Optisch geluid ipv HDMI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn HDMI board van mijn TX-NR616 is dus ook helaas overleden. Contact gehad met de reparatie afdeling van Onkyo en die adviseren mij om maar een nieuwe te kopen omdat de kosten best hoog oplopen. Dat was ik eigenlijk niet meteen van plan. Zo'n heel apparaat weggooien omdat er 1 printplaat stuk is vind ik nogal wat maar misschien is het dan niet anders

Ik heb dus nog wel steeds beeld maar geen geluid, dat schakelt niet meer aan.

Is het nou een stomme gedachte dat ik geluid dan misschien optisch via mijn tv (Panasonic) kan doorgeven aan mijn Onkyo en zo weer geluid heb of zie ik nu iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor de reacties.....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:05

SeatRider

Hips don't lie

Dit lijkt mij een prima optie, als optical in wel gewoon werkt natuurlijk...?

Dus HDMI naar TV, en dan optisch van TV naar Onkyo.

[ Voor 26% gewijzigd door SeatRider op 15-04-2019 18:06 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat idee ga ik dus proberen. De optische in- en uitgangen zijn nog maagd dus ik heb goeie hoop. Ik zal laten weten of het is gelukt!! Thx voor je snelle reply!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:05

SeatRider

Hips don't lie

Suc6!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Verwijderd Ik heb er een hard hoofd in, dat de optical wel werkt. Immers moet de decodering door de dezelfde chip gebeuren, en zelf helende condensatoren bestaan niet.

maar het medium Jomanda kan alles, want als je er in geloofd kan alles. Gewoon even je receiver laten instralen tijdens één van haar healings. Je weet het nooit, de wonderen zijn nog niet de wereld uit. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Lip schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:27:
@Verwijderd Ik heb er een hard hoofd in, dat de optical wel werkt. Immers moet de decodering door de dezelfde chip gebeuren, en zelf helende condensatoren bestaan niet.

maar het medium Jomanda kan alles, want als je er in geloofd kan alles. Gewoon even je receiver laten instralen tijdens één van haar healings. Je weet het nooit, de wonderen zijn nog niet de wereld uit. :)
je weet 1 ding wel zeker als je het jomanda water er over heen gooit :+

maar idd zover ik weet wordt alles door de zelfde DSP afgewerkt..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lip schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:27:

Ondanks dat de optical aansluiting niet op het HDMI board zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 18:00
jup zou moeten werken, enig nadeel is wel dat je geen lossless audio meer hebt via optical, word gedownconvert naar de lossy variant van het geluidsformaat (dolby, DTS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:28:
[...]
Ondanks dat de optical aansluiting niet op het HDMI board zit?
Dat maakt geen zak aardappel uit...

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties. Het lukt me idd niet om er geluid uit te krijgen..... Da's vet balen...
Dan mag ik mijn NR-TX616 gaan begraven ben ik bang van.... zonde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

https://content.hwigroup....80/88850.jpg?d=1423439142

@Verwijderd Gewoon zelf fixen, appeltje eitje...

Zo beetje alles, staat dezer dagen op Youtube
En het is geen rocket science
En overal in Nederland zit een elektronicawinkel om de hoek, dankzij de grote uitvinding van het WWW. :D
die jeugd van tegenwoordig ook, die is bereid om helemaal NIX te leren

Mocht je de moed niet bij elkaar kunnen rapen, kan je de receiver ook aan dit adres doneren.

[ Voor 12% gewijzigd door Lip op 15-04-2019 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lip schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:48:
https://content.hwigroup....80/88850.jpg?d=1423439142

@Verwijderd Gewoon zelf fixen, appeltje eitje...

Zo beetje alles, staat dezer dagen op Youtube
En het is geen rocket science
En overal in Nederland zit een elektronicawinkel om de hoek, dankzij de grote uitvinding van het WWW. :D
die jeugd van tegenwoordig ook, die is bereid om helemaal NIX te leren

Mocht je de moed niet bij elkaar kunnen rapen, kan je de receiver ook aan dit adres doneren.
Ik ben zelf een leek met dit soort dingen maar zie op jouw foto iets met een stickertje "new" op. Is dat waar je op doelt en hoe heet zoiets? En is dat het enige wat vervangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
vaag als je optische aansluiting ook op je HDMI board zit, noem het dan geen HDMI board.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@peschinl Daar is helemaal niks vaags aan, dat is gewoon een "daughterboard" wat aan het HDMI board vast zit. En is precies hetzelfde als een spdif bracket/ back plate / breakout box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lip schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:14:
@peschinl Daar is helemaal niks vaags aan, dat is gewoon een "daughterboard" wat aan het HDMI board vast zit. En is precies hetzelfde als een spdif bracket/ back plate / breakout box.
Ik ben zelf een leek met dit soort dingen maar zie op jouw foto iets met een stickertje "new" op. Is dat waar je op doelt en hoe heet zoiets? En is dat het enige wat vervangen moet worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@Verwijderd Koop een (goedkoop) soldeersetje en zoek de juiste condensatoren voor het HDMI bord, ik ben ook een leek maar het WWW heeft mij geleerd om mijn SR-606 te fixen;
Humma Kavula in "Onkyo HDMI Board problemen - verlengde garantie tot 2018"

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Humma Kavula schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:25:
@Verwijderd Koop een (goedkoop) soldeersetje en zoek de juiste condensatoren voor het HDMI bord, ik ben ook een leek maar het WWW heeft mij geleerd om mijn SR-606 te fixen;
Humma Kavula in "Onkyo HDMI Board problemen - verlengde garantie tot 2018"
Weet je, ik ga het gewoon een keer proberen. Niks te verliezen en alles te winnen toch :-) Ik laat het weten hoe het is gegaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

De foto van het HDMI board, is van mijn receiver. Die foto heb ik toen gemaakt nadat er o.a bij Onkyo een recall was van receivers. Het stickertje NEW op de chip/ic duid aan, dat het om een revisie of transistor verkleining ging van de chip waarbij de spanning van de chip is verlaagt, waardoor de bedrijfstemperatuur naar benden ging.

Wanneer de chip naar de klote is, of de soldeerpunten van een chip/ic los zit. Is het gewoon einde oefening, naar mijn mening. Je kan dan nog een reflow overwegen, maar meestal is het niet voor de lange duur en komt het probleem terug.

+ wat @Humma Kavula zegt...
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:28:
[...]

Weet je, ik ga het gewoon een keer proberen. Niks te verliezen en alles te winnen toch :-) Ik laat het weten hoe het is gegaan.....
That's the Tweakers spirit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
wat weet Lip toch veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lip schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:34:
De foto van het HDMI board, is van mijn receiver. Die foto heb ik toen gemaakt nadat er o.a bij Onkyo een recall was van receivers. Het stickertje NEW op de chip/ic duid aan, dat het om een revisie of transistor verkleining ging van de chip waarbij de spanning van de chip is verlaagt, waardoor de bedrijfstemperatuur naar benden ging.

Wanneer de chip naar de klote is, of de soldeerpunten van een chip/ic los zit. Is het gewoon einde oefening, naar mijn mening. Je kan dan nog een reflow overwegen, maar meestal is het niet voor de lange duur en komt het probleem terug.

+ wat @Humma Kavula zegt...

[...]

That's the Tweakers spirit!
Hahahaha ach ja... Beetje klooien maar dan... Heb er maar 10 besteld aangezien de verzendkosten 18 euro zijn en 10 van die dingennog geen 2 euro :F Dus als alles in 1x goed gaat heb ik er straks 5 over voor een prikkie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou kan ik dus nergens een video vinden op youtube waar specifiek mijn versterker TX-NR616 wordt gerepareerd. Ik heb dus ook gene idee welke condensatoren er verwisseld moeten worden. Ik tel er 2 onder en 7 aan de bovenkant.... iemand een handig linkje voor me misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
volgens mij geowon allen op het hdmi board :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

https://www.ifixit.com/An...o,+HDMI+Board+NetworkChip
nr-414 en 515 schijnen gelijkwaardig te zijn qua probleem.
Gewoon flink googlen om wat info te vinden.
Soms de DTS chip maar sowieso ook alle caps op het bord vervangen met nieuwe gelijke of betere caps.
Je moet wel even goed kijken welke type cap waar zit om de juiste te bestellen.

Als de caps het probleem niet oplossen is de DTS chip hoogstwaarschijnlijk gaar.
Op youtube staan genoeg instructies hoe je caps moet vervangen, het HDMI bord verwijderen lijkt mij niet zo moeilijk en heb je geen video voor nodig, gewoon gezond verstand :)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik kan niks, maar ik weet heel veel. :P

Pagina: 1