Defect scherm Dell inspiro,

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:35
Vandaag de laptop van mijn schoonmoeder in handen gekregen om eens te bekijken. Het betreft een Dell Inspiron 15 7537. Model van een paar jaar oud, maar nog prima voor haar.

Het scherm blijft echter zwart. Backlightverlichting springt duidelijk aan, maar verder geen teken van leven. Wanneer ik hem via HDMI aansluit zie ik dat de laptop verder gewoon goed start.

Moet ik concluderen dat het lcd-paneel stuk is? Nog verantwoord om te herstellen? En indien ja, waar best bestellen? Wat kan ik nog controleren om zeker te zijn dat het probleem aan het paneel zelf ligt?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Laptop open gevezen om de connector op het moederbord te controleren of deze niet los gekomen was. Niet dus...

[ Voor 80% gewijzigd door metteko op 16-04-2019 23:47 . Reden: Per ongeluk al gepost ]

Beste antwoord (via metteko op 24-04-2019 23:33)

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 20:15

Matszs

><>

Aangezien backlight nog werkt en het scherm via HDMI nog werkt kan je er vrijwel zeker van zijn dat het LCD paneel gewoon stuk is. Je kunt op internet een aantal aanbieders vinden (ebay, etc..) en je zult voor jezelf moeten bepalen of dat de moeite/het geld waard is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Goed verhaal, lekker kort

Edit :ah, nu staat er iets.
Weet je zeker dat de backlight het doet, als je een zaklamp op het scherm richt en goed kijkt, zie je dan wel 'iets'?

[ Voor 75% gewijzigd door Nilltris op 16-04-2019 23:53 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 20:15

Matszs

><>

Aangezien backlight nog werkt en het scherm via HDMI nog werkt kan je er vrijwel zeker van zijn dat het LCD paneel gewoon stuk is. Je kunt op internet een aantal aanbieders vinden (ebay, etc..) en je zult voor jezelf moeten bepalen of dat de moeite/het geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:35
Nilltris schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 23:46:
Goed verhaal, lekker kort

Edit :ah, nu staat er iets.
Weet je zeker dat de backlight het doet, als je een zaklamp op het scherm richt en goed kijkt, zie je dan wel 'iets'?
Sorry voor laat antwoord. Ik weet dat het meestal de backlightverlichting is die het begeeft, maar hier zag ik duidelijk dat deze het nog deed. Scherm heeft nogal last van backlightbleeding.
Intussen de gok gewaagd en een vervangend scherm besteld bij laptopscreen. Leek mij een vrij degelijke site.

Finkers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
metteko schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:37:
[...]

Sorry voor laat antwoord. Ik weet dat het meestal de backlightverlichting is die het begeeft, maar hier zag ik duidelijk dat deze het nog deed. Scherm heeft nogal last van backlightbleeding.
Intussen de gok gewaagd en een vervangend scherm besteld bij laptopscreen. Leek mij een vrij degelijke site.

Finkers crossed...
Ben benieuwd, houd ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet gelijk een scherm kopen , het kan zijn dat je een probleem hebt met de lcd kabel.
eerste scherm los maken en de lcd kabel checken (losmaken en weer goed aansluiten) of er een kabelbreuk is. als de lcd kabel goed is dan ligt het aan je scherm die kan je kopen bij replacedirect of computersall
Pagina: 1