Toon posts:

Videokaart niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!!!

Ik heb nu dus een nieuw mobo, asus k7v-t (rest van verhaal [topic=185717] , de condensatoren bleken te lekken), alleen geeft hij bij het opstarten een lange en daarna 2 korte piepjes..dit zou wijzen op het niet zien van mijn grafische kaart (aus v6800) Waarsch zal ik in het bios die boot volgorde aan moeten geven. Maar hoe kom ik daar bij...

Groeten

PH

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Als je maar een videokaart in je pc hebt dan mag die bios setting niet uitmaken, dan start hij vanaf AGP ook staat dat op PCI ingesteld...

Maar ik neem aan dat je de kaart er al uit hebt gehaald en er weer terug in hebt gezet?

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:49
ff aandrukken, als et agp is dan kan het nog wel eens zo zijn dat ie niet goed in het slot zit, of dat ie er soms uitspringt (vandaar dat MSI zo'n mooie klem heeft) kweenie of asus dat heb :P

maaruh gewoon ff aandrukken kijke of ie goed zit, en zo niet.. idd je INIT DISPLAY FIRST = AGP instellen in bios, en als ie dan nog niet doet is er iets fout :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem er ondertussen al tig keer uitgehaald, ook in de pc gestopt waar ik dit bericht mee typ. De kaart is goed, maar de pc blijft hetzelfde euvel geven.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ondertussen 3 kaarten geprobeerd, een asus v6800, een 3dfx voodoo en een intel 840 maar bij allemaal hetzelfde verschijnsel, een lange en daarna 3 korte piepjes......

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
die piepjes zijn helaas niet standaard...dus daar kun je vrij weinig mee.
Tja, wat kun je nog meer doen. demonteer/monteer de cpu es, haal de voedingsstekker uit je mobo en zet het er opnieuw op, ik heb wat dat betreft al de raarste dingen meegemaakt. Haal es AL je insteekkaarten eruit (including video) en zet je comp aan. Luister of je dezelfe piepjes hoort (zo ja: is er ZEKER iets met je video aan de hand). Zo nee, haal het geheugen eruit (en laat alleen CPU zitten) en zet je comp aan. En vooral blijven luisteren....suk6!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Wannneer alles eruit is (alleen mobo en proc) hoor je hele andere piepjes...plaats ik het geheugen erbij dan hoor ik weer 1 korte en 3 lange (zelfde dus als met video).vorr de rest zitten er (nog) geen andere kaarten in...........

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik morgen maar ff terug moet naar die winkel....
Ik vond in mijn kelder nog een simpel pci video kartje (sis 6326). In de ene pc werkt hij gewoon, maar op het nieuwe mobo krijf ik enkel rare gekleurde blokjes op mijn scherm te zien en daarna weer wat rare piepjes......

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb ooit ook zoiets gehad, toen lag het aan me mobo, denk dat het bij jo uook het geval is

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm voor vandaag geef ik het ff op....morgen zien we wel verder

Verwijderd

het kan aan meerder factoren liggen
maar als eerste zou ik maar op een nieuwe mobo testen

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

Ligt het niet aan je geheugen?
Zorg ervoor dat alleen je toetsen bord, monitor, geheugen en videokaart is aangesloten en test het dan eens opnieuw.
(kom je in de bios?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag dus weer een nieuw mobo gehaald....Die asus was dus toch kaduuk. Dit keer geen problemen....

Pfff slecht voor jezelf vertrouwen hoor, een nieuw mobo wat je niet aan de praat krijgt.

Toch bedankt voor alle tips & hints...

Groeten

PH
Pagina: 1