Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• BeunPC
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 12:41
Hey!

Vandaag heb ik een nieuwe computer in elkaar gezet maar helaas wat problemen ondervonden.
Het gaat om een ASUS PRIME X370 Pro, een Ryzen 7 1700, Corsair DDR4 2x8 3466 Vengeance RGB (die blijkbaar werkte bij de vorige eigenaar werkte), een RX 580 Strix (T8G model) en een BeQuiet PurePower 10.

De computer POST zover ik merk compleet volgens behoren. Lichten gaan aan, alle ventilatoren draaien, en geen restarts. Probleem 1: geen beeld. Ik krijg helemaal niks te zien, noch dat er geen OS is geïnstalleerd, noch dat hij het geheugen niet mag of iets dergelijks.
Probleem 2: De USB doet het niet/nauwelijks. De sensor op mijn muis gaat wel aan, maar heel licht. De verlichting op de voorkant gaat überhaupt niet aan.

Ik heb geprobeerd met de grafische kaart er uit, grafische kaart in de 2e x16 slot. 1 DIMM geïnstalleerd, DIMMs omgewisseld, alle mogelijke combinaties.
Kortsluiting verwacht ik ook niet, aangezien hetzelfde buiten de behuizing, op de doos van de MoBo gebeurt.

Ik verwacht dat het de voeding is, maar misschien hebben jullie nog ideeën die ik kan proberen?

Alvast heel erg bedankt, Teun

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. R.I.P. Domtoren

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:00
Heb je een andere voeding geprobeerd? Sowieso is de Pure Power 10 een vreemde keuze van je nu de 11 er is die beter presteert voor een lagere prijs.

• BeunPC
Uszka schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:19:
Heb je een andere voeding geprobeerd? Sowieso is de Pure Power 10 een vreemde keuze van je nu de 11 er is die beter presteert voor een lagere prijs.
De PurePower 10 gebruik ik al sinds ongeveer 6 maanden. Helaas heb ik geen andere voeding, maar als ik hier niks vind gaat hij naar de computer boer om de hoek.

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. R.I.P. Domtoren

• Uszka
De rest ook gebruikte onderdelen of nieuw?

• BeunPC
Uszka schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:25:
De rest ook gebruikte onderdelen of nieuw?
Behalve mijn behuizing, voeding en OS SSD is alles gebruikt.

• Uszka
Voeding is ook gebruikt zeg je net!

Moederbord van een eerdere eigenaar dus en je zal niet weten wat die persoon ermee uitgespookt heeft en welke biosversie erop staat. Eerst het bios resetten naar de fabrieksinstellingen door de cmos batterij er een x aantal minuten uit te laten of de cmos jumper om te zetten.

• BeunPC
Uszka schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:29:
Sorry, bedoelde dat ik hem nieuw gekocht heb maar dat hij ook is gebruikt in m’n vorige PC.
Moederbord van een eerdere eigenaar dus en je zal niet weten wat die persoon ermee uitgespookt heeft en welke biosversie erop staat. Eerst het bios resetten naar de fabrieksinstellingen door de cmos batterij er een x aantal minuten uit te laten of de cmos jumper om te zetten.
Dat zal ik eens proberen :)

• BeunPC

Helaas, no dice.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je steekt je scherm kabel toch in de grafische kaart en niet op het mobo? Een r7 1700 heeft geen grafische chip aan boord.

Als je kunt sluit dan de kleine speaker eens aan op de front io connector (q-connector) en hoor eens of je een beep krijgt?

Je geheugen steekt toch in slot A2 (en B2)!

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Uszka
Heeft het ram eerder gewerkt met dit moederbord of heb je het van iemand anders gekocht?

• BeunPC
Damic schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:17:
Je steekt je scherm kabel toch in de grafische kaart en niet op het mobo? Een r7 1700 heeft geen grafische chip aan boord.

Als je kunt sluit dan de kleine speaker eens aan op de front io connector (q-connector) en hoor eens of je een beep krijgt?

Je geheugen steekt toch in slot A2 (en B2)!
Yep, zit in de grafische kaart.
Die speaker heb ik helaas niet, maar kan ik misschien wel regelen.
Ja, A2 en B2

• Uszka
Wat is het exacte type van het ram?

• BeunPC
Uszka schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:21:
Heeft het ram eerder gewerkt met dit moederbord of heb je het van iemand anders gekocht?
Heb het bij elkaar verkocht, en volgens de verkoper gebruikte hij het vorige week nog zonder problemen.

• BeunPC
Uszka schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:24:
Wat is het exacte type van het ram?
Ik snap niet precies wat je bedoelt met “type”, maar hier is de productpagina: pricewatch: Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3466C16

Pagina: 1