Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game/Vr PC (900€)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrVinny
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-06 00:05
Hey mede Tweakers!

Ik heb nu de afgelopen maanden wat geld gespaard en heb een goede 900 euro om te spenderen aan een game/vr pc, ik heb al een toetsenbord en een muis dus zoek buiten dat bedrag ook een monitor die ook rond de 100-150 euro mag kosten, maar ik ben vooral aan het twijfelen aan mijn pc en waar ik op kan besparen/verbeteren.

Dit heb ik tot nu toe:

(moederbord en voeding aangepast)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 197,49€ 197,49
1ASRock B450M Pro4€ 73,-€ 73,-
1MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X 6G€ 335,-€ 335,-
1NZXT H500 Zwart€ 73,96€ 73,96
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 81,95€ 81,95
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 44,95€ 44,95
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 69,50€ 69,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 875,85

(eventuele monitor : AOC G2460VQ6 Zwart)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, ik surf ook graag en bewerk eventueel wel eens graag foto's via lightroom. Ook zou ik graag later een HTC Vive aanschaffen dus ik zou hem ook graag VR Games kunnen laten draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 900, ik heb niet veel meer en moet ook nog een scherm aanschaffen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets jammer genoeg

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag gaan met de gtx 1660 TI aangezien de 2060 iets te duur zou zijn, ook denk ik dat amd de beste keuze zou zijn voor processor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn vorige pc bevatte een r9 390 en ik heb daar wel wat troubleshooting mee gehad, liefst een nvidiakaart.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop dat de pc een beetje futureproof is, en hem in een paar jaar zou kunnen upgraden

Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, dus ik weet het nog niet zo goed (zou het misschien doen na een paar jaar)

Wat verwacht je van ons?
Ik ga voor een bang for your buck style game pc, ik denk dat hier ook de grafische kaart het belangerijkste is de hoe de build er precies uit ziet met kleurtjes en weet niet wat. aangezien hier velen zitten met verstand van pc's en ik hier 4j geleden ook zeer goed geholpen werd vraag ik of jullie me eventueel kunnen helpen een keuze te maken :)

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via MrVinny op 16-04-2019 08:46)

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
2 puntjes kan ik zo bedenken.
1) Dat moederbord is niet compatible, je moet een B450 hebben voor AMD, deze is alleen voor intel.
2) Ik zou 1 euro meer uitgeven en de 400W voeding nemen. 300W is misschien net wat aan de krappe kant.

Verder heb je gewoon al goede bang-for-buck onderdelen gekozen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Philip Ross
  • Nu online
1) Dat moederbord is niet compatible, je moet een B450 hebben voor AMD, deze is alleen voor intel.
2) Ik zou 1 euro meer uitgeven en de 400W voeding nemen. 300W is misschien net wat aan de krappe kant.

• MrVinny
Philip Ross schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:04:

aangepast, dus de B450 werkt alleen met amd? later niet aanpasbaar met een Intel Processor?

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
MrVinny schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:12:
[...]

aangepast, dus de B450 werkt alleen met amd? later niet aanpasbaar met een Intel Processor?
Dat kan inderdaad niet. De socket moet overeenkomen met de processor.

• Philip Ross
  • Nu online
MrVinny schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:12:
[...]

nee, het systeem werkt zo:
Je hebt een socket (fysieke lay-out) waarin een bepaald soort CPU past. Dit wisseld meestal elke paar generaties en tussen Intel/AMD.
Je hebt een chipset. Voor elke socket zijn vaak meerdere chipsets te krijgen. Elke generatie CPU (op dezelfde socket) heeft vaak ook een eigen generatie chipsets (al zijn die vaak wel compatible met eventueel verlies van enkele nieuwe functies). Per generatie heb je dan ook nog 3 chipsets, vaak een budget, een normale en een voor overlockers of mensen die meer specifieke eisen hebben.

Dus voor een AMD CPU (ryzen 1xxx, 2xxx en in de toekomst 3xxx) kan je moederborden gebruiken met de AM4 socket en chipsets A320, B350, X370, B450, X470 waarbij de B450 en Z470 iets meer functies hebben in combinatie met de 2xxx series. Voor de 3xxx series komen er ook weer nieuwe moederborden uit met nog meer extras maar die passen ook gewoon op de B450, Z470 moederborden.

• MrVinny
Philip Ross schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:18:
[...]

nee, het systeem werkt zo:
Je hebt een socket (fysieke lay-out) waarin een bepaald soort CPU past. Dit wisseld meestal elke paar generaties en tussen Intel/AMD.
Je hebt een chipset. Voor elke socket zijn vaak meerdere chipsets te krijgen. Elke generatie CPU (op dezelfde socket) heeft vaak ook een eigen generatie chipsets (al zijn die vaak wel compatible met eventueel verlies van enkele nieuwe functies). Per generatie heb je dan ook nog 3 chipsets, vaak een budget, een normale en een voor overlockers of mensen die meer specifieke eisen hebben.

Dus voor een AMD CPU (ryzen 1xxx, 2xxx en in de toekomst 3xxx) kan je moederborden gebruiken met de AM4 socket en chipsets A320, B350, X370, B450, X470 waarbij de B450 en Z470 iets meer functies hebben in combinatie met de 2xxx series. Voor de 3xxx series komen er ook weer nieuwe moederborden uit met nog meer extras maar die passen ook gewoon op de B450, Z470 moederborden.
Dus uiteindelijk kan ik later wel mijn AMD processor aanpassen naar een nieuwere generatie? of zit ik fout (dat zou toch niet voor direct zijn natuurlijk)

• Philip Ross
  • Nu online
MrVinny schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:25:
[...]

Dus uiteindelijk kan ik later wel mijn AMD processor aanpassen naar een nieuwere generatie? of zit ik fout (dat zou toch niet voor direct zijn natuurlijk)
ja dat kan, zeker de volgende generatie kan er op (al moet je mischien de bios updaten maar dat is geen probleem), maar niet onbeperkt in de toekomst. Er komt een moment dat ook AMD naar een nieuwe socket gaat.

Dus hoewel de kracht van de GPU vooral bepalend is voor hoe goed je kan gamen is het wel belangrijk om niet te veel te bezuinigen op de CPU omdat die veel moeilijker te upgraden is dan de GPU.

Een 2600x kan overigens nog wel wat jaartjes mee waarschijnlijk.

• MrVinny
Philip Ross schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:31:
[...]

ja dat kan, zeker de volgende generatie kan er op (al moet je mischien de bios updaten maar dat is geen probleem), maar niet onbeperkt in de toekomst. Er komt een moment dat ook AMD naar een nieuwe socket gaat.

Dus hoewel de kracht van de GPU vooral bepalend is voor hoe goed je kan gamen is het wel belangrijk om niet te veel te bezuinigen op de CPU omdat die veel moeilijker te upgraden is dan de GPU.

Een 2600x kan overigens nog wel wat jaartjes mee waarschijnlijk.
Oke top, bedankt voor de uitleg ;)

• GenericNickname
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:46
Als ik mag aanhaken: hoe redelijk kun je VR-en met een GTX1660? Welke games kun je spelen met een systeem als deze?
Pagina: 1