Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06 20:26
Hoi,

Mijn Samsung A8 is van een tafel gevallen. Hierdoor gaat het scherm helaas niet meer aan. Ik zie allemaal gekleurde strepen.
Ik heb nog nooit een kapotte telefoon gehad dus ben totaal niet bekend met telefoon reperatie's o.i.d. .

Graag zou ik minimaal mijn DATA alsnog terug willen. Deze staan op de telefoon zelf, dus niet op een SD kaart.

Wat zijn normale richtprijzen voor een reparatie? Bij online winkels zie ik dat er 130 euro wordt gevraagd.
Heeft er iemand uberhaupt ervaring met telefoon reparatie's in de omgeving Amsterdam? Wil natuurlijk wel graag bij een goed iemand mijn telefoon laten repareren.

mvg,

Donny

[ Voor 14% gewijzigd door d0nny41 op 16-04-2019 13:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
als 130 euro jou het niet waard is om de data eraf te halen hoe wil je het dan gaan doen?

Je moet normaal gesproken eerst op Ok klikken op je scherm (die dus niet werkt) om verbinding met je computer te krijgen..

er zijn waarschijnlijk wel manieren voor, maar het snelst is gewoon je scherm laten fixen, eventueel via de inboedelverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Knee-Buckler schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:13:
als 130 euro jou het niet waard is om de data eraf te halen hoe wil je het dan gaan doen?

Je moet normaal gesproken eerst op Ok klikken op je scherm (die dus niet werkt) om verbinding met je computer te krijgen..

er zijn waarschijnlijk wel manieren voor, maar het snelst is gewoon je scherm laten fixen, eventueel via de inboedelverzekering?
Vaak wordt je telefoon gewiped na het vervangen van het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
ChinaGeek schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:16:
[...]

Vaak wordt je telefoon gewiped na het vervangen van het scherm...
hmm klopt. was ik helemaal vergeten...
d0nny41 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:31:

Graag zou ik minimaal mijn DATA alsnog terug willen. Deze staan op de telefoon zelf, dus niet op een SD kaart.
Heb je niet jou Samsung account gekoppeld en daarbij een Sync??? bij mij wordt alles opgeslagen in het samsung cloud account. dus als ik inlog op de telefoon (een nieuwe) dan kan ik gewoon alles weer downloaden en instellen zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:05

Nibbz

Postmaster General

kun je met Fastboot geen verbdingin met de telefoon maken (ken me van vroeger herinneren dat ik op die manier wel eens images op mn telefoon gezet heb).

Wellicht dat je er dan ook data van af kan halen?
Waarschijnlijk niet, want dan zou je alle beveiligingen omzeilen

[ Voor 15% gewijzigd door Nibbz op 16-04-2019 14:26 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
130 euro is geen probleem, maar was gewoon geinteresseerd of dat normale bedragen zijn.

Oh, mijn telefoon heb ik niet gesynced. Dus mijn telefoon wordt gewiped na het vervangen van een scherm. Had ik niet aan gedacht.

Misschien eerst kijken of ik acces kan krijgen zonder scherm, om hem daarna te laten repareren? Die 130 euro is het probleem niet, maar de data wel.

Even bekijken of fastboot werkt

[ Voor 4% gewijzigd door d0nny41 op 16-04-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:41

Matszs

><>

d0nny41 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:25:
Dus mijn telefoon wordt gewiped na het vervangen van een scherm. Had ik niet aan gedacht.
Dit ligt wel aan het bedrijf waar je naartoe gaat. Bijvoorbeeld een 'officieel' reparatiebedrijf als Dynafix maakt inderdaad je toestel leeg, echter een winkel bij je om de hoek doen dit vaak niet. Echter bij winkels om de hoek is het vaak de vraag wat de kwaliteit van onderdelen of de reparatie zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
Ik las nu idd dat veel telefoonwinkels de data wipen. Echter heb ik mijn telefoon ge-encrypt, dus kan er niets gestolen worden, toch ?

Kan ik geen verzoek doen dat ze mijn data gewoon behouden? ik kan zo langs coolblue en mediamarkt ( beide om de hoek gaan ).
Pagina: 1