Op zoek naar AMD 3D (HD3D ) gaming ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00
Ik ben mijzelf aan het oriënteren op het gebied van 3D gaming. Ik probeer inzicht te krijgen of het vandaag de dag nog steeds mogelijk is om met AMD videokaarten, icm een 3D compatible projector/TV (en bril), te gamen in 3D. Ik weet van het bestaan van AMD HD3D maar krijg het idee dat de techniek niet veel gebruikt werd/wordt. Wat ik zo lees zorgde HD3D implementatie in spellen voor framepack 3d / shutter glasses ondersteuning in een (klein) aantal games (precies wat ik wil!), maar om hier gebruik van te maken moet je blijkbaar een 3D middleware installeren, e.g. een licentie afnemen van Tridef, een bedrijf wat helaas failliet is gegaan. Ik kan de software niet meer vinden en zoiezo kan je de software mocht je deze vinden niet meer activeren.

Om hardware.info the quoten:
Dan komen we op het meest heikele punt, de software. AMD heeft dus zelf geen drivers die bestaande games geschikt maken voor gebruik op 3D-monitoren of 3D-televisie. Hiervoor moet je investeren in ofwel de TriDef software van DDD, ofwel de iZ3D software.
Kan me voorstellen dat met de opkomst van VR, het 3D gaming in diens ontwikkel slipstream een boost krijgt door overlappende technieken.. Alhoewel, dit klinkt ontmoedigend (Nvidia beëindigt ondersteuning 3D Vision)

Hebben mensen hier ervaring met HD3D? Hoor graag succesverhalen met tips and trics :)
Hebben mensen in algemeen ervaring met stereoscopic games icm 3D projector/TVs?

[ Voor 24% gewijzigd door Simkin op 16-04-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Weinig ervaring mee, maar volgens mij wordt er weinig meer mee gedaan. Je ziet het ook nagenoeg in geen enkele TV meer terug.

Waarom niet gewoon meteen voor VR gaan voor de ultieme beleving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Met men Oculus Rift (ondertussen verkocht) zat ik vaak in een app genaamd "Bigscreen VR": Een virtuele cinema waarin je ook 3D content kan bekijken. Werkt fantastisch goed: Waar ik zowel in een cinema als op 3D televisies me voortdurend ergerde, is het 3D effect binnen VR perfect, aangezien je effectief een apart scherm per oog hebt.
Deze Bigscreen VR kan je ook gebruiken om 3D games te spelen. Hiervoor wordt side-by-side 3D gebruikt. Werkt perfect, maar hier heb je inderdaad die middleware voor nodig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Simkin schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:06:
Ik ben mijzelf aan het oriënteren op het gebied van 3D gaming. Ik probeer inzicht te krijgen of het vandaag de dag nog steeds mogelijk is om met AMD videokaarten, icm een 3D compatible projector/TV (en bril), te gamen in 3D. Ik weet van het bestaan van AMD HD3D maar krijg het idee dat de techniek niet veel gebruikt werd/wordt. Wat ik zo lees zorgde HD3D implementatie in spellen voor framepack 3d / shutter glasses ondersteuning in een (klein) aantal games (precies wat ik wil!), maar om hier gebruik van te maken moet je blijkbaar een 3D middleware installeren, e.g. een licentie afnemen van Tridef, een bedrijf wat helaas failliet is gegaan. Ik kan de software niet meer vinden en zoiezo kan je de software mocht je deze vinden niet meer activeren.

Om hardware.info the quoten:

[...]Kan me voorstellen dat met de opkomst van VR, het 3D gaming in diens ontwikkel slipstream een boost krijgt door overlappende technieken.. Alhoewel, dit klinkt ontmoedigend (Nvidia beëindigt ondersteuning 3D Vision)

Hebben mensen hier ervaring met HD3D? Hoor graag succesverhalen met tips and trics :)
Hebben mensen in algemeen ervaring met stereoscopic games icm 3D projector/TVs?
Ik heb het lange tijd gebruikt. Ondersteuning hiervoor is zo goed als niet bestaand meer. In First Person games voegt het niets toe. Weinig meerwaarde. Bij strategy games was het prachtig! Games als Supreme Commander en Company of heroes, helemaal grijs gespeeld met HD3D. Het is alsof je naar een maquette zit te kijken door een raam. Je kunt echt langs bomen en gebouwen heen kijken. En ziet ineens echt waarom je soldaten niet even over dat richeltje kunnen lopen (je ziet duidelijk dat het een klif is door de diepte).