Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

data tussen verschillende sharepoint sites

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MacFloo
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 18-04 09:50
Hoe data tussen verschillende sharepoint sites te synchroniseren ipv te kopiëren.

office 365

Op het moment heb ik meerdere sites binnen sharepoint. Dit omdat het om verschillende doelgroepen gaat. Maar sommige documenten moeten eigenlijk als document (bijv. PDF) terugkomen in elke document map binnen de site.

Nu heb ik de documenten opgehaald van de basis site, hierbij wordt aangegeven dat ze gesynchroniseerd worden. In werkelijkheid wordt er een harde copy gemaakt.

Eigenlijk wil ik alleen in de basis site het document plaatsen en de update van dit document dan ook op de andere sites zien.
...

Is daar een werkwijze voor of blijft het echt copy maken?

Alvast bedankt voor de hulp

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:44

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je bedoelt een symbolic link?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MacFloo
Ik vermoed van niet!!

De bestanden staan op sharepoint site 1, deze wordt met meerdere mensen gedeeld. De meeste bestanden komen van diverse personen af.

Nu willen we enkele van deze bestanden ook op sharepoint site 2 en 3 hebben.

Dit kan ik doe door ze te uploaden (zoals sharepoint dit aangeeft) van site 1 naar site 2, maar in plaats van synchroniseren maakt hij een copy van het bestand op site 2. Hierdoor worden de bestanden niet ververst als ik het bestand op site 1 vernieuw of een update geef.

In deze situatie krijg ik allemaal dubbele bestanden en moet ik handmatig een copy maken.
Dat is wat we willen voorkomen natuurlijk.

• Bazvv
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23-04 17:27
Je kan toch gewoon in de basis site een bibliotheek maken met de documenten en op alle andere sites een view/web part maken die verwijst naar de bibliotheek in de basis site?

• MacFloo
Inderdaad, dat zou ook een mogelijkheid.

Maar volgens mij kan men dan ook via deze link naar hogere niveaus op de basis site. Dat was niet de bedoeling. Zover ik weet kan je dit niet helemaal afsluiten.

Verder kan je leden van de site niet alleen toegang geven tot een bepaalde map, alleen maar tot de gehele site, anders had ik alles op een site kunnen opdelen.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 00:22

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je kan een sharepoint library gewoon mappen als drive, daarna kan je met Robocopy de boel syncen.

https://collab365.communi...brary-as-a-network-drive/

Wel versioning uitzetten op de ontvangende site(collection) :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• MacFloo
dank voor alle antwoorden, de laatste gaan ik opzetten. Volgens mij zijn we er dan. Anders meld ik het wel
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True