Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

actieve subwoofer in auto zekeringkast

Pagina: 1
Acties:

• FrostyHound
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22-04 23:32
Beste,

Ik heb voor mijn Astra J, een actieve subwoofer gekocht.
Deze zou max 300W trekken en heeft een RMS van 200w.

Nu wordt er me altijd verteld dat je een kabel naar voor moet trekken, met een dikte van 10mm².

Ik zit er op zich niets mee in..

echter als ik op de elektrische schema's kijk van mijn zekering kast, zie ik dat de zekeringkast achteraan een lege zekeringhouder heeft voor de fabrieks versterker (een optionele premium audio set).

Deze zekering is 30A, mijn actieve subwoofer heeft ook een zekering van 30A.

Zou het dan geen beter idee om deze via de bovengenoemde zekering aan te sluiten?

Indien dit niet mogelijk is, wat zou de minimum dikte moeten zijn?

specificaties sub:

JBL BassPro Hub
Versterkervermogen 200W RMS (2 ohm)
Frequentiebereik 30 Hz – 150 Hz
Zekering 30A
Maximaal stroomverbruik 30A
Ruststroomverbruik <1,2A

Ik dank jullie vriendelijk voor uw tijd.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 11:23
Ik zal niet zeggen dat het niet kàn, maar als ik zo de handleiding door lees zie ik dat er een complete set bedrading bij zit, inclusief de stroomkabels waarvan de plus-kabel aangesloten dient te worden met een 40A zekering in een behuizing, max. 45 cm van de accu vandaan.
Hoedanook, je kan het altijd proberen, de sub zelf heeft overspanningsbeveiliging en als er een 30A zekering in zit zal het wel oke zijn als je hem niet op standje 'Buren? Welke buren?' zet, al ziet zo'n klein zekeringetje er wel wat aan de kleine kant uit voor 30A naar een amp/sub.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12:33
Is deze zekering ook aangesloten op de electrische installatie van de auto, of moet je dit alsnog aanleggen? In het meest gunstige geval ligt er zelfs bekabeling naar achter vanaf deze zekering. In het minst gunstige geval is het een leeg slot zonder enige bekabeling.

De wijzen komen uit het Oosten!

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True