Microsoft werkt aan eigen versie AirPods - misleidend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:47
Gerucht: Microsoft werkt aan eigen versie AirPods

@arnoudwokke

Kan de titel worden aangepast en de term Airpods worden veranderd in iets anders? Bijvoorbeeld draadloze oordopjes, of earbuds. Dit heeft niets te maken met een Apple product en op deze manier krijgt Apple steeds maar weer een podium, alsof zij de uitvinder zijn van draadloze koptelefoons. Dat zijn ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:59

arnoudwokke

Redacteur
Kan de titel worden aangepast en de term Airpods worden veranderd in iets anders? Bijvoorbeeld draadloze oordopjes, of earbuds.
Zeker, en gedaan. Dank voor de feedback :)

Nu we het hier toch over hebben, de reden dat AirPods in de titel stonden is een taalkundige. Zie, draadloze oortjes is het product waar het over gaat, maar het is niet het enige dat draadloze oortjes mogen heten. De versie met en zonder draad tussen de oortjes hebben in het Nederlands dezelfde naam.

Dat maakt het dus lastig, want met AirPods weet iedereen gelijk precies wat voor product ik bedoel, terwijl draadloze oortjes wellicht verwarring wekken. Maar ik vond jouw kritiek dat het lijkt alsof het een productsoort is zwaarwegender dan de mogelijke verwarring die de term draadloze oortjes wekt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zolang je maar consistent bent in welke term je gebruikt zal het wel meevallen. Amazon werkt ook aan draadloze oortjes, in dat nieuwsbericht noem je zo ook zo. Ik zie geen topic in "Geachte redactie" daarover?

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

arnoudwokke schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:49:
Zie, draadloze oortjes is het product waar het over gaat, maar het is niet het enige dat draadloze oortjes mogen heten. De versie met en zonder draad tussen de oortjes hebben in het Nederlands dezelfde naam.
Namelijk draadloze oortjes, bedoel je :? Oortjes met draad ertussen noem ik geen draadloze oortjes. Heb je een concreet voorbeeld?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:24

WCA

De Chinezen die Airpods klonen, gebruiken allemaal de term "True Wireless Stereo"

Wellicht dat 'volledig draadloze oortjes' de lading dekt?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

arnoudwokke schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:49:
Nu we het hier toch over hebben, de reden dat AirPods in de titel stonden is een taalkundige. Zie, draadloze oortjes is het product waar het over gaat, maar het is niet het enige dat draadloze oortjes mogen heten. De versie met en zonder draad tussen de oortjes hebben in het Nederlands dezelfde naam.

Dat maakt het dus lastig, want met AirPods weet iedereen gelijk precies wat voor product ik bedoel, terwijl draadloze oortjes wellicht verwarring wekken. Maar ik vond jouw kritiek dat het lijkt alsof het een productsoort is zwaarwegender dan de mogelijke verwarring die de term draadloze oortjes wekt :)
Kan wel zijn, maar AirPods zal vast een handelsmerk van Apple zijn en wil vast niet geassocieerd worden met varianten van derde partijen.

Net zoals Stanley dat niet wil dat hun messen genoemd worden als het gaat om goedkope prul van de action. En Maxi-Cosi en Luxaflex dat ook niet willen voor hun respectievelijke producten wat men in de volksmond doet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Hier wil ik nog wel een ander feedback punt op geven. De tags die gekoppeld zijn aan dit nieuwsbericht zijn:
Koptelefoons, Apple, Huawei, Samsung, Galaxy.

Als ik dan de zoekfunctie gebruik en het onderwerp 'Microsoft' aanvink dan krijg ik dit bericht niet, terwijl als ik op Huawei bijv. zoek weer wel. Dat is erg gek vind ik, kijkende naar het bedrijf waar het over gaat. Misschien iets om op te letten voor in de toekomst? Dat het bedrijf dat genoemd wordt (Microsoft in dit geval) i.i.g. gekoppeld wordt als onderwerp. Lijkt me handig om dat trouwens voor dit bericht ook nog toe te voegen.
Pagina: 1