[macOS] Bootcamp: installatieschijf niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07 10:58
Ik probeer met behulp van de Boot Camp assistent Windows 10 op mijn iMac van dit jaar te zetten.
Dat lukt niet. Wie weet waarom?
...

Ik gebruik het nieuwste macOS op een iMac 2019 van nog geen week oud.
macOS Mojave 10.4.4. Ik gebruik de Bootcamp assistent en een Windows Pro versie van oktober 2018 die ik als ISO op mijn computer heb staan. Ik weet niet of dat boeit, want die ISO ziet ie helemaal niet.
...

Finder ziet de ISO wél. Ook de oude die ik eerst probeerde te installeren. Het is ook géén upgrade en ik heb ook een licentie.
Opnieuw opstarten van zowel de Mac als van de Boot Camp-assistent heeft niet geholpen.
Ik heb 2 interne SSD's en het maakt niet uit welke container ik kies, hij wil niet installeren.

Voor zover ik weet hoef ik bij deze iMac ook geen externe schijf / Stick te gebruiken en kan het installeren gewoon via de interne schijven / schijf.
...
Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Wat kan ik nog proberen?
Ik heb wel gezocht op de foutmelding, maar dan vind ik hele oude topics...

Keuzes maken de Mens

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"De foutmelding", welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ben ik dat helemaal vergeten toe toevoegen? Wat suf.
De installatieschijf is niet gevonden.

Plaats de Windows-installatieschijf en wacht enkele seconden totdat de schijf wordt herkend.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 09:48
Ik zou gewoon even opnieuw een ISO downloaden en het opnieuw proberen: https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Oh sorry, dat had ik ook al gedaan.

Maar hij lijkt heel die ISO niet te zien...

Als ik een filmpje dat ik vond goed begrepen heb, moet ik niet de ISO nemen van oktober 2018, maar van April 2018. Waarom kan dat zijn?

[ Voor 45% gewijzigd door whahas op 15-04-2019 22:11 . Reden: Gegevens ISO ]

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 09:48
whahas schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:38:
Oh sorry, dat had ik ook al gedaan.

Maar hij lijkt heel die ISO niet te zien...

Als ik een filmpje dat ik vond goed begrepen heb, moet ik niet de ISO nemen van oktober 2018, maar van April 2018. Waarom kan dat zijn?
Dat zou niet uit moeten maken. Heb hier laatst ook nog op mijn MacBook Pro via Bootcamp Windows 10 geïnstalleerd en daarvoor gewoon de ISO van Oktober 2018 gebruikt. Zolang je de officiële ISO gebruikt via de link die ik eerder al gaf zou het moeten werken. Het zou ook kunnen dat het specifiek probleem is met Bootcamp op iMac 2019, al kan ik daar zo niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ik heb die officiële ISO. Ik denk dat ik weet waar het aan ligt. Ik edit deze post zo met mijn resultaten.

Edit: Nee, het ligt ook niet aan de optie 'Veilige bestanden' van mijn virusscanner BitDefender.

Edit2: Het lijkt te liggen aan de andere SSD die in mijn iMac zit. Dat is een overblijfsel van een Fusion Drive die ooit in de machine heeft gezeten voordat het apparaat aan mij geleverd werd. Mijn leverancier is in de weer om het probleem voor mij op te lossen.

[ Voor 39% gewijzigd door whahas op 16-04-2019 20:57 . Reden: Extra gegevens ]

Keuzes maken de Mens

Pagina: 1