Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe build - game pc obv Ryzen

Pagina: 1
Acties:

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:32

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Topicstarter
Samengesteld systeem nu
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 162,66€ 162,66
1ASRock B450 Steel Legend€ 109,75€ 109,75
1NZXT H700 Zwart€ 139,-€ 139,-
1Cooler Master MasterAir MA610P€ 44,88€ 44,88
1HyperX Predator RGB HX432C16PB3AK2/16€ 118,96€ 118,96
1BitFenix Formula Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM DSP OEI€ 122,76€ 122,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 762,91

Update: voeding vervangen voor Bitfenix Formula Gold 450w.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is bedoeld om gewoon lekker mee te gamen, met nog wat apps open op de achtergrond (Spotify, Discord, Browser). Meestal speel ik World of Warcraft, Cities: Skylines of Factorio. Weinig heel spannends dus. Alles maximaal FullHD, want ik heb een FullHD monitor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de €800 voor deze componenten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb recentelijk in een aanbieding een Inno3D Geforce 1060 6gb gekocht. Die neem ik uiteraard mee.
pricewatch: Inno3D iChill Geforce GTX 1060 6GB X3 V3
Deze is vrij lang, 302 mm.

Daarnaast gaan er 2 SSD's (Samsung 840 Evo en Crucial MX500) en een 1TB SATA HDD over.

Alle randapparatuur (monitor, muis, tobo, speakers) heb ik al en zijn ruim voldoende.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Mobo, Ram, PSU, Case, Cooling, Windows 10

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb 1 harde voorkeur. Ik ben een AMD mens, en je krijgt me niet van het rode naar het blauwe kamp ;) Ik weet dat ik met een 8th/9th gen Intel misschien net wat hogere FPS haal, maar ik heb liever multicore performance dan die paar % FPS erbij.

De 2600 vind ik net wat gunstiger geprijsd dan de 2600x. Kan ook zomaar zijn dat ik straks wel een 2600x neem, als ik die €40 extra uit wil geven.

ASRock heeft altijd goed gewerkt bij mij, dus vandaar weer op de lijst. Daarnaast heb ik bewust gekozen voor een B450 moederbord. Ga niet overclocken, en een X470 is met mijn gebruik volledig overkill.

Daarnaast vind ik RGB lightning gewoon grappig om te hebben. Niets rationeels, volledig overbodig, maar gewoon omdat het kan.

Het geheugen heb ik op 3 dingen uitgekozen: QVL, snelheid én compatibiliteit met de ASRock Polychrome RGB software.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat ik RGB leuk vind, moet mn mobo dus wel RGB hebben. Het geheugen met RGB hoort er ook bij.
Daarnaast moet en zal ik een Coolermaster MasterAir MA610 in mn systeem hebben. Die CPU cooler ziet er gewoon supervet uit. Volledig overbodig, maar ook weer omdat het kan.

Het nadeel van die cooler is wel dat deze heel hoog is (166,5 mm), en dat beperkt de kastkeuze nogal. IIk kan mn huidige case (Phanteks P400s) niet blijven gebruiken.

Daarom maar een nieuwe case. De NZXT H700 is ook weer overkill, maar lekker sleek als de RGB uit is en prachtig met cablemanagement. Daarnaast 4 fans die meegeleverd worden, dus veel airflow en hopelijk wat stiller.

Ik hoef niet perse WiFi of bluetooth in mn pc. Heb geen bluetooth componenten, en mn pc staat naast mn router, dus een kabel is zo getrokken.

Ga je overklokken?
Nee, ga niet overclocken. Uiteraard zet ik wel XMP aan voor mn geheugen, maar verder laat ik alles stock.

Wat verwacht je van ons?
Dit topic is met name om te checken of ik niet stiekem toch iets stoms doe voordat ik €800 uitgeef aan een PC. Op basis van alle specs etc zou dit bij elkaar moeten passen (geheugen uit QVL, genoeg power met een goede voeding etc), maar toch :) Alle hulp wordt gewaardeerd.

Het is 6 jaar geleden dat ik een PC in elkaar heb gezet. Ik heb een heleboel reviews gelezen, QVL's en specslijsten doorgeplozen, en de Pricewatch overbelast in de afgelopen weken.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
In tt de mATX vind ik de ATX van de B450 Steel Legend geen goede prijs hebben. pricewatch: Asus ROG Strix B450-F Gaming en pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC hebben voor ~dezelfde prijs (ligt eraan bij welke winkel je gaat kopen) een betere stroomvoorziening, betere nic en veel betere audio.

De PP11 500w is niet interessant als je voor dezelfde prijs een betere pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W kunt kopen.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Topicstarter
Uszka schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 07:09:
In tt de mATX vind ik de ATX van de B450 Steel Legend geen goede prijs hebben. pricewatch: Asus ROG Strix B450-F Gaming en pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC hebben voor ~dezelfde prijs (ligt eraan bij welke winkel je gaat kopen) een betere stroomvoorziening, betere nic en veel betere audio.

De PP11 500w is niet interessant als je voor dezelfde prijs een betere pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W kunt kopen.
Thanks! Vwb de moederborden: ik vind ze eigenlijk niet zo mooi. Dat is natuurlijk persoonlijk. Maar, betere componenten is wel een ding natuurlijk. Betere audio is voor mij niet perse heel belangrijk, betere kwaliteit dan Spotify ga ik niet gebruiken.

Je geeft aan dat de NIC beter is. Hoe is deze beter? Hogere snelheid, stabielere verbinding, minder CPU load?

Hoe is de stroomvoorziening van die borden beter? Is deze stabieler oid? Ik heb wel het nodige voorbij zien komen in reviews, maar ik heb nog nooit bijster veel gesnapt van elektra.

De voeding is een goede, die neem ik over. Zal de lijst in de TS even updaten :)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
H700 is wel erg groot. Zoveel hardware moet er niet in. In de H500 passen ook al ATX mobo's en kan je ook al je hardware kwijt. Kwa design gelijkaardig, kwa prijs helemaal niet. Of de H500i als je graag wat verlichting hebt...

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Topicstarter
Inrage schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:55:
H700 is wel erg groot. Zoveel hardware moet er niet in. In de H500 passen ook al ATX mobo's en kan je ook al je hardware kwijt. Kwa design gelijkaardig, kwa prijs helemaal niet. Of de H500i als je graag wat verlichting hebt...
Klopt, maar in de H500 past helaas de CPU cooler niet. Die is te hoog. Ik heb wel gekeken naar een andere CPU cooler, maar deze wil ik gewoon hebben because of reasons ;)