Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nalepovaci
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-04-2019
Ik ga binnenkort met mijn ouders een rondreis maken door Amerika.
Als fan van Apple en het land Amerika op zich, leek het mij leuk om (onder andere) de AirPods 2 aan te schaffen als (soort van) herinnering.

De AirPods wilde ik al een langere tijd aanschaffen, maar vanwege de geruchten over een nieuwe versie, heb ik het moment van aanschaffen uitgesteld.

Nu zijn er een aantal dingen, lijkt me, waar je rekening mee moet houden als je producten in het buitenland aanschaft. Zo schijn je rekening te moeten houden met bijvoorbeeld de Douane.

Waar moet ik rekening mee houden en wat zijn de voor- en nadelen bij het aanschaffen van de AirPods 2 in het buitenland? En is het daadwerkelijk nog steeds goedkoper om in Amerika je Apple producten te kopen?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nalepovaci op 15-04-2019 22:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je mag tot €430 (totaal) vrij invoeren. De AirPods vallen daar onder.

Om een goeie inschatting te maken kan je daarom de volgende rekensom gebruiken

<Prijs AirPods in dollars> * <Sales taxt state+county> = <Prijs aan Amerikaanse kassa>

Vervolgens doe je

<Prijs aan Amerikaanse kassa> * <Koers> = <Prijs in euro’s.>

Let er wel op dat Amerikaanse AirPods maar een jaar garantie hebben.

Edit: Koop je de AirPods dus in bijvoorbeeld Las Vegas kosten ze $169,xx inclusief sales Tax. Wat met de koers van vandaag ongeveer €150,-

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 15-04-2019 22:45 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit onderwerp is niet iPhones & iPads specifiek, en past beter in het Shopping Forum. Ik ga dit topic daar echter niet naartoe verplaatsen, aangezien het daar direct op slot zou gaan. Hier op GoT verwachten we enige mate van eigen inzet, dat is ook waarom je een template krijgt met vragen als wat je zelf al hebt gezocht en gevonden. Zo heeft o.a. de douane een pagina over het kopen van producten in het buitenland, en zijn er in het Shopping Forum zelf ook veel topics over dit onderwerp te vinden. Dit topic gaat dan ook op slot.

Mocht je er niet uitkomen, dan kun je het beste een topic open in het Shopping Forum. Neem dan eerst het algemeen beleid goed door, en vertel duidelijk wat je gezocht en gevonden hebt, en welke vragen je hebt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.