Nieuwe actieve subwoofer gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 21:27
Goedemiddag allen,

Helaas is mijn huidige subwoofer aan het overlijden. Hij is al eens gerepareerd en na een paar jaar keren nu de problemen weer terug. Tijd voor iets nieuws dus!

Stukje huidige setup:
Versterker: Pioneer VSX-1131
Speakers: Harman kardon set, vermoedelijk de HKTS 11 maar zeker weten doe ik dit niet.
Subwoofer (de defecte dus): Harman Kardon SUB-TS8/230 (zat bij de set, aan de hand van zoeken op subwoofer kwam ik bij HKTS11 uit.)

Ik zoek een?
Nieuwe subwoofer, vergelijkbaar met de huidige aangezien deze prima is bevallen. Zwaarder is naar mijn mening niet nodig, mag wel uiteraard. Lichter zeker niet.

Wat is je budget?
250-300 max. (bij voorkeur te besteden bij Bol.com of Mediamarkt aangezien ik nog 250 euro aan prima keuzekaart cadeaubonnen heb liggen welke aan de subwoofer wil besteden)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik luister graag muziek, vrij divers van klassiek tot en met dance en alles er tussen, ook muziek waarbij je de bass best mag voelen :) En kijk daarnaast graag een film of serie waarbij geluid naar mijn mening een belangrijke rol speelt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben normaliter iemand die redelijk trouw is aan het merk en aangezien ik al speakers heb van Harman kardon zou ik zeggen ook de subwoofer weer van dit merk. Echter heb ik gehoord dat dit merk niet meer is wat het geweest is. Aangezien een subwoofer redelijk universeel is zie ik geen problemen om iets anders te proberen. Ik heb positieve berichten gehoord over Klipsch R-8SW evenals de JAMO J 12 SUB zwart.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik begrijp dat er moet gekeken worden naar wattage en bereik, maar beiden zeggen mijn weinig. Zeker bereik (hertz) zegt me niet heel veel.

Hij staat in de woonkamer, naast de bank (niet in een hoek maar ongeveer in het midden van de kamer). De zitruimte zelf is ongeveer 5 bij 6 met drie muren. Vierde muur ligt dieper en gaat naar de keuken (het huis is rechthoekig zoals een stacaravan bij wijze van spreke)

Alvast bedankt voor de gouden tips! (ook als het die eerder genoemde subwoofers zijn)

Michel

[ Voor 9% gewijzigd door Michel op 15-04-2019 20:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:58
Ik zou bij dezen het merk "Harmon Kardon" even minder trouw blijven als het gaat om subwoofers. Dit zijn simpelweg gewoon geen kwalitatief hoogstaande subs maar eerder veredelde boem/brom boxen ;)

M.i. kan je dus (ook met je beperkte budget) er alleen maar op voorruit gaan. Ik zou dan gezien je prijsrange kiezen voor:
pricewatch: Klipsch R-10SW zwart - Actieve Subwoofer (Zwart)
of liever nog
pricewatch: Klipsch R-12SW (Zwart)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
renzo4000 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 07:36:
Ik zou bij dezen het merk "Harmon Kardon" even minder trouw blijven als het gaat om subwoofers. Dit zijn simpelweg gewoon geen kwalitatief hoogstaande subs maar eerder veredelde boem/brom boxen ;)

M.i. kan je dus (ook met je beperkte budget) er alleen maar op voorruit gaan. Ik zou dan gezien je prijsrange kiezen voor:
pricewatch: Klipsch R-10SW zwart - Actieve Subwoofer (Zwart)
of liever nog
pricewatch: Klipsch R-12SW (Zwart)
Ik blijf er inderdaad ver vandaan!

Bedankt voor het advies, helaas beiden niet te krijgen bij Mediamarkt of bol.com. Mocht het bij die winkels echt niet lukken zijn ze zeker het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Jammer dat je zoekgebied beperkt is tot bol.com of mediamarkt. Dit zijn nou ook niet de winkels met de ruimste keuze in deze categorie en veelal ook niet de goedkoopste. Je zou ook de iets nieuwere serie kunnen overwegen: https://www.mediamarkt.nl...-100sw-zwart-1600318.html . Je moet dan wel iets je budget bijstellen.

Echter een beetje goede sub kost eenmaal best wat geld. Je haalt meer sub in huis met die budget als je gaat shoppen voor tweedehands.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
renzo4000 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:44:
Jammer dat je zoekgebied beperkt is tot bol.com of mediamarkt. Dit zijn nou ook niet de winkels met de ruimste keuze in deze categorie en veelal ook niet de goedkoopste. Je zou ook de iets nieuwere serie kunnen overwegen: https://www.mediamarkt.nl...-100sw-zwart-1600318.html . Je moet dan wel iets je budget bijstellen.

Echter een beetje goede sub kost eenmaal best wat geld. Je haalt meer sub in huis met die budget als je gaat shoppen voor tweedehands.
De reden dat ik bij die twee winkels wil shoppen is vanwege cadeaubonnen die ik heb liggen. Ik ben zeker bereid meer geld uit te geven aan sub als dat de moeite waard is, maar wel bij voorkeur met die cadeaubonnen :)

Die klipsch 100sw is nog te doen qua prijs, maar heeft het naar voren richten van de conus geen nadelen ten opzichte van naar beneden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Verschillen zijn minimaal geluidtechnisch (subs zijn in principe non-directioneel) en gaat het vooral om de looks wat je aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
renzo4000 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:52:
Verschillen zijn minimaal geluidtechnisch (subs zijn in principe non-directioneel) en gaat het vooral om de looks wat je aanstaat.
Oke duidelijk! dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Houd er rekening mee dat die Klipsch geen rooster ter bescherming heeft. Je kan 'm dus makkelijk beschadingen. Wellicht kun je die apart nog bestellen.

Bij een downfiring sub heb je dat probleem sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:34
Bij de Klipsch subwoofers zit er gewoon een zwarte afdekking bij hoor ;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dan is het goed. Ik zag nergens een plaatje met die afdekking dus ik dacht dat het er niet bij zat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Zit inderdaad een afdekking op, maar bedankt voor de alertheid!
Pagina: 1