Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

QR code genereren voor bankoverboeking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iApp
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Ik wil een QR code genereren voor het maken van bankoverschrijvingen. De code bevat een rekeningnummer, bedrag en omschrijving, naast de benodigde details zoals omschreven in de onderstaande bron.

Bron 1. EU Payment Council QR code richtlijnen
Testomgeving voor het genereren van de QR codes
Handige freebie om een voorbeeld te genereren

Het probleem is dat mijn bank, de ING, deze QR code niet kan lezen. Helaas heeft de app geen debugmodus, dus ik kan niet zien wat er fout gaat. Hoe zouden jullie dit euvel te lijf gaan?

Update: de oorzaak was dat ik een combinatie van géén BIC nummer én een foutrekeningnummer invulde, met als gevolg dat de ING de code niet wilde lezen. Een goed voorbeeld van de code met bijbehorende QR code vind je hieronder.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
BCD
001
1
SCT
RABONL2U
iApp
NL60RABO0131316702
EUR0.01

iApp wijzigde deze reactie 17-04-2019 13:52 (33%)

An  a day keeps the doctor away. :)

Beste antwoord (via iApp op 17-04-2019 09:02)

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Kijk ook hier eens: Zelf betaal QR codes maken

Xiaomi Pocophone F1 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.6.6 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Kijk ook hier eens: Zelf betaal QR codes maken

Xiaomi Pocophone F1 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.6.6 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz

• iApp
  • Niet online
De eerste QR code werkt; er zat een foutje in de code. Ik denk dat het nu wel lukt! :)

• Barryvdh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10:50
Ik was het aan het proberen, maar Rabobank ondersteunt dus niet :( Alleen iDeal QR codes.

• iApp
  • Niet online
Hmm, dat is een goeie! Ik zal het meenemen. Dan is de toepassing in mijn geval vrijwel nutteloos. :/ Wellicht dat de koppeling met Mollie iDEAL QR dan beter toepasbaar is; al is dat een stuk ingewikkelder dan plaintext in een QR code verwerken.

iApp wijzigde deze reactie 17-04-2019 16:00 (26%)

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:25

Matis

Rubber Rocket

Barryvdh schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:37:
Ik was het aan het proberen, maar Rabobank ondersteunt dus niet :( Alleen iDeal QR codes.
Klopt, tot die conclusie ben ik ook al een keer gekomen. Ikzelf heb de ING app, daarin werkt het inderdaad wel. Bij andere banken (Rabobank sowieso) niet. Die ondersteunt alleen iDeal QR code.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
Barryvdh schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:37:
Het is wel apart. Zoals ik al aangaf; ik heb de back-end gedaan voor die ING QR code een paar jaar terug. Het is gewoon een open standaard die iedereen kan implementeren. Het is ook nog eens erg simpel te implementeren. Het nadeel is alleen dat het gewoon een vooringevulde sepa-overboeking is en je dus afhankelijk bent van of je app het implementeert. De hoop was destijds dat andere banken zouden volgen. Helaas :)

https://niels.nu

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• iApp
  • Niet online
Ik zal zeggen, scan de onderstaande QR code eens in je bankieren app. Dit zijn de banken die getest zijn en wel/niet met een QR overboeking overweg kunnen:

ING
Bunq
Knab
x SNS bank
x Rabobank
x ABN Amro
x ASN Bank
x Triodos
(*) Getest in april 2019. Dank @Barryvdh, @Unknown90 , @FoxLenny en @Jivebunny voor het testen.

iApp wijzigde deze reactie 18-04-2019 18:51 (74%)

• Barryvdh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10:50
Bunq werkt overigens wel.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

iApp schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:49:
Ik zal zeggen, scan deze code eens in je bankieren app. Ik heb de QR code bij de onderstaande banken getest, helaas werkt er maar eentje.

v ING
x SNS bank
x Rabobank

[Afbeelding: QR code voorbeeld]
x ABN Amro

• Unknown90
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-04 16:09
Ik zal zeggen, scan de onderstaande QR code eens in je bankieren app. Dit zijn de banken die getest zijn en wel/niet met een QR overboeking overweg kunnen:

v ING
v Bunq
x SNS bank
x Rabobank
x ABN Amro
(*) Getest in april 2019. Dank @Barryvdh en @Jivebunny voor het testen van ABN en Bunq.

x Knab

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
x ASN Bank ook niet

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Knab App doet het bij mij prima. Je moet het QR icoontje onderin de balk gebruiken (links van het € teken).
Misschien dat men verkeert test?

DJMaze wijzigde deze reactie 17-04-2019 20:10 (15%)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• XenogasterIII
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 23-04 20:04

ING
Bunq
x SNS bank
x Rabobank
x ABN Amro
x ASN Bank
Knab
(*) Getest in april 2019. Dank @Barryvdh, @Unknown90 , @FoxLenny en @Jivebunny voor het testen.

Triodos werkt evenmin (Fout: onbekend formaat).

In the land of the one-eyed, the blind man is king

• Unknown90
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-04 16:09
DJMaze schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:09:
[...]

[...]

Knab App doet het bij mij prima. Je moet het QR icoontje onderin de balk gebruiken (links van het € teken).
Misschien dat men verkeert test?
Klopt, ik kreeg echter een foutmelding. Zojuist weer geprobeerd, werkt nu wel. Vermoedelijk een storing toen ik de vorige keer testte.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True