Ik wil een QR code genereren voor het maken van bankoverschrijvingen. De code bevat een rekeningnummer, bedrag en omschrijving, naast de benodigde details zoals omschreven in de onderstaande bron.
Bron 1. EU Payment Council QR code richtlijnen
Testomgeving voor het genereren van de QR codes
Handige freebie om een voorbeeld te genereren
Het probleem is dat mijn bank, de ING, deze QR code niet kan lezen. Helaas heeft de app geen debugmodus, dus ik kan niet zien wat er fout gaat. Hoe zouden jullie dit euvel te lijf gaan?
Update: de oorzaak was dat ik een combinatie van géén BIC nummer én een foutrekeningnummer invulde, met als gevolg dat de ING de code niet wilde lezen. Een goed voorbeeld van de code met bijbehorende QR code vind je hieronder.

Bron 1. EU Payment Council QR code richtlijnen
Testomgeving voor het genereren van de QR codes
Handige freebie om een voorbeeld te genereren
Het probleem is dat mijn bank, de ING, deze QR code niet kan lezen. Helaas heeft de app geen debugmodus, dus ik kan niet zien wat er fout gaat. Hoe zouden jullie dit euvel te lijf gaan?
Update: de oorzaak was dat ik een combinatie van géén BIC nummer én een foutrekeningnummer invulde, met als gevolg dat de ING de code niet wilde lezen. Een goed voorbeeld van de code met bijbehorende QR code vind je hieronder.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| BCD 001 1 SCT RABONL2U iApp NL60RABO0131316702 EUR0.01 |
[ Voor 33% gewijzigd door iApp op 17-04-2019 13:52 ]
An a day keeps the doctor away.