Kunstof CV leiding lek vlak onder verdeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43
Een kunstof CV leiding in mijn woning heeft een gaatje net onder de verdeler (+- 5cm onder de koppeling). Dit schijnt vaker voor te komen met pre 2000 kunstof leidingen vooral in combinatie met stadsverwarming. Vandaag een offerte gekregen voor vervangen alle leidingen d.m.v. novatube systeem. Dat zou uitkomen op meer dan 4000 euro en daar schrok ik toch wel van, met daarbij geen garantie dat het gaat werken. Het lek gaat over de bedenverdieping en ik vermoed dat de bovenverdieping nog wel mee kan i.v.m. minder gebruikt. Ik zie een paar opties:

De vloer op de benedenverdieping is laminaat die al wel op een aantal plaatsen beschadigd is, maar op zich nog wel mee kan. Verder verwacht ik binnen twee jaar te verhuizen.

1 Zelf proberen een nieuwe slang door de mantelbuis te trekken.

2 Laminaat en ondervloer voorzichtig weghalen. Dekvloer open maken en nieuwe leiding laten leggen. Hopen dat het laminaat weer netjes terug gaat.

3 De boel vervangen door vloerverwarming en een nieuwe pvc vloer. Dit is natuurlijk ook prijzig, maar lijkt me meer te bieden dan alleen een paar nieuwe leidingen.

4 oude leiding verlengen weet alleen niet of dit kan

5 iets anders sta open voor suggesties

6 vragen voor een offerte voor 1 leiding of alleen beneden verdieping

Beste antwoord (via wortelsoft op 20-04-2019 15:00)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Kan er geen stukje tussenuit en dan een nieuw stukje buis tussen de bestaande buis en de verdeler?
Als je over twee jaar eruit gaat dan is het zonde geld om alles te vervangen.

Dit idee maar dan onder je verdeler i.p.v. in de vloer.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 16-04-2019 10:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 18:04

Sen

<-->

Ik zou voor optie 6 gaan alleen vervangen/repareren wat er daadwerkelijk kapot is. Meerwaarde levert het echt niet op bij verkoop.

En anders zou ik zeggen vloerverwarming dat geeft wel een meerwaarde maar ook niet wat het gaat kosten. Maar dan heb je nog woongenot.
Laminaat van een beetje kwaliteit kan je makkelijk hergebruiken dat is het grootste verkooppunt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Kan er geen stukje tussenuit en dan een nieuw stukje buis tussen de bestaande buis en de verdeler?

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 16-04-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
Heb je een plaatje van het gaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
ThinkPadd schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:27:

Denk dat dit wel een aardige optie is, vraag me alleen af hoe "krokant" de huidige buis is.

Zal ook nog even een foto maken van het gaatje.

Tot +-1500 euro had ik wel de leidingen laten vervangen, geeft ook weer peace of mind, maar dit is te gek. Kans dat er andere leidingen springen is beste reëel en met stadsverwarming heb je een oneindige hoeveelheid water die er uit kan stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Meester_J schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:41:
Heb je een plaatje van het gaatje?
CV leiding

Denk dat het dat wittige plekje is.

[ Voor 7% gewijzigd door wortelsoft op 16-04-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
Ik zou denk ik de mantel inkorten, extra koppeling ertussen en een nieuwe stukje buis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34

Theo

moederbord

Als het echt maar om 1 gaatje gaat wat kleiner is dan een speldenpuntje; bitumentape eromheen? Kost je een paar euro en een paar minuten.. Preventief alle leidingen vervangen is wellicht een beetje zonde van tijd, geld en moeite..

[ Voor 25% gewijzigd door Theo op 17-04-2019 12:15 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
Vandaag langs een installateur geweest, die komt woensdag langs om er een stuk tussen te zetten of in te korten en opnieuw aan te sluiten al geef ik dat laatste weinig kans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
wortelsoft schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:03:
Vandaag langs een installateur geweest, die komt woensdag langs om er een stuk tussen te zetten of in te korten en opnieuw aan te sluiten al geef ik dat laatste weinig kans..
Hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wortelsoft
De slangen waren 15cm gekrompen ondertussen en beide zijn verlengd zonder problemen.
Pagina: 1