Schermpositie na "terug" bij filters werkt niet op mobiel

Pagina: 1
Acties:

• Bobby Rifler
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 23:14
Nadat je terug klikt vanuit een filter op mobiel dan scroll je naar boven in het filter overzicht. Het zou mooier zijn als je terug gaat naar de oorspronkelijke positie van voordat je de filter opent.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zo te zien verschillen mobiele browsers daar van desktop-browsers. Want wij geven al dusdanige 'caching headers' mee dat browsers dit zelf mogen herstellen. Het is bovendien - voor zover ik kan beoordelen - ook lastig om dat zelf dan alsnog wel goed te krijgen, althans zonder de gebruiksvriendelijkheid/snelheid van de filters zelf weer aan te tasten...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

crisp

Devver

Pixelated

Ik gok dat @Bobby Rifler doelt op de full-focus filters, wanneer je naar een specifiek filter gaat en dan weer een 'scherm' terug (wat feitelijk alleen een display-toggle is en niet een echte pagina-transitie). We zouden dan in de javascript ook de scrollpositie moeten bewaren. Wel te doen, maar ook niet geheel triviaal.

Het is in ieder geval niet zozeer een bug maar gewoon iets waar browsers standaard niet echt iets voor hebben en dus moet je het allemaal zelf doen...

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 17-04-2019 09:37 ]

Intentionally left blank

• Bobby Rifler
crisp schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:37:
Ik gok dat @Bobby Rifler doelt op de full-focus filters, wanneer je naar een specifiek filter gaat en dan weer een 'scherm' terug (wat feitelijk alleen een display-toggle is en niet een echte pagina-transitie). We zouden dan in de javascript ook de scrollpositie moeten bewaren. Wel te doen, maar ook niet geheel triviaal.

Het is in ieder geval niet zozeer een bug maar gewoon iets waar browsers standaard niet echt iets voor hebben en dus moet je het allemaal zelf doen...
Ja dit bedoel ik

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:37:

Ik had dit getest:
- stel een filter in
- scroll een stukje
- klik op een product
- druk op back

In mijn desktop (firefox, chrome) browser eindig ik dan bij hetzelfde product in de listing.
Op mijn telefoon (sony met android 7, chrome) eindig ik bovenaan.

Maar er is blijkbaar nog meer :P

• Bobby Rifler
ACM schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:17:
[...]

Ik had dit getest:
- stel een filter in
- scroll een stukje
- klik op een product
- druk op back

In mijn desktop (firefox, chrome) browser eindig ik dan bij hetzelfde product in de listing.
Op mijn telefoon (sony met android 7, chrome) eindig ik bovenaan.

Maar er is blijkbaar nog meer :P
Het gaat om de positie van het scherm in het filter scherm. Niet van de productlijst.
Pagina: 1