Toon posts:

problemen met 1GB intern geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem en wie kan mij helpen; wanneer ik mijn interne geheugen opwaardeer naar 1 GB ,1x512 en 2x256,(pc133) dan wordt dit tidens het opstarten keurig herkend. Echter op het moment dat windows (ME) gestart wordt, wordt het scherm zwart of wordt het systeem weer opnieuw gestart. In de veilige modus kan ik wel zonder problemen opstarten. Kan het zijn dat WindowsME niet met 1 Gb intern geheugen om kan gaan want 768 MB werkt nl wel? Wie heeft er een oplossing?

Mijn systeem:
MSI K7T Turbo, AMD 1400, 768 mb sdram, 2 x 40 GB harddisk, Hercules Geforce 2 GTS 32 MB, Plextor 16/10/40 CD-writer, Bigtower 350 watt.

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 12:09
test ff je mem zie www.memtest86.com

zet wel je USBmouse in je BIOS uit ;) dit geeft namelijk fouten op 0.0mb

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Win9x kan problemen hebben bij meer dan 512MB, dus dat kan jouw probleem wel es verklaren :)

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:10

HENNEP

Just Someone

ik heb dat probleempje een keer gehad op mijn werk.

er was een pc die had 128mb (2x64) erin hangen.

Later als de pc werd opgestart.Zwart scherm met een error,en een reboot daar meteen na.

Een collega had toen nieuwe 128mb (1x128)geheugen gehaald.flikkerde dat erin,en de pc starte weer netjes op.

daarna deed hij 1x64mb erbij :NIX NADDA ZIP.

Hij haalde die 64mb eruit,deed die andere erin.

Hoppa deed het weer!

blijkbaar was er 1 Sdram chip kapot.

Ik zou het anders ook effe proberen.
You never know.

Grt H.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 23:06 schreef Ruudl het volgende:
Ik heb het volgende probleem en wie kan mij helpen; wanneer ik mijn interne geheugen opwaardeer naar 1 GB ,1x512 en 2x256,(pc133) dan wordt dit tidens het opstarten keurig herkend. Echter op het moment dat windows (ME) gestart wordt, wordt het scherm zwart of wordt het systeem weer opnieuw gestart. In de veilige modus kan ik wel zonder problemen opstarten. Kan het zijn dat WindowsME niet met 1 Gb intern geheugen om kan gaan want 768 MB werkt nl wel? Wie heeft er een oplossing?
Ik heb diverse geheugenmodules uitgeprobeerd maar een combinatie die 1GB geeft werkt gewoon niet, ook niet nadat ik in de bios de USBmouse had uitgezet.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
klinkt als een rotte strip geheugen., probeer ze allemaal 1 voor 1 uit en samen met elkaar te combineren om te kijken welke het is...

Verwijderd

zoek eens op "vcache" Er loopt hier nog een thread over. Win9x kan wel 2 of 4 GB geheugen aan, maar het cache-programma kan maar 512MB gebruiken maximaal. Toch probeert ie meer te gebruiken en dan hangt ie.

dus of Vcache,
of een rotte geheugenstrip

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Uhm, dit probleem heb ik ook al vaker gehad.
Meestak was deze na een BIOS RESET opgelost
:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 19:20 schreef BBL the 2nd het volgende:
zoek eens op "vcache" Er loopt hier nog een thread over. Win9x kan wel 2 of 4 GB geheugen aan, maar het cache-programma kan maar 512MB gebruiken maximaal. Toch probeert ie meer te gebruiken en dan hangt ie.

dus of Vcache,
of een rotte geheugenstrip
bedankt voor de tip. Ik heb in de system.ini onder het kopje Vcache de volgende regels toegevoegd:
MinFileCache=35840
MaxFileCache=40960
ChunkSize=512

Nu draait WindowsME zonder problemen met 1024 MB intern geheugen.
Pagina: 1