Oled televisie en vocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaanoorlog
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-12-2020
Hallo,

Ik ga binnenkort verheuizen en nu zit er in het huis een reusachtige kelder waar ik het idee had om een thuis bioscoop te maken met een oled televisie. Nu bedacht ik mij dat het erg vochtig kan zijn in een kelder en ik vroeg mij af of dit invloed kan hebben op de televisie of dat het niet zoveel uitmaakt. Ik hoor graag van jullie.

- Joeri

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Over de tv zou ik me nog geen zorgen maken... je eigen gezondheid.. veel vocht kans op schimmel.. funest voor je onder andere je longen!

In de handleiding van de TV staat keurig in welke omstandigheden je hem mag opslaan en gebruiken.

Ik heb al jaren in de zomer een lcd tv buiten hangen onder afdak leeft nog steeds tot op de dag van vandaag.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Heb je zelf al iets uitgezocht? Of plemp je hier maar je vraag neer zonder er zelf enige moeite in te steken? En wat @cactusman zegt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:34
Misschien die ruimte eerst geschikt maken om te leven :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaanoorlog
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-12-2020
Ik ben van plan om het goed te isoleren om zoveel mogelijk natuurkrachten buiten te sluiten dus ook vocht. Ik hoopte dat er wellicht iemand was die al een oled had staan in een relatief vochtige omgeving om zinn of haar ervaring te horen. Bij de keet waar ik veel ben hebben we een beeldbuis buiten staan die vocht na genoeg niks uitmaakt. Maar aangezien het prijs verschil aanzienlijk had ik graag persoonlijk ervaringen van iemand gehoord.

En ja ik heb al het 1 en ander uitgezocht maar kan nergens een duidelijk concreet antwoord vinden.

Daarom vroeg ik mijn vraag 😉, ik investeer liever geen honderden euros aan een ruimte waar ik achteraf niks mee kan ivm vocht. Zou jammer zijn van zowel tijd en moeite en hoopte daarom hier antwoord op te kunnen vinden.

Bedankt voor de moeite voor de berichtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
banaanoorlog schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:38:
Ik ben van plan om het goed te isoleren om zoveel mogelijk natuurkrachten buiten te sluiten dus ook vocht.
Isoleren en vocht zijn wel 2 verschillende dingen, vocht weren is leuk (isoleren is niet per definitie vocht weren) maar vochtigheid moet voorkomen worden te luchten (luchtcirculatie) die het vocht juist afvoert naar buiten. Kans dat door het "isoleren" wat je van plan bent, dat je dan juist het vocht probleem erger gaat maken. Dus denk wel even goed na wat de juiste oplossing gaat worden i.p.v. "goed isoleren"en hopen dat het dan oplost ....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:34
Gooi maar eens wat foto's en afmetingen van de ruimte online, want het lijkt mij dat die tv de kosten niet gaat zijn ;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 22:11
Sowieso zorgen voor (mechanische) ventilatie in een ruimte die aanleg heeft voor hoog vochtigheidsniveau. In de handleiding van tv’s staat vaak onder welke omstandigheiden deze gebruikt kan/mag worden. Die kunnen meestal online wel gevonden en gedownload worden.
Pagina: 1