Macbook Pro 15" (2016) logic board replacement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Tweakers,

Van de een op andere dag deed mijn Macbook Pro niets meer. Dus ik heb hem weggebracht naar de Apple reseller hier in Hilversum voor een diagnose. Ze constateren - zoals altijd - een probleem met het logic board, maar tot mijn schrik zijn de kosten veel hoger dan normaal?

Een logic board vervangen is duur, maar is het zo duur? Ze vragen meer dan EUR 1000!
Is dit normaal? Is het de moeite naar een echte Apple Store te gaan?

Ik begin me ook een beetje te storen aan de Apple macbooks. De macbook van mijn vrouw heeft nog geen 3 maanden geleden een zelfde diagnose gekregen. Beide laptops waren in mijn ogen niet oud ten tijde van het probleem. Deze macbook pro 15" komt uit eind 2016, die van mijn vrouw was misschien een jaar ouder. In mijn ogen moet een dergelijk kwaliteitsproduct toch langer meegaan! Bovendien lijkt het er op dat het in alle gevallen altijd een probleem is met het logic board en daarom de reparatie altijd zo duur is.

Mijn vraag aan jullie: lijkt deze kostopgave normaal voor een dergelijke reparatie? Deze macbook heeft wel zo'n touchbar. Mogelijk maakt dat het duurder?
Raden jullie aan om het te repareren of voor een nieuw apparaat te gaan?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rKfVFz8.jpg

Dank!

[ Voor 5% gewijzigd door bart1074 op 16-04-2019 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 09:48
Het heeft alleen zin om naar de Apple Store te gaan als je de MacBook daar ook gekocht hebt. Je zou dan een claim onder de Nederlandse consumentenwetgeving kunnen maken, maar daarvoor moet je bij de winkel zijn waar de MacBook is gekocht.

Verder zijn deze kosten voor een reparatie buiten garantie overigens normaal voor een MacBook. Het hele logic board wordt namelijk vervangen en niet gerepareerd. Als het niet lukt om dit onder garantie vergoed te krijgen, dan zou je eventueel een andere partij kunnen zoeken die het Logic Board wel voor je kan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Normaal is het niet nee, maar voor Applebegrippen is dit niks raars. Ik zou het inderdaad onder consumentenrecht claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:34

Matszs

><>

Je zou kunnen kijken naar een partij welke component-level reparaties uitvoerd (zie videos van Louis Rossmann YouTube: Louis Rossmann) in Nederland moeten er ook wel een aantal zijn die dat (goed!) kunnen en dan ben je een stuk minder kwijt en weet je vaak beter wat het probleem is.