Vraag

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Begin mei mag ik mijn abonnement verlengen. Ik ben van plan daar een nieuw toestel bij aan te schaffen. Mijn huidige toestel is een Galaxy A5 2017 en gebruik ik nu zo'n 15 maanden. Hier ben ik best tevreden over, maar ik merk dat hij best traag reageert. De foto's die dit toestel maakt, vind ik niet van enorm goede kwaliteit.Het scherm (oled) vind ik mooi, maar als ik de telefoon van mijn dochter erbij pak (Sony Xperia Xz1) dan vind ik dat scherm toch ook wel erg mooi.

Ik zoek een midrange toestel van nu of een high end toestel van 2018.Wel een beetje de bekende merken, alhoewel Honor ook in mijn wensenlijstje voorkomt. Xiaomi etc. liever niet.

Mijn budget is ongeveer 300 euro wat ik bij wil leggen voor de telefoon. Ik ben van plan een abonnement te nemen van max. 25 euro per maand met daarin een toestelbetaling verwerkt (5 euro).

Ik wil het toestel gebruiken voor social media, af en toe een spelletje (Pokemon Go), spotify en vooral voor het maken van foto's. Bokeh-effect lijkt me leuk, maar hoeft niet per se.
Wat leuk is, is dat het toestel een IP-certificeren heeft, maar is geen must.
Eisen:
Minimaal 3gb RAM
Opslaggeheugen minimaal 64gb
Mooi scherm (hoeft niet per se oled te zijn)
Goede camera (voor social media)
Grootte: tussen de 5,5 en 6,3 inch

Zelf ben ik al een tijdje op zoek via de site van Tweakers. Als ik mijn wensenlijstje in een vergelijkingstabel zet, kom ik op het volgende:
https://tweakers.net/pricewatch/compare

Welke er voor mij uitspringen:
Huawei P Smart+ 2019:
+ ontwerp (vind het een mooi toestel, vooral in blauw)
+ Android 9
+ prijs
- scherm (geen oled)
- geen usb-c
Maar hoe is de camera (ondanks groot aantal mexapixel)?

Huawei P30 lite of P20
Over de P30 lite zijn geen gebruikservaringen bekend. Lijkt mij op zich wel een geschikt toestel. Maar hoe verhoudt hij zich tot de P20? Ik snap dat een 'lite' uitvoering wat uitgekleder is dan een gewone versie. De prijzen liggen zowat gelijk.

Galaxy S9
+ High end
+ Oled-scherm
- Batterij
- Camera (lees verschillende ervaringen)
- Breekbaar?

Ik ken mezelf en wil na een jaar weer een andere telefoon. Ook wil ik de telefoon niet in een hoesje verstoppen, want dat vind ik afbreuk doen aan het mooie ontwerp. Dat is ook de reden dat ik niet meer wil uitgeven dan rond de 300 euro.

Wie kan mij helpen met de juiste keuze te maken? Ondanks het doorspitten van het forum, kom ik er nog niet helemaal uit.

[ Voor 3% gewijzigd door croschou op 17-04-2019 11:46 ]

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
En wat is de reden dat je geen Xiaomi wil? Eigenlijk past dat perfect in je plaatje...
De Redmi Note 7, gewoon in Nederland verkrijgbaar, zou bijvoorbeeld een betere telefoon zijn dan de P Smart en die Lite modellen...

• croschou
Tja. Meer het motto "wat een boer niet kent.." :D

Inderdaad mooie telefoon, valt redelijk goed in mijn plaatje.
Heb in de vergelijking ook gezocht op dpi (minimaal 410). Daar valt deze dus net onder en kwam niet in de vergelijking naar boven. Mijn huidige telefoon heeft 424 dots per inch en ook vind ik 6,3 echt de max qua grootte hoewel de A7 met z'n 6 inch nog iets groter is qua afmeting.
Heb jij zelf ervaringen met dit toestel? Lees wat dingen over bepaalde 'banden' met betrekking tot mobiel internet. Maar ik neem aan dat hij goed met het Nederlandse netwerk overweg kan?

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
croschou schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:38:
Tja. Meer het motto "wat een boer niet kent.." :D

Inderdaad mooie telefoon, valt redelijk goed in mijn plaatje.
Heb in de vergelijking ook gezocht op dpi (minimaal 410). Daar valt deze dus net onder en kwam niet in de vergelijking naar boven. Mijn huidige telefoon heeft 424 dots per inch en ook vind ik 6,3 echt de max qua grootte hoewel de A7 met z'n 6 inch nog iets groter is qua afmeting.
Heb jij zelf ervaringen met dit toestel? Lees wat dingen over bepaalde 'banden' met betrekking tot mobiel internet. Maar ik neem aan dat hij goed met het Nederlandse netwerk overweg kan?
Ja, in Nederland koop je de Global versie met alle noodzakelijke banden.
Ik kan je verzekeren dat het merk je niet zal teleurstellen. Kan zich makkelijk meten met de Samsungs en Huaweis van deze wereld en het updatebeleid is ook nog eens superieur...

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 16:28
Is er een reden dat je de Galaxy A40 niet meegenomen hebt in je vergelijking? Voldoet volgens mij aan al je eisen.

Verder kan ik je helaas geen redenen geven om voor een bepaalde device te gaan. Ik maak het je dus alleen maar moelijker ;)

Mocht je interesse hebben in de Xiaomi Redmi Note 7, houd dan ook de Mi 9 SE in de gaten. Deze is qua specificaties een stuk beter, maar pas sinds deze week beschikbaar in Nederland en daarom nog €350. Kans is aanwezig dat de prijs gaat dalen als er meer aanbieders komen.

• croschou
Mocht je interesse hebben in de Xiaomi Redmi Note 7, houd dan ook de Mi 9 SE in de gaten. Deze is qua specificaties een stuk beter, maar pas sinds deze week beschikbaar in Nederland en daarom nog €350. Kans is aanwezig dat de prijs gaat dalen als er meer aanbieders komen.
Dank voor de tip! Dit is zeker een interessant toestel. Ik neem 'm mee in mijn overwegingen.

• croschou
Na veel voors en tegens tegen elkaar afgewogen te hebben, heb ik besloten voor de Galaxy A50 te gaan. De Galaxy A40 vind ik net wat te klein t.o.v. mijn huidige telefoon en ik heb het gevoel dat ik met de A50 veel in huis haal tegen een scherpe prijs.

Voornaamste reden om niet over te stappen op Huawei of Xiaomi: bellen via Wifi/4G. Thuis is het bereik nogal matig en daarom vind ik het belangrijk dat ik wel via wifi kan bellen. Bij Samsung/Apple kan dit (i.c.m. de juiste provider uiteraard) maar Huawei/Xiaomi komen nog niet in de lijst voor.
Pagina: 1