Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mid-range game PC a €1500 inclusief scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FckMeLife
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-03-2021
Beste Tweakers,

Na een aantal jaren wil ik graag weer een beroep op jullie doen, volgens mij heb ik een redelijk systeem bij elkaar gezocht maar ik hoor graag of er verbeterpunten zijn. Ik verheug me op jullie second opinion! :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er graag op gamen, zowel de nieuwste AAA single-player ervaringen (Metro, Cyberpunk, etc.) als online competitive shooters (Apex, CS:GO, etc.). Settings zullen daarom verschillen tussen 60-90hz met hoge settings voor de single-player belevingen en 144hz en settings waarmee ik genoeg FPS haal voor bijv. CS:GO.
Het scherm dat ik in gedachte heb is een 27" 1440p 144hz.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem moet rond de €1500 gaan kosten inclusief een beeldscherm.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Slechts randapparatuur zoals muis, toetsenbord en headset zijn aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 162,66€ 162,66
1MSI B450 Tomahawk€ 104,90€ 104,90
1Gigabyte GeForce RTX 2060 Gaming OC Pro 6G€ 399,02€ 399,02
1Seagate ST2000DM008, 2TB€ 58,89€ 58,89
1NZXT H500 Zwart€ 73,96€ 73,96
1AOC AG271QX Zwart, Rood€ 389,-€ 389,-
1Cooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,-€ 31,-
1Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm€ 86,95€ 86,95
1Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 115,95€ 115,95
1Corsair CX550M€ 61,99€ 61,99
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 69,50€ 69,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.553,82

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet redelijk stil zijn en er mag best een deel van het budget naar looks ;)

Ga je overklokken?
Wellicht als de CPU het systeem bottlenecked.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag of er betere alternatieve zijn voor bepaalde parts en of het systeem compatible/goed op elkaar afgestemd is in zijn huidige vorm?

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Vrij weinig Een paar dingen om te overwegen, zoals de voeding, koeler, ssd, geheugen en videokaart:

Ik zou er een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W inzetten.

De stock koeler van de ryzen is goed genoeg en aangezien je een koeler zonder LED hebt gekozen, kan het niet om die reden zijn.

Als laatste zou je kunnen overwegen om de Harde schijf te laten vallen en er een grotere SSD in te zetten, zoals de pricewatch: Intel 660p 1TB

Dan heb je een 1TB SSD (sneller dan je Crucial) voor je games wat op zich genoeg zou moeten zijn. Dit is overigens alleen een advies om te overwegen, wanneer je die 2TB storage niet echt nodig hebt. Want gamen wil je toch het liefst vanaf je SSD.

Oh en je geheugen staat niet op de QVL van je MSI Tomahawk, misschien even onderzoeken.

En je videokaart kan iets goedkoper: pricewatch: MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC (en zelfde merk als mobo).

[ Voor 19% gewijzigd door Jivebunny op 16-04-2019 14:40 . Reden: geheugen & videokaart ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• FckMeLife
Jivebunny schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:33:
Vrij weinig Een paar dingen om te overwegen, zoals de voeding, koeler, ssd, geheugen en videokaart:

Ik zou er een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W inzetten.
Ik had gekozen voor de Corsair vanwege ervaringen met het merk en omdat het een modulaire voeding was, maar ik snap de keus voor een 80 plus gold. Zit nu te denken aan de https://tweakers.net/pric...-rm550x-(2018)-zwart.html

De stock koeler van de ryzen is goed genoeg en aangezien je een koeler zonder LED hebt gekozen, kan het niet om die reden zijn.
De keuze voor de Hyper 212 was vooral met het oog op eventueel overclocken omdat hij voor zover ik had gelezen iets betere temperaturen geeft en bij een hoge clockspeed stiller is.

Als laatste zou je kunnen overwegen om de Harde schijf te laten vallen en er een grotere SSD in te zetten, zoals de pricewatch: Intel 660p 1TB

Dan heb je een 1TB SSD (sneller dan je Crucial) voor je games wat op zich genoeg zou moeten zijn. Dit is overigens alleen een advies om te overwegen, wanneer je die 2TB storage niet echt nodig hebt. Want gamen wil je toch het liefst vanaf je SSD.
Goed punt! Denk dat 1TB eigenlijk ook wel genoeg is.

Oh en je geheugen staat niet op de QVL van je MSI Tomahawk, misschien even onderzoeken.
Zeker iets om even naar te kijken, thanks!

En je videokaart kan iets goedkoper: pricewatch: MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC (en zelfde merk als mobo).
Dat is zeker het overwegen waard, keuze was nu gevallen op deze kaart omdat hij erg stil zou zijn.

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 16:45
Als je gaat voor stil kun je het beste een nog iets grotere koeling nemen. Zeker aangezien je aangeeft in de toekomst misschien over te clocken. Ik ben zelf groot fan van de scythe ninja. pricewatch: Scythe Ninja 5
De rgb fans zijn denk ik puur voor de looks. Be Quiet! silent wings 3 zijn namelijk kwa performance veel beter.
Overigens denk ik dat dit systeem helemaal geen extra fans nodig heeft.
Persoonlijk ben ik voor looks meer fan van een goed geplaatste ledstrip (waar de strip zelf niet te zien is) dan van rgb fans. Maar dat is een kwestie van smaak.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik heb die rmx zelf ook, maar dan de 650. Ik heb dit voornamelijk genomen vanwege mijn sapphire nitro+ vega 56 genomen en het vermogen dat ie opneemt. 550 zou genoeg moeten zijn met eventuele overclock. Die rmx is verder een nieuwere en betere voeding van Corsair ja.

De rest ben ik met je eens qua keuzes en uitleg.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Noem even in je post dat je op 1440p wil gamen.
Heb je benchmarks bekeken voor jouw spellen?
Het scherm uit je lijstje is een TN scherm, IPS schijnt mooiere kleuren hebben.
De CX550M is vrij oud, en zal ook bepaalde features missen. Een RM550x is ook prima.
De H500 heeft plek voor 4 fans, en je krijgt er 2 bij. Ga je er 1 wegdoen?
Ik zou idd ook naar een ledstrip kijken, krijg je een fan/RGB-controller bij die fans? Heeft dat moederbord een RGBheader?

• FckMeLife
Eldunari schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:32:
Als je gaat voor stil kun je het beste een nog iets grotere koeling nemen. Zeker aangezien je aangeeft in de toekomst misschien over te clocken. Ik ben zelf groot fan van de scythe ninja. pricewatch: Scythe Ninja 5
De rgb fans zijn denk ik puur voor de looks. Be Quiet! silent wings 3 zijn namelijk kwa performance veel beter.
Overigens denk ik dat dit systeem helemaal geen extra fans nodig heeft.
Persoonlijk ben ik voor looks meer fan van een goed geplaatste ledstrip (waar de strip zelf niet te zien is) dan van rgb fans. Maar dat is een kwestie van smaak.
Ik ga eens kijken naar die CPU-fan. De keuze voor de RGB Corsair fans is inderdaad vooral gebaseerd op looks maar heb gehoord dat het daarnaast ook zeer stille fans zijn. Ik ga zeker ook even kijken naar een ledstripje, weet dat de fans die ik nu heb ook een Lighting Node PRO meeleveren dus dan kan dit https://tweakers.net/pric...ng-pro-expansion-kit.html misschien een goede toevoeging zijn.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

SpeedQber schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:38:
Goed punt, echter zijn die nogal duur in verhouding met TN varianten, en zou TS wellicht buiten budget komen. TN is overigens sneller qua refreshrate, en TS wil graag met hoge fps shooters spelen, dus TN is niet verkeerd hier.

• FckMeLife
SpeedQber schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:38:
Noem even in je post dat je op 1440p wil gamen.
Heb je benchmarks bekeken voor jouw spellen?
De CX550M is vrij oud, en zal ook bepaalde features missen. Een RM550x is ook prima.
De H500 heeft plek voor 4 fans, en je krijgt er 2 bij. Ga je er 1 wegdoen?
Ik zou idd ook naar een ledstrip kijken, krijg je een fan/RGB-controller bij die fans? Heeft dat moederbord een RGBheader?
Goed punt, heb de OP aangepast. Heb benchmarks bekeken, de 2060 haalt op veel nieuwe AAA games rond de 60hz op ultra 1440p. Ik ben best bereid om nu en in de toekomst sommige settings iets naar beneden te schroeven om 1440p 60hz te halen. Gekozen voor dit specifieke scherm omdat het een Jack of all trades is, een IPS scherm met deze specs (144hz, lage reactietijd, etc.) wordt gigantisch duur.

Ik vervang waarschijnlijk de Hyper 212 fan voor de Corsair RGB fan. Naar een ledstripje ga ik zeker kijken. Bij de 3-pack van de fans krijg je een Lighting Node Pro RGB controller. Naast de fans heb ik daarin volgensmij nog een poort over voor een ledstripje! RGB Header is niet nodig door Corsair spul want dit loopt via USB 2.0 poort op MOBO.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 22:21
Persoonlijk zou ik al die RGB spullen schrappen en lekker een 2070 halen voor dat geld :)
Daar heb je echt veel meer aan. RGB kun je ook in de loop der jaren nog toevoegen.
Pagina: 1