Op dit moment heb ik een samengestelde game pc uit het jaar 2013. Na 6 jaar beginnen de onderdelen toch aardig te dateren, waaronder een HDD die recentelijk gecrashed en vervangen is. Ook lijkt de GPU het te begeven (soms artifacts / flickering op het scherm - kabels al uitgesloten).
Huidige PC
Nu wordt het toch tijd om eens de binnenkant aardig te vervangen met hedendaagse onderdelen. Ik ben op dit moment nog goed tevreden met de Fractal Design R4 kast.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik, webdev (Angular, Node, C#, .NET, Sitecore), gaming (RenX, BF1, BF5, Forza).
Dit laatste op twee 27" 1080p schermen op 144hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de ~900 - 1000 euro. Is niet per se een limiet maar een gemiddeld bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Fractal Design R4 Kast
- Seasonic 650W PSU (twijfels - al 6 jaar oud)
- Plextor 256GB SSD (twijfels - al 6 jaar oud)
- Seagate Barracuda 2 TB HDD
- 2 Fractal Design fans aangesloten op de CPU koeler (Scythe Mugen 3)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het standaard riedeltje van Mobo, CPU, CPU koeler, RAM en een GPU.
Mogelijk nog een nieuwe PSU en SSD op basis van twijvels dat de huidige onderdelen al 6 jaar oud zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se. Nijg echter alleen wel iets meer naar een Nvidia GPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet passen in de Fractal Design R4 kast. Deze wil ik aardig clean houden dus een modulaire PSU is erg fijn. Ik heb nu nog een Scythe Mugen 3 met 2 fans dus ik zat ook te denken om iets in die richting te nemen om die fans over te hevelen. Meteen handig voor wat zwaarder overclock werk. Liefst ook zo stil mogelijk.
Als toevoeging wil ik gebruik kunnen maken van de 144hz mogelijkheden van mijn schermen bij games.
Ga je overklokken?
Ja - Iets hoger dan standaard instellingen. Tot nu toe nogal op safe overclocks gedraaid. Wil wel wat meer experimenteren naarmate mijn kennis wat beter is geworden.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb op dit moment een wenslijst gemaakt met wat onderdelen op basis van wat andere topics in dit subforum. Nu staan hier wat RGB onderdelen in waar ik nu al twijfels over heb. Nogal nutteloos in een gesloten case heh
Dus ik wil bij jullie valideren wat jullie van mijn lijst vinden, en of het veel beter en / of anders kan. Een goeie bang-for-your-buck en stilheid vind ik wel belangrijk, om zo nog wat jaren mee te gaan om vervolgens deze herbouw cyclus te herhalen.
Wenslijst
Huidige PC
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4670K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI Z87-GD65 Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Silent Series R3, 120mm | € 9,25 | € 9,25 |
| 1 | HyperX Fury black HX318C10FBK2/8 | € 47,52 | € 47,52 |
| 1 | Plextor PX 256M3 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 123,77 | |
Nu wordt het toch tijd om eens de binnenkant aardig te vervangen met hedendaagse onderdelen. Ik ben op dit moment nog goed tevreden met de Fractal Design R4 kast.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik, webdev (Angular, Node, C#, .NET, Sitecore), gaming (RenX, BF1, BF5, Forza).
Dit laatste op twee 27" 1080p schermen op 144hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de ~900 - 1000 euro. Is niet per se een limiet maar een gemiddeld bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Fractal Design R4 Kast
- Seasonic 650W PSU (twijfels - al 6 jaar oud)
- Plextor 256GB SSD (twijfels - al 6 jaar oud)
- Seagate Barracuda 2 TB HDD
- 2 Fractal Design fans aangesloten op de CPU koeler (Scythe Mugen 3)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het standaard riedeltje van Mobo, CPU, CPU koeler, RAM en een GPU.
Mogelijk nog een nieuwe PSU en SSD op basis van twijvels dat de huidige onderdelen al 6 jaar oud zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se. Nijg echter alleen wel iets meer naar een Nvidia GPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet passen in de Fractal Design R4 kast. Deze wil ik aardig clean houden dus een modulaire PSU is erg fijn. Ik heb nu nog een Scythe Mugen 3 met 2 fans dus ik zat ook te denken om iets in die richting te nemen om die fans over te hevelen. Meteen handig voor wat zwaarder overclock werk. Liefst ook zo stil mogelijk.
Als toevoeging wil ik gebruik kunnen maken van de 144hz mogelijkheden van mijn schermen bij games.
Ga je overklokken?
Ja - Iets hoger dan standaard instellingen. Tot nu toe nogal op safe overclocks gedraaid. Wil wel wat meer experimenteren naarmate mijn kennis wat beter is geworden.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb op dit moment een wenslijst gemaakt met wat onderdelen op basis van wat andere topics in dit subforum. Nu staan hier wat RGB onderdelen in waar ik nu al twijfels over heb. Nogal nutteloos in een gesloten case heh
Dus ik wil bij jullie valideren wat jullie van mijn lijst vinden, en of het veel beter en / of anders kan. Een goeie bang-for-your-buck en stilheid vind ik wel belangrijk, om zo nog wat jaren mee te gaan om vervolgens deze herbouw cyclus te herhalen.
Wenslijst
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 197,49 | € 197,49 |
| 1 | MSI X470 Gaming Pro | € 125,- | € 125,- |
| 1 | MSI GeForce RTX 2060 GAMING Z 6G | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16 | € 102,99 | € 102,99 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 88,- | € 88,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 972,47 | |
[ Voor 24% gewijzigd door DutchRevan op 17-04-2019 12:09 ]