Begin mei mag ik mijn abonnement verlengen. Ik ben van plan daar een nieuw toestel bij aan te schaffen. Mijn huidige toestel is een Galaxy A5 2017 en gebruik ik nu zo'n 15 maanden. Hier ben ik best tevreden over, maar ik merk dat hij best traag reageert. De foto's die dit toestel maakt, vind ik niet van enorm goede kwaliteit.Het scherm (oled) vind ik mooi, maar als ik de telefoon van mijn dochter erbij pak (Sony Xperia Xz1) dan vind ik dat scherm toch ook wel erg mooi.
Ik zoek een midrange toestel van nu of een high end toestel van 2018.Wel een beetje de bekende merken, alhoewel Honor ook in mijn wensenlijstje voorkomt. Xiaomi etc. liever niet.
Mijn budget is ongeveer 300 euro wat ik bij wil leggen voor de telefoon. Ik ben van plan een abonnement te nemen van max. 25 euro per maand met daarin een toestelbetaling verwerkt (5 euro).
Ik wil het toestel gebruiken voor social media, af en toe een spelletje (Pokemon Go), spotify en vooral voor het maken van foto's. Bokeh-effect lijkt me leuk, maar hoeft niet per se.
Wat leuk is, is dat het toestel een IP-certificeren heeft, maar is geen must.
Eisen:
Minimaal 3gb RAM
Opslaggeheugen minimaal 64gb
Mooi scherm (hoeft niet per se oled te zijn)
Goede camera (voor social media)
Grootte: tussen de 5,5 en 6,3 inch
Zelf ben ik al een tijdje op zoek via de site van Tweakers. Als ik mijn wensenlijstje in een vergelijkingstabel zet, kom ik op het volgende:
https://tweakers.net/pricewatch/compare
Welke er voor mij uitspringen:
Huawei P Smart+ 2019:
+ ontwerp (vind het een mooi toestel, vooral in blauw)
+ Android 9
+ prijs
- scherm (geen oled)
- geen usb-c
Maar hoe is de camera (ondanks groot aantal mexapixel)?
Huawei P30 lite of P20
Over de P30 lite zijn geen gebruikservaringen bekend. Lijkt mij op zich wel een geschikt toestel. Maar hoe verhoudt hij zich tot de P20? Ik snap dat een 'lite' uitvoering wat uitgekleder is dan een gewone versie. De prijzen liggen zowat gelijk.
Galaxy S9
+ High end
+ Oled-scherm
- Batterij
- Camera (lees verschillende ervaringen)
- Breekbaar?
Ik ken mezelf en wil na een jaar weer een andere telefoon. Ook wil ik de telefoon niet in een hoesje verstoppen, want dat vind ik afbreuk doen aan het mooie ontwerp. Dat is ook de reden dat ik niet meer wil uitgeven dan rond de 300 euro.
Wie kan mij helpen met de juiste keuze te maken? Ondanks het doorspitten van het forum, kom ik er nog niet helemaal uit.
Ik zoek een midrange toestel van nu of een high end toestel van 2018.Wel een beetje de bekende merken, alhoewel Honor ook in mijn wensenlijstje voorkomt. Xiaomi etc. liever niet.
Mijn budget is ongeveer 300 euro wat ik bij wil leggen voor de telefoon. Ik ben van plan een abonnement te nemen van max. 25 euro per maand met daarin een toestelbetaling verwerkt (5 euro).
Ik wil het toestel gebruiken voor social media, af en toe een spelletje (Pokemon Go), spotify en vooral voor het maken van foto's. Bokeh-effect lijkt me leuk, maar hoeft niet per se.
Wat leuk is, is dat het toestel een IP-certificeren heeft, maar is geen must.
Eisen:
Minimaal 3gb RAM
Opslaggeheugen minimaal 64gb
Mooi scherm (hoeft niet per se oled te zijn)
Goede camera (voor social media)
Grootte: tussen de 5,5 en 6,3 inch
Zelf ben ik al een tijdje op zoek via de site van Tweakers. Als ik mijn wensenlijstje in een vergelijkingstabel zet, kom ik op het volgende:
https://tweakers.net/pricewatch/compare
Welke er voor mij uitspringen:
Huawei P Smart+ 2019:
+ ontwerp (vind het een mooi toestel, vooral in blauw)
+ Android 9
+ prijs
- scherm (geen oled)
- geen usb-c
Maar hoe is de camera (ondanks groot aantal mexapixel)?
Huawei P30 lite of P20
Over de P30 lite zijn geen gebruikservaringen bekend. Lijkt mij op zich wel een geschikt toestel. Maar hoe verhoudt hij zich tot de P20? Ik snap dat een 'lite' uitvoering wat uitgekleder is dan een gewone versie. De prijzen liggen zowat gelijk.
Galaxy S9
+ High end
+ Oled-scherm
- Batterij
- Camera (lees verschillende ervaringen)
- Breekbaar?
Ik ken mezelf en wil na een jaar weer een andere telefoon. Ook wil ik de telefoon niet in een hoesje verstoppen, want dat vind ik afbreuk doen aan het mooie ontwerp. Dat is ook de reden dat ik niet meer wil uitgeven dan rond de 300 euro.
Wie kan mij helpen met de juiste keuze te maken? Ondanks het doorspitten van het forum, kom ik er nog niet helemaal uit.
[ Voor 3% gewijzigd door croschou op 17-04-2019 11:46 ]