Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf concertfotograaf, en krijg dus meestal accreditatie voor shows en festivals, maar soms gebeurt dat dus helaas niet. En op zo'n momenten wil ik graag een compact camera meenemen voor mocht ik toch mooie foto's willen maken. Ook voor op vakantie, ik zit met een rugspieraandoening en een festival/concert met m'n zware gear sjouwen is wel te doen, maar twee weken op vakantie elke dag op pad met m'n camera + aanhang is best lastig.

Kan iemand mij hierin adviseren? Ik wil het liefst onder de €200 blijven aangezien ik hem niet heel vaak ga gebruiken, maar wil natuurlijk wel een goed beeld (en nee, ik verwacht natuurlijk niet net zo goed beeld als mijn eigen gear)

Ik hoor het graag! Thanks!

Beste antwoord (via Verwijderd op 06-05-2019 16:50)

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:14
Ik ben bang dat je niets gaat vinden onder de €200 waarmee je tevreden bent. De meeste compacte hebben gewoon een dusdanig kleine sensor dat er zeker bij weinig licht gewoon geen mooie foto's uit komen. En de goedkoopste 1" compacte zijn nieuw al snel €300+

Je kan kijken voor een tweedehands Sony rx100 dan blijf je mogelijk wel onder de €200

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Ik ben bang dat je niets gaat vinden onder de €200 waarmee je tevreden bent. De meeste compacte hebben gewoon een dusdanig kleine sensor dat er zeker bij weinig licht gewoon geen mooie foto's uit komen. En de goedkoopste 1" compacte zijn nieuw al snel €300+

Je kan kijken voor een tweedehands Sony rx100 dan blijf je mogelijk wel onder de €200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Wil je betere kwaliteit dan je smartphone? Hoe groot moet het bereik minimaal zijn?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Philip Ross schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:45:

Wel een beetje weinig telebereik voor concerten.
Een goede oplossing voor weinig geld zie ik hier ook niet.
Oudere lichtsterke compactkamera's met wat grotere sensoren (vaak 1/1.7") hebben oude sensortechniek met flink ruis bij hogere ISO, dus die kun je eveneens vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Je zal in het geval van cameras altijd een compromis moeten maken.
Klein, lichtgevoelig en met bereik kan maar word duur (TZ100 bijvoorbeeld).
Klein, lichtgevoelig en betaalbaar kan maar dan heb je minder bereik (RX100)
Als je hoge kwaliteit voor weinig geld wil ga je richting een dSLR maar die zijn weer groot en zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen! Ik heb even research gedaan en gekeken naar jullie reacties en ik kan inderdaad niet voor die prijsklasse een betere camera vinden dan mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 11:23
Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:51:
Bedankt iedereen! Ik heb even research gedaan en gekeken naar jullie reacties en ik kan inderdaad niet voor die prijsklasse een betere camera vinden dan mijn mobiel.
Met wat voor gear schiet je normaal? Indien je met canon schiet zou eventueel een Canon M100 wel wat voor je kunnen zijn met een mount kan je ook je canon glas op de m100 gebruiken wat je nog meer mogelijkheden geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 18:10
Ik heb voor erbij een Sony RX100 mark III. Die is rond de 450-500 euro te krijgen. Heeft een mooie lichtsterke Zeiss lens, ben de camera nu aan het ontdekken. Vooral van F 1.8 tot F 2.8 krijg je prachtig scherpe foto's met een mooi bokeh en veel scherpte-diepte. De camera kan ook nog foto's met weinig ruis maken op ISO 6400 en hoger.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Pagina: 1