Multiroom oplossing: bedraad en wireless tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Ik heb in mijn nieuwbouw bedrading voor zien voor een 5.1 installatie in de televisiekamer.
Vandaar lopen ook 2 draden voor 2 speakers in de keuken.
Tot zover is het dus vrij eenvoudig want er zijn veel bedrade amplifiers die 5.1 kunnen aansturen en tegelijkertijd 2 speakers in een andere ruimte. Ik had bijvoorbeeld de Sony STR-DN1080 of de Onkyo TX-NR686 AV in gedachten in combinatie met Q-aucoustics speakers.

Echter wil vrouwlief nu ook muziek in de badkamer (wilde ze tijdens de bouw niet...). Ik heb daar dus wel een stopcontact hoog tegen het plafond (veilig voor water) om een draadloze speaker van van stroom te voorzien, maar geen bedrade aansluiting naar de televisiekamer. Wel goede wifi doorheen heel het huis.
Ik ben dus op zoek naar een oplossing om bedraad een 5.1 speakerinstallatie in de televisiekamer aan te sturen, eveneens bedraad 2 speakers in de keuken en tenslote wireless muziek in de badkamer.
Alles moet nog aangekocht worden dus ik ben flexibel. Ik had graag onder de €2000 gebleven, liefst in de regio van €1000.

Het is mij niet echt duidelijk of er oplossing bestaan voor mijn behoeften?

Beste antwoord (via quizzical op 19-04-2019 07:22)

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:13
Dat kan met Yamaha Musiccast receiver
Ik heb 5.0 in de woonkamer bedraad aangesloten en een draadloze speaker in de keuken.

De laatste Denon receivers hebben volgens mij ook ondersteuning voor Heos.

[ Voor 27% gewijzigd door wappiewappie op 16-04-2019 18:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:13
Dat kan met Yamaha Musiccast receiver
Ik heb 5.0 in de woonkamer bedraad aangesloten en een draadloze speaker in de keuken.

De laatste Denon receivers hebben volgens mij ook ondersteuning voor Heos.

[ Voor 27% gewijzigd door wappiewappie op 16-04-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:23
Ligt aan de receiver of er al wat ingebouwd is.
Anders zou je op de receiver bijvoorbeeld een Sonos Connect, Bose Wireless Link of Yamaha spul aan kunnen sluiten. Ligt ook aan je voorkeur voor merk/app en of je het überhaupt wil koppelen/integreren met je receiver. Anders is een standalone wifi speaker ook prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Hartelijk dank.
Dit advies heeft me goed op weg geholpen.
Blijkbaar heeft elke fabrikant wel zijn multiroom systeem.
Musiccast en heos zijn al genoemd maar er is ook bvb flareconnect en DTS play-fi.
Denk dat ik voor Denon oplossing ga kiezen.