push Down Dogger. (zie mijn eerdere reactie)

Maar goed, @Knee-Buckler meent dat je hier prima terminals mee kunt patchen, dus ik laat het los. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:52
Het uiteinde van de draadjes moeten sowiezo afgeknipt worden!!!
Oranje-Oranjewit lijken omgewisseld

[ Voor 23% gewijzigd door SniperGuy op 17-04-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

kiddingguy schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:47:
[...]

Mocht ik dan via de TP-Link nog steeds geen 500 MB halen, ligt het inderdaad daaraan.
500MB haal je sowieso niet... ;) Je abonnement is maar 500Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
MAX3400 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:17:
[...]

500MB haal je sowieso niet... ;) Je abonnement is maar 500Mbit.
Hihi, in de volksmond:500 MB internet is natuurlijk idd 500 Mbit/s download :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
kiddingguy schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:01:
Hihi, in de volksmond:500 MB internet is natuurlijk idd 500 Mbit/s download :P
Met 500Mb heb je inderdaad gelijk, met 500MB niet :P Subtiel, maar groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eternity_rules
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-04 19:23
Hebben jullie nog een tip om draadjes die verkeerd gemonteerd waren uit de klemmetjes te krijgen? Ik krijg dat slecht voor elkaar...

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Eternity_rules schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:29:
Hebben jullie nog een tip om draadjes die verkeerd gemonteerd waren uit de klemmetjes te krijgen?
Gewoon recht er uit trekken (als in in het 'dal' van de 'mesjes' kijkt).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Eternity_rules schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:29:
Hebben jullie nog een tip om draadjes die verkeerd gemonteerd waren uit de klemmetjes te krijgen? Ik krijg dat slecht voor elkaar...

Dank!
Zou je even een nieuw topic aan willen maken? Het kicken / kapen van het topic van iemand anders is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.