Vraag

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:12
Aangezien de 3.5mm Jack en GPS van m'n huidige telefoon het bijna compleet hebben begeven (En ook de Accu nog geen 7 uur meer mee gaat) is het weer eens tijd voor wat nieuws.

Ik zoek een?
Middenmoot telefoon welke voor geruime tijd mee gaat, m'n huidige toestel is de Moto G4 dus net geen 3 jaar oud.

Eisen:
- 3.5mm jack, ik heb nog altijd ouderwetse oordopjes en werk regelmatig in ruimtes waar de boel in vliegtuigmodus moet worden gezet.
- Android 9.
- Type-C connector, het mag gewoon USB 2.0 zijn zolang het maar om een Type-C connector gaat.
- >16:9, ik heb recentelijk een aantal extended toestellen in de hand gehad - en daar erg van genoten.
- NFC, hoe minder pasjes ik mee hoef te noemen hoe beter.
- Kleine schermranden, al vind ik de camera druppel vrij lelijk - dunne schermranden zijn iets wat ik erg mooi vind op een telefoon.
- 4GB+ RAM, destijds de keuze gemaakt om voor een 2GB toestel te gaan ipv het iets duurdere 3GB, ik wil het zelfde deze keer voorkomen door voor wat hoger te gaan dan ik denk nodig te zijn.

Pre:
- Vingerafdrukscanner is een pre, ik heb nog steeds niet het idee dat ik deze echt mis.
- Lang support is ook een pre, ik doe vrij lang met m'n telefoons en wil ook graag enige zekerheid hebben m.b.t. major releases van Android. Android Q is een must, maar ik zou het prettig vinden om de versie daarna ook nog te ontvangen.
- Stereo speakers, ik kijk erg veel media en ondanks dat ik aan 1 kant minder hoor ben ik wel fan van stereo geluid. :P

Wat is je budget?
Zeg eens €270-90

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De dagelijkse bezigheden van een gemiddelde smartphone, buiten dat om kijk ik erg veel media, m'n huidige telefoon heeft slechts 1 speaker, iets wat mij eigenlijk al sinds het begin tegen heeft gevallen.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Motorola Moto G7 Plus Blauw
+ Erg veel plezier gehad van de Moto G4 dus vertrouwd.
+ Lekker kaal Android.
+ Scherm is vergelijkbaar in grote met wat ik nu al heb, maar een slag langer.
+ Goede camera, al maak ik verre van dagelijks fotos.
+ Stereo speakers
~ Support voor de Moto G4 is mij erg tegen gevallen, zelfs de Plus variant heeft pas zeer recentelijk een update gekregen naar Android 9 en de G4 krijgt deze niet.
- Geen vingerafdrukscanner, opnieuw; Geen pre maar wel welkom.
- Vrij karige batterij, mijn huidige G4 heeft ook een 3000mAh batterij en dat was na ongeveer een jaar spelen naar mijn mening eigenlijk al niet meer voldoende.
- Glimding, ik ben geen fan van glazen achterkanten.

pricewatch: Samsung Galaxy A50 Zwart
+ Scherm! OLED is een absolute verademing boven LCD, al heb ik persoonlijk geen ervaring met lang gebruik hiervan. Ik doe normaliter zo'n 3-3.5 jaar met m'n telefoon en ben daardoor bang voor inbranders of zware verkleuringen.
+ Accu, 4000mAh.
+ Relatief kleine notch.
+ Prima schermgrote.
+ Onscreen vingerscanner, al lees ik dat deze vrij matig is.
~ Ik vraag mij af hoe lang dit toestel ondersteund word, als Samsung ergens om bekend staat is het de slechte support maanden of jaren nadat de telefoon uit is. Hun website geeft aan tot minimaal maart 2021, maar zou dat inclusief een eventuele Android upgrade zijn?
- Samsung, ik heb erg weinig met de 'grote' spelers op de markt.
- Geen kale Android, al valt aan alles te wennen.
- Alweer zo'n glimding.
- Mono speaker

Welke vragen heb je hier nog over?
Aangezien ik niet heel actief ben in de hele smartphonewereld ben ik vooral benieuwd naar telefoons welke binnenkort uit zouden moeten komen, ik heb geen gigantische haast bij m'n aankoop en zou een maandje wachten bijvoorbeeld geen ramp vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 16-04-2019 13:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Alle reacties

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-11 20:54
Wat dacht je van de Nokia 7 plus? Voldoet aan al je eisen als ik het goed heb
pricewatch: Nokia 7 Plus dual sim Zwart

• D4NG3R
coolbvrobin schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 00:25:
Wat dacht je van de Nokia 7 plus? Voldoet aan al je eisen als ik het goed heb
pricewatch: Nokia 7 Plus dual sim Zwart
Kort door de bocht vind ik het een ontzettend lelijk toestel. ;)

• coolbvrobin
D4NG3R schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 00:33:
[...]

Kort door de bocht vind ik het een ontzettend lelijk toestel. ;)
Ik vind persoonlijk de moto g7 lelijker met zijn notch
Maar goed smaken verschillen natuurlijk :P

• D4NG3R
coolbvrobin schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 00:36:
[...]

Ik vind persoonlijk de moto g7 lelijker met zijn notch
Maar goed smaken verschillen natuurlijk :P
Ik ben ook absoluut geen fan van de notch, maar ik ben wel groot fan van de (in verhouding) kleinere schermranden dan welke een 'klassieke' smartphone heeft.

Zeker het Samsung toestel is lekker leeg aan de voorkant, ik heb geen zin om de hele dag naar een merknaam en/of speaker-grille te kijken. ;)

• coolbvrobin
Tja. Voordeel van Nokia is wel de updates
Je kan ook voor een xiaomi gaan. Mooi toestel bv
pricewatch: Xiaomi Mi Mix 2 64GB Zwart
Alleen update beleid is gewoon slecht
Ik zie btw wel dat hij de 3.5mm mist 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door coolbvrobin op 16-04-2019 00:45 ]

• D4NG3R
coolbvrobin schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 00:44:
Tja. Voordeel van Nokia is wel de updates
Je kan ook voor een xiaomi gaan. Mooi toestel bv
pricewatch: Xiaomi Mi Mix 2 64GB Zwart
Alleen update beleid is gewoon slecht
2 jaar oud toestel met Android 7, die valt voor mij sowieso al buiten de boot - buiten dat het toestel geen 3.5mm jack heeft. :P

• coolbvrobin
Ik heb geen idieen meer, dan zou ik voor de Samsung gaan :+

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@D4NG3R kwa budget kom je in de buurt van de Pocophone, echter heeft die geen NFC. Een klasse lager raad ik normaal de Mi A2 of A2 Lite aan, maar ook die hebben geen NFC. Mocht je die eis willen laten vallen zijn dat twee hele goede opties.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Honor 10 misschien als alternatief voor de Pocophone met NFC?

• D4NG3R
rens-br schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:27:
@D4NG3R kwa budget kom je in de buurt van de Pocophone, echter heeft die geen NFC. Een klasse lager raad ik normaal de Mi A2 of A2 Lite aan, maar ook die hebben geen NFC. Mocht je die eis willen laten vallen zijn dat twee hele goede opties.
Ik heb overwogen om inderdaad iets omhoog te gaan in budget voor de Pocophone, maar ik hoor maar weinig positiefs over Xiaomi haar updatebeleid. Dit jaar is Android Q nog verzekerd voor de Pocophone, maar houd het daar mee op? Ik doe ruim 3 jaar met m'n smartphones.

Het is verder inderdaad een toptoestel, NFC zou ik op zich wel kunnen laten vallen. (Ik heb er geen ervaring mee, maar hoe minder pasjes ik mee hoef te slepen hoe beter)
swhnld schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:03:
Honor 10 misschien als alternatief voor de Pocophone met NFC?
Android 8, met een voor mij te klein scherm. Ik wil absoluut niet kleiner gaan dan de 5.5" telefoon welke ik nu heb, en op 5.84" / 2280x1080 is dat scherm een slag smaller.

* D4NG3R kijkt veel media on-the-go en wil daarom graag dezelfde schermgrote of iets groter behouden. :)

• rens-br

rens-br

D4NG3R schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:26:
Ik heb overwogen om inderdaad iets omhoog te gaan in budget voor de Pocophone, maar ik hoor maar weinig positiefs over Xiaomi haar updatebeleid. Dit jaar is Android Q nog verzekerd voor de Pocophone, maar houd het daar mee op? Ik doe ruim 3 jaar met m'n smartphones.
Het updatebeleid van het 'Pocophone' merk is natuurlijk nog onbekend, maar ik ga er wel vanuit dat ze zich gewoon houden aan het 'normale' beleid. 2 jaar upgrades en 3 jaar updates. Daarnaast heeft Xiaomi juist een behoorlijk goed updatebeleid. Ze ondersteunen de toestellen erg lang en brengen veel updates uit voor hun eigen MIUI. Het kan echter wel zijn dat de Android versie niet mee omhoog gaat, maar daar merk je in praktijk vaak weinig van.

Daarnaast is het natuurlijk nog altijd mogelijk om over te stappen op een custom ROM. Ik heb zelf een Pocophone en vond MIUI niet fijn (want ik was LOS gewend van mijn OnePlus One), dus heb er eigenlijk vrij snel LineageOS op gezet. Daarmee heb je ook geen zekerheid, maar de kans is wel enorm groot dat je de komende jaren een geupdatet telefoon hebt. Even als vergelijk, de OnePlus One uit 2014 draait momenteel op Android 9.

• D4NG3R
@rens-br Bedankt voor de info, ik ga nog even rustig alles doornemen voordat ik in de komende dagen een keuze maak.

M.b.t. custom ROM's - leuk en aardig, maar een smartphone moet het voor mij persoonlijk 'gewoon' doen, op mijn 3 vorige toestellen heb ik ook custom ROM's gedraaid, en alle 3 toestellen hadden wel een probleem. Een niet goed functionerende camera, de GPS welke er mee stopt, geheugenlekken waardoor een reboot om de dag vereist was etc etc.

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
Als eerst: gefeliciteerd met je verjaardag!

Het zal niet lang meer duren voor de Pocophone F2 komt. Misschien dat dat ook nog een optie is.

• rens-br

rens-br

MarnickS schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:00:
Het zal niet lang meer duren voor de Pocophone F2 komt. Misschien dat dat ook nog een optie is.
De Pocophone F1 is aangekondigd in augustus, dus in die lijn komt de F2 ook pas in Augustus, dus dat duurt nog wel eventjes.

• D4NG3R
MarnickS schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:00:
Als eerst: gefeliciteerd met je verjaardag!

Thanks.

En wachten heeft naar mijn mening vrij weinig nut, de F1 is van afgelopen Augustus, en de nieuwe zal zeer zeker niet voor dan uitkomen.

Op die fiets kan je voor eeuwig blijven wachten, er komt altijd wel iets nieuws voor een betere prijs. ;)

Ik verwacht dat ik inderdaad voor de F1 ga.

• D4NG3R
Misschien een wat onnodige bump maar men is er altijd wel op gesteld om te weten wat er nou gekocht is.

Uiteindelijk toch maar voor de Pocophone F1 gegaan. Nu maar hopen dat ik een exemplaar ontvang zonder (al te veel) backlight bleeding aangezien dat vrij veel voor schijnt te komen.

Indien het toestel genoeg bevalt om te houden gooi ik er binnenkort wel een keer een review van online. :)

Pagina: 1