Een kunstof CV leiding in mijn woning heeft een gaatje net onder de verdeler (+- 5cm onder de koppeling). Dit schijnt vaker voor te komen met pre 2000 kunstof leidingen vooral in combinatie met stadsverwarming. Vandaag een offerte gekregen voor vervangen alle leidingen d.m.v. novatube systeem. Dat zou uitkomen op meer dan 4000 euro en daar schrok ik toch wel van, met daarbij geen garantie dat het gaat werken. Het lek gaat over de bedenverdieping en ik vermoed dat de bovenverdieping nog wel mee kan i.v.m. minder gebruikt. Ik zie een paar opties:
De vloer op de benedenverdieping is laminaat die al wel op een aantal plaatsen beschadigd is, maar op zich nog wel mee kan. Verder verwacht ik binnen twee jaar te verhuizen.
1 Zelf proberen een nieuwe slang door de mantelbuis te trekken.
2 Laminaat en ondervloer voorzichtig weghalen. Dekvloer open maken en nieuwe leiding laten leggen. Hopen dat het laminaat weer netjes terug gaat.
3 De boel vervangen door vloerverwarming en een nieuwe pvc vloer. Dit is natuurlijk ook prijzig, maar lijkt me meer te bieden dan alleen een paar nieuwe leidingen.
4 oude leiding verlengen weet alleen niet of dit kan
5 iets anders sta open voor suggesties
6 vragen voor een offerte voor 1 leiding of alleen beneden verdieping
De vloer op de benedenverdieping is laminaat die al wel op een aantal plaatsen beschadigd is, maar op zich nog wel mee kan. Verder verwacht ik binnen twee jaar te verhuizen.
1 Zelf proberen een nieuwe slang door de mantelbuis te trekken.
2 Laminaat en ondervloer voorzichtig weghalen. Dekvloer open maken en nieuwe leiding laten leggen. Hopen dat het laminaat weer netjes terug gaat.
3 De boel vervangen door vloerverwarming en een nieuwe pvc vloer. Dit is natuurlijk ook prijzig, maar lijkt me meer te bieden dan alleen een paar nieuwe leidingen.
4 oude leiding verlengen weet alleen niet of dit kan
5 iets anders sta open voor suggesties
6 vragen voor een offerte voor 1 leiding of alleen beneden verdieping