Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Hallo allen,

we zitten met een probleempje.

De Galaxy S8 kan sinds een aantal weken de update naar Pie binnenhalen... goede zaak uiteraard. Maar hier in de organisatie hebben we twee handjes vol Galaxy S8 toestellen in gebruik die sinds de update naar Pie na een aantal dagen stoppen met het synchroniseren van de agenda bij gebruik van exchange. We krijgen dit met geen mogelijkheid weer gesynchroniseerd zonder het account helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren. Maar dan na een dag of 3 a 4 stopt het synchroniseren weer. Dit is overigens beide kanten op... alles wat in de telefoon wordt gezet synced niet naar Outlook en andersom.

Uiteraard zijn de synchronisatieinstellingen onder de mail en agenda app van Samsung al nagekeken, teven de accountinstellingen te vinden onder de algemene Android instellingen->accounts. Batterijoptimalisatie uitzonderingen aangemaakt mocht ook niet baten. Er zijn ook geen foutmeldingen oid, de mail/agenda app van Samsung geeft ook 'eerlijk' aan dat de laatste keer dat de agenda een synchronisatie heeft gedaan een X aantal dagen geleden is. De synchronisatie onder instellingen van Android doet wel een beetje liegen, want die zegt doodleuk dat de synchronisatie een X aantal minuten geleden is gebeurd, maar wijzigingen worden niet doorgevoerd.

Uiteindelijk hebben we zelfs al volledige resets geprobeerd, dus een complete schone telefoon... probleem blijft.

Dan zou je uiteraard kunnen concluderen dat het aan de apps van Samsung ligt, maar Google Agenda doet exact hetzelfde... en bij gebruik van bijvoorbeeld de Outlook mail app stopt de agenda ook na een aantal dagen met synchroniseren.

Verder uiteraard veel gebruik gemaakt van Google, maar naast de 'standaard' oplossingen die we al hadden gedaan (zie hierboven) eigenlijk geen oplossing kunnen vinden of recente meldingen van meer mensen die hier last van hebben.

Kortom, het probleem lijkt toch wat dieper te zitten, vermoedelijk een bug in Android Pie voor de Galaxy S8... dat lijkt ons de logische hoofdverdachte omdat de problemen sinds die update zijn begonnen.

Meer mensen last van? Mogelijke andere oplossingen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact het zelfde probleem met Galaxy s7
Heeft iemand al een oplossing ontdekt?
Groetjes
Femke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas hetzelfde probleem geconstateerd, al 2x account verwijderd met alle ellende en verloren afspraken van dien en nu weer geen synchronisatie, bij een collega met dezelfde telefoon (S8) idem.
Vandaag melding naar Samsung gedaan, ben benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosdt27
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-07 13:53
De Samsung S8 van mijn vader heeft hier ook last van.
Mail doet het allemaal prima, maar de agenda wil niet meer synchroniseren.
Kan geen oplossing vinden, heeft Samsung al gereageerd?

Ik heb ook al een paar keer een Wipe Cache Partition uitgevoerd d.m.v. Android System Recovery (Telefoon uit, aanzetten de toetsen Volume +, Bigsby en Power knop simultaan in te drukken tot het Android logo in beeld komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco Marijs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-09 22:14
Ik heb exact hetzelfde probleem op de Galaxy S10. Email-account verwijderen lost het probleem inderdaad even op, maar na 1 a 2 dagen stopt het synchroniseren weer. Erg vervelend en onwenselijk. Ben benieuwd of er mensen zijn die een oplossing voor het probleem weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Marco Marijs op 16-06-2019 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een samsung s8 en sinds de update naar Pie 9.0 krijg ik ook geen meldingen meer. Niets doet het meer. heb hem al 2x terug gezet naar fabrieksinstellingen maar ook dit werkt niet. In tussen zijn er al 3 software updates geweest maar het probleem blijft. Zit er aan te denken om er een andere rom op te zetten. Bv lineage, zou dit het probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:33:
Heb een samsung s8 en sinds de update naar Pie 9.0 krijg ik ook geen meldingen meer. Niets doet het meer. heb hem al 2x terug gezet naar fabrieksinstellingen maar ook dit werkt niet. In tussen zijn er al 3 software updates geweest maar het probleem blijft. Zit er aan te denken om er een andere rom op te zetten. Bv lineage, zou dit het probleem oplossen?
Je zou het denken... het lijkt mij echt een software ding te zijn.

Dat is alleen hier geen optie, het gaat om meerdere toestellen en custom roms zijn niet toegestaan.
Pagina: 1