Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Hoi,

Mijn Dell Ultrasharp U3415W is gesneuveld doordat er iets tegenaan is gegooid. Er is van buiten niets te zien, maar het scherm geeft alleen nog maar een kleurrijke ster weer (de glaslaag er achter is gebarsten).

Ik heb deze een aantal jaartjes geleden 2de hands gekocht (was eigenlijk nieuw, paar weken oud, impuls aankoop van iemand) maar ik heb geen bon meer en ik weet niet meer waar deze is gekocht (ik had het wel maar ben het kwijt).

Ik ben op zoek waar ik deze het best kan laten repareren, het liefst ergens waar mensen goeie ervaringen hebben.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Helaas, die kleurrijke ster zit dan in het LCD paneel. Verreweg het duurste onderdeel van de monitor die dan vervangen moet worden. Waarschijnlijk zijn alle kosten bij elkaar opgeteld meer dan dat eenzelfde scherm 2e hands waard is.

[ Voor 8% gewijzigd door -36- op 15-04-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Had het er even bij moeten vermelden, het is verzekeringswerk (inboedel/aansprakelijkheid) onder coulance regeling (geen bon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

InflatableMouse schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:31:
Had het er even bij moeten vermelden, het is verzekeringswerk (inboedel/aansprakelijkheid) onder coulance regeling (geen bon).
Mooi. Dan heb je nu genoeg geld om een nieuw scherm te kopen.

Statement van @-36- blijft staan: Repareren gaat duurder zijn dan vervangen. Garantie valt dit niet onder dus gratis repareren gaat niet gebeuren. Ga naar de Pricewatch en koop een nieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Welke regio? Opsturen van zo'n scherm lijkt me ook nogal een behoorlijk gedoe (of je moet de doos nog hebben). Zou eerder proberen op een dealtje met de verzekering aan te sturen dat je de monitor totalloss laat verklaren en dagwaarde uitbetaald krijgt oid.

[ Voor 3% gewijzigd door -36- op 15-04-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
-36- schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:35:
Welke regio? Opsturen van zo'n scherm lijkt me ook nogal een behoorlijk gedoe (of je moet de doos wel nog hebben). Zou nog eerder proberen op een dealtje met de verzekering aan te sturen dat je de monitor totalloss laat verklaren en dagwaarde uitbetaald krijgt oid.
Als het een beetje in de buurt is breng ik het weg en haal het weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@InflatableMouse Wat krijg je uitgekeerd, heb je eigen risico ?
Vaak reparatie niet waard, dit soort

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:44:
@InflatableMouse Wat krijg je uitgekeerd, heb je eigen risico ?
Vaak reparatie niet waard, dit soort
Misschien niet, maar ik hoor dat toch graag zelf van een reparateur om mijn eigen keuze te maken in plaats het maar aan te nemen. Er moeten toch bedrijfjes zijn die dit kunnen?

Is zo'n paneel niet op alibaba te bestellen, desnoods ga ik zelf schroeven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28
Zo'n paneel op ali lijkt me niet echt de beste keuze voor dat scherm. Als ik het zo lees lijkt het me dat het paneel vervangen zal moeten worden. Het bedrag wat je uitgekeerd krijgt lijkt me dat dat het bedrag voor reparatie is? Of heb je al geld gehad hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46
Een kapot paneel is ook niet te repareren, alleen te vervangen. En bij een monitor is in sommige gevallen de PCB 't enige onderdeel wat kostenefficiënt is vervangen kan worden.
Het paneel is zo'n groot onderdeel van de totaalprijs dat het scherm total loss is. Zeker als 't scherm al een paar jaar oud is.

Dell doet ook niet aan reparaties van schermen. Deze worden bijna altijd vervangen. Het scherm zelf gaat retour naar leverancier (van Dell) en gaat daar of de prullenbak in beland in onderdelen in een refurbished traject. Daardoor zijn er ook geen reparatieonderdelen te bestellen.

Het panel is waarschijnlijk een LM340UW2-SSA1. Die is wel los te krijgen, maar doet ook minimaal 400 euro + shipping en dan moet ie er nog ingehangen worden. Daar koop je een "nieuw" tweedehands scherm voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:44
Met andere woorden je oude scherm is total loss en een nieuw scherm zal aangeschaft moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Scherm uit elkaar, part nummer op de achterkant door google gooien en hopen dat er iets uitkomt.
Ik ben bang dat je niets gaat vinden en dat een nieuw scherm het enige is wat over blijft,

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een kostenindicatie voor de verzekering nodig hebt, dan moet je contact opnemen met Dell het beste. Die kunnen meestal wel vermelden wat reparatie gaat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22

WCA

contact opnemen met Dell zelf. Die geven je een (te dure) indicatie, en van dat geld koop je een nieuw scherm.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben bang dat je je Dell U3415W beeldscherm al hebt weggegooid?

Mijn scherm is gisteren namelijk uitgevallen (geen power meer/blijft zwart). Ik heb hem opengemaakt en zou vrij eenvoudig de electronica kunnen vervangen.

Aangezien jouw LCD stuk is zou jouw kapotte scherm mij dus goed van pas kunnen komen.

Mocht je het nog hebben dan hoor ik heel graag van je!!

Groet,
Jos

P.S. uiteraard heb ik Dell gebeld: 1 jaar uit garantie betekent weggooien. "wij repareren geen schermen, maar wisselen ze alleen om indien binnen garantie. We leveren geen onderdelen, kunnen je niet één van de kapotte geretourneerde schermen leveren en hebben ook geen alternatief. Helaas weggooien. Volgende keer garantie verlengen" is alles wat ze kunnen uitbrengen.

Sowieso nooit meer een Dell voor mij dus. Het is in 2020 totaal achterhaald om een perfect werkend beeldscherm met een verwachte levensduur van 10 jaar na 3 jaar volgens Dell op de schroothoop te moeten gooien omdat er bij wijze van spreken een weerstandje kapot is.

Het risico om een product van (destijds) 800,- te kopen wat na 3 jaar niet kan worden gerepareerd is simpelweg te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Al lang. Volledig vergoed trouwens onder 'coulanceregeling'.
Pagina: 1