Ik ben mijzelf aan het oriënteren op het gebied van 3D gaming. Ik probeer inzicht te krijgen of het vandaag de dag nog steeds mogelijk is om met AMD videokaarten, icm een 3D compatible projector/TV (en bril), te gamen in 3D. Ik weet van het bestaan van AMD HD3D maar krijg het idee dat de techniek niet veel gebruikt werd/wordt. Wat ik zo lees zorgde HD3D implementatie in spellen voor framepack 3d / shutter glasses ondersteuning in een (klein) aantal games (precies wat ik wil!), maar om hier gebruik van te maken moet je blijkbaar een 3D middleware installeren, e.g. een licentie afnemen van Tridef, een bedrijf wat helaas failliet is gegaan. Ik kan de software niet meer vinden en zoiezo kan je de software mocht je deze vinden niet meer activeren.
Om hardware.info the quoten:
Hebben mensen hier ervaring met HD3D? Hoor graag succesverhalen met tips and trics
Hebben mensen in algemeen ervaring met stereoscopic games icm 3D projector/TVs?
Om hardware.info the quoten:
Dan komen we op het meest heikele punt, de software. AMD heeft dus zelf geen drivers die bestaande games geschikt maken voor gebruik op 3D-monitoren of 3D-televisie. Hiervoor moet je investeren in ofwel de TriDef software van DDD, ofwel de iZ3D software.
- vorpX is iig geen goed alternatief voor Tridef
- Wie weet Vireio perception wel
- BigscreenVR lijkt een optie te zijn voor SBS (side by side)/OU (over/Under) (bedankt voor de tip @boe2)
Hebben mensen hier ervaring met HD3D? Hoor graag succesverhalen met tips and trics
Hebben mensen in algemeen ervaring met stereoscopic games icm 3D projector/TVs?
[ Voor 24% gewijzigd door Simkin op 16-04-2019 14:33 ]