Waterkoelling ... en als het spul lekt, wat dan ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 23:06
Okay het lijkt me een leuk idee en ga het misschien ook wel doen alleen zijn jullie niet bang voor lekkage ?! Ik moet er niet aan denken. Stel ben niet thuis en het spul begint te lekken .. kom ik thuis en vind een rokende PC..... |:(

of heb je hier speciale dingen voor zoals bij een waterbed een bak erom heen :?

Verwijderd

Een beetje waterblok lekt niet, en als je de slangen goed vastzet lekken die ook niet.

Mischien dat je er een sponsje onder kan leggen.

• Narf109
  • Laatst online: 15-05 11:40
:O Badmuts :O

geintje...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
enige oplossing is vantevoren testen he... alles erin bouwen en dan laten draaien zonder dat de pc zelf draait.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• M@NIC
  • Laatst online: 01-05 23:06
ja maar door de warmte kan alles nog wel gaan krimpen/uitzetten...... dan weet je nooit

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
tja als het lekt heb je pech

had je maar beter moeten testen >:)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 10:54

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

tja zelfde idee als met een centrale verwarming , als die begint te lekken is het ook niet leuk, maar dat maak je ook bijna niet mee.
Als alles goed is gemonteerd ,getest en lekvrij bevonden blijven de systemen gewoon stabiel en lekvrij draaien.

Een klein addertje onder het gras is wel dat iedere keer dat als je in je p.c. hebt zitten rommellen je ff goed moet kijken of je je watersysteem niet beschadigd hebt o.i.d.
kwestie van ff goed opletten ..

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Dan moet je je pc zwemles gaan geven :+

Dat lekken kan je natuurlijk voorkomen door hem buiten je case goed te testen.

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Het leven is een groot risico, net als waterkoeling. Durf je het niet aan moet je het niet doen.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om een opvang bak te kunnen plaatsen op bepaalde plekken. Of je maakt met behulp van vloeibaar rubber een mal om een waterslang heen en mocht het gaan lekken dan kun je dat via deze mal laten afvoeren.

Verwijderd

Gewoon testen,

Als alles 24/7 2 weken lang droog blijft dan zal het wel goed zitten.

Anders zorgen dat je water gedestileerd blijft, dan geleid het geen stroom. ;)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op woensdag 25 juli 2001 23:02 schreef MrK het volgende:
Gewoon testen,

het is niet echt gedestileerd meer als het in de buitenlucht komt ,denk aan zuren en zouten >:)
Nah gewoon chekken en nog es dubbelchekken :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• wimmetje
  • Laatst online: 30-09-2025
HE inderdaad coole oplossing...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
Class a material, slangenklemmen, en een ruime test periode, en lopen!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 23:02 schreef MrK het volgende:
Gewoon testen,

Gewoon gedestileerd water geleid nog altijd stroom.
Gooi maar eens wat gedestileerd water in je systeemkast wedden dat je je pc weg kunt gooien. :)

Of je moet het water zelf meerdere malen gaan destileren. Maar dan nog is het niet helemaal zuiver.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

alleen je heen en terug slangetje en je waterblok in je pc en de rest erbuiten houden, zo min mogelijk risico

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Gewoon overal goede slangenklemmen op, goede slagen gebruiken, scherpe bochten vervangen door hardplastic bochtje, eventueel een extra mantelje met een tyrepje op de slang doen langs scherpe punten.

Die van mij draait al maanden 24/7, gaat prima, ik had alleen iets verdamping uit het reservoir. Resultaat na 1,5 maand plots lucht in de leidingen :) .

One of the animals has left its cage today.

• DiedX
  • Laatst online: 23:13
Vraag ik me toch af waar dat water gebleven is >:)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 23:07 schreef ureal het volgende:

[..]

Gooi maar eens wat gedestileerd water in je systeemkast wedden dat je je pc weg kunt gooien. :)

Of je moet het water zelf meerdere malen gaan destileren. Maar dan nog is het niet helemaal zuiver.
Ok, mierenneukers >:) jullie begrijpen me wel.

• Epsilon
  • Laatst online: 23:24

Epsilon

gebruik gedestileerd water
dan pomp hij wel je reservoir leeg, maar dan heb je alleen een vastloper en geen kortsluiting. En laat je pomp zuigen ipv "duwen". dan zuigt hij lucht in de slang waardoor de comp vastloopt (moet je de pomp wel via een relais schakelen). Dan stopt de pomp ook met pompen en dan heb je weinig of geen water in je comp.

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Ik heb wel m'n SCSI kaart afgedekt tegen condens die van m'n videokaart komt (vooral in de winter word het soms een blok ijs, als hij bijv. alleen maar staat te downloaden)
Maar condens is zuiver water, en dus niet zo schadelijk als iets vochtig word.... (de eerste keer stond er gewoon een laag water op, maar hij doet het nog wel :D )

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

hmmm ik zou toch voor het gedestileerd water gaan (iedergeval beter dan gewoon leiding water)
of nog beter: water sensoren verbinden aan een schakeling die vervolgens (bij water lekage) de voeding uitschakelt,
maarja dat is ook weer een beetje vergezocht mischien :P

Verwijderd

Dan ben je toch al te laat, voordat die sensoren hebben geschakeld heeft er echt al kortsluiting plaatsgevonden.

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 22:52 schreef Manic het volgende:
Okay het lijkt me een leuk idee en ga het misschien ook wel doen alleen zijn jullie niet bang voor lekkage ?! Ik moet er niet aan denken. Stel ben niet thuis en het spul begint te lekken .. kom ik thuis en vind een rokende PC..... |:(

of heb je hier speciale dingen voor zoals bij een waterbed een bak erom heen :?

Als er brand komt word het wel geblust door je waterbak !

• BrZ
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

Op woensdag 25 juli 2001 23:07 schreef ureal het volgende:

[..]

Zelfs als het helemaal zuiver is geleid het nog water omdat er een evenwicht ontstaat tussen H3O+ en OH- :O

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat gebeurt er als het systeem lekt:

Dan wordt je computer nat. Mijn moederbord wordt gesierd door een witte kalkstreep van de AGP kaart (waar water op lekte) tot net beneden het derde PCI slot. wat waren de effecten: Geen. Videokaart doet het nog gewoon, en de PCI sloten ook.
Iemand anders had in de begintijd ook eens zijn niewe moederbord en nagelnieuwe G400 aan de waslijn bungelen. Ik heb maar weinig elektronica, wat kapot is gegaan door water. En ludiek genoeg is dat alleen elektronica welke voor boten is gemaakt (kompas en log). Al het andere wat onder water heeft gestaan doet het nog.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En als je toch controle wil blijven houden, dan volg je de ontwikkelingen van de PC-dok op het waterkoeling forum.
Dit apparaatje kan veel, onder andere je PC uitschakelen als er lekkage optreed, verder kan het je fans beheren, alarm geven, etc etc etc.
Pagina: 1