Zolder vloer isoleren als dak al is gedaan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:56

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Het dak is bij mij geïsoleerd. Maar de zoldervloer is niet geïsoleerd. En we gebruiken deze zolder alleen als opslag. Ik vind het zonde dat er warmte naar de zolder gaat aangezien dat het niet nodig is.

Nu zit ik alleen met een paar vraagjes. Ik heb op internet gezocht maar daar zijn ze niet echt duidelijk. Als je al een geisoleerd dak hebt.

1 Is het verstandig om een dampscherm te plaatsen op de zoldervloer. Als het dak al is geisoleerd?

2 Er zitten bij mij ook led spotjes (gu10) in de zolder vloer. Hoe ga je met de warmte van de spotjes?

3 Wat raden jullie mee aan om de zolder mee te isoleren? (ik ga het zelf doen). Ik heb aardig wat ruimte over voor isolatie materiaal.

Usenet handleidingen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:52

vectormatic

Warlock of the doorlock

ad 2): led GU10 spotjes zijn helemaal 5W aan vermogen? Zou ik me kwa warmte-afvoer geen zorgen om maken, zeker als ze gewoon contact maken met een groot volume lucht in je kamer

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:46

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Als het dak is geisoleerd, en daar is een dampscherm toegepast, dan hoef je op de zoldervloer zelf geen dampscherm toe te passen. Immers is het dampscherm nodig als warme lucht in contact komt met koud oppervlakte en daar kan gaan condenseren. Deze warme (vochtige) lucht hou je dan tegen. Daarom is het belangrijk om dat dampscherm absoluut luchtdicht te krijgen.

Warmteontwikkeling van led-spotjes zal niet veel zijn.

Tja, steen/glaswol is het goedkoopste, PIR isoleert het beste per cm.
Net waar je aan kan komen en hoe je er bij kan...

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
4W Maar je bouwt ze toch in de isoloatie? of laat je een gat open voor de lucht? Of maak je er iets omheen? En zo ja hoeveel afstand?
vectormatic schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:13:
ad 2): led GU10 spotjes zijn helemaal 5W aan vermogen? Zou ik me kwa warmte-afvoer geen zorgen om maken, zeker als ze gewoon contact maken met een groot volume lucht in je kamer

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Klink logisch. :)

Ik wil het beste spul. Zal waarschijnlijk maar een paar euro extra zijn per vierkante meter. Ik zal de vloer er uit moeten slopen. Want het zijn latjes die gespijkerd zijn. Dus die zullen niet heel blijven. Zou het nog uitmaken wat voor hout ik terug spijker. Dit wil ik wel zo goedkoop mogelijk omdat het alleen om te lopen is.
Sjoerdfoto schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:15:
Als het dak is geisoleerd, en daar is een dampscherm toegepast, dan hoef je op de zoldervloer zelf geen dampscherm toe te passen. Immers is het dampscherm nodig als warme lucht in contact komt met koud oppervlakte en daar kan gaan condenseren. Deze warme (vochtige) lucht hou je dan tegen. Daarom is het belangrijk om dat dampscherm absoluut luchtdicht te krijgen.

Warmteontwikkeling van led-spotjes zal niet veel zijn.

Tja, steen/glaswol is het goedkoopste, PIR isoleert het beste per cm.
Net waar je aan kan komen en hoe je er bij kan...

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:46

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

TheDudez schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:23:
Klink logisch. :)

Ik wil het beste spul. Zal waarschijnlijk maar een paar euro extra zijn per vierkante meter. Ik zal de vloer er uit moeten slopen. Want het zijn latjes die gespijkerd zijn. Dus die zullen niet heel blijven. Zou het nog uitmaken wat voor hout ik terug spijker. Dit wil ik wel zo goedkoop mogelijk omdat het alleen om te lopen is.

[...]
Als de balken eronder goed zijn, en afhankelijk van de h-o-h afstand kan je daarna 18mm plaatmateriaal terugschroeven. OSB, underlayment, multiplex is allemaal goed.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:13
Als je de hoogte niet heel hard nodig hebt gooi gewoon een paar pir platen op de zoldervloer met daar wat plaatmateriaal overheen. Het zal waarschijnlijk niet heel veel gaan schelen maar je hebt iets minder buitenoppervlak waarmee je warmte verliest. Ik zou ook niet te dik isoleren want als je zolder heel veel kouder wordt dan de rest van het huis zal het daar ook vochtiger gaan worden.
Pagina: 1