[forum] UI-verschil tussen zoeken met en zonder trefwoorden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik stoor me hier al tijden aan, maar er lijkt nog geen topic over te bestaan dus laat ik er maar een maken :P

Als je bovenin de zoekbalk wat tekst typt en op enter ramt, dan wordt je geredirect naar de search. Echter, deze search gedraagt zich anders dan als je gewoon op het vergrootglaasje klikt zonder tekst ingevuld te hebben. Het verschil is dat je in het tweede geval een aparte invoer hebt voor trefwoorden, die dan vervolgens ook bij de filters terechtkomen en weer weg te halen zijn. Bij een directe search vanuit de zoekbalk kan dat niet.

Voorbeeld:
Zoeken op "search" vanuit de search bar
Beginnen met een lege zoekopdracht en dan "search" invoeren bij trefwoorden

En dan nog het vervelende. Dan denk je "oh, maar de zoektermen zijn wel opgegeven in de balk bovenaan, dan pas ik die toch aan?". Op zich een valide gedachte, ware het niet dat dat een nieuwe zoekopdracht doet en je de ingestelde filters dus weer kwijt bent.

Mijn suggestie is dus: haal die zoekbalk bovenin weg op de zoekpagina zelf, die werkt alleen verwarrend. En neem de opgegeven zoektermen gewoon op in de filters.

Wat me nu trouwens ook opvalt is dat je met een keyword search dus ook in andere delen van tweakers.net kunt zoeken. De rest van de site lijkt hetzelfde stramien te volgen, behalve dan dat als je bijvoorbeeld met een lege pricewatch search begint, je dan niet de mogelijkheid hebt om trefwoorden op te geven.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.