Hey mede Tweakers!
Ik heb nu de afgelopen maanden wat geld gespaard en heb een goede 900 euro om te spenderen aan een game/vr pc, ik heb al een toetsenbord en een muis dus zoek buiten dat bedrag ook een monitor die ook rond de 100-150 euro mag kosten, maar ik ben vooral aan het twijfelen aan mijn pc en waar ik op kan besparen/verbeteren.
Dit heb ik tot nu toe:
(moederbord en voeding aangepast)
(eventuele monitor : AOC G2460VQ6 Zwart)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, ik surf ook graag en bewerk eventueel wel eens graag foto's via lightroom. Ook zou ik graag later een HTC Vive aanschaffen dus ik zou hem ook graag VR Games kunnen laten draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 900, ik heb niet veel meer en moet ook nog een scherm aanschaffen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets jammer genoeg
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag gaan met de gtx 1660 TI aangezien de 2060 iets te duur zou zijn, ook denk ik dat amd de beste keuze zou zijn voor processor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn vorige pc bevatte een r9 390 en ik heb daar wel wat troubleshooting mee gehad, liefst een nvidiakaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop dat de pc een beetje futureproof is, en hem in een paar jaar zou kunnen upgraden
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, dus ik weet het nog niet zo goed (zou het misschien doen na een paar jaar)
Wat verwacht je van ons?
Ik ga voor een bang for your buck style game pc, ik denk dat hier ook de grafische kaart het belangerijkste is de hoe de build er precies uit ziet met kleurtjes en weet niet wat. aangezien hier velen zitten met verstand van pc's en ik hier 4j geleden ook zeer goed geholpen werd vraag ik of jullie me eventueel kunnen helpen een keuze te maken
Alvast bedankt!
Ik heb nu de afgelopen maanden wat geld gespaard en heb een goede 900 euro om te spenderen aan een game/vr pc, ik heb al een toetsenbord en een muis dus zoek buiten dat bedrag ook een monitor die ook rond de 100-150 euro mag kosten, maar ik ben vooral aan het twijfelen aan mijn pc en waar ik op kan besparen/verbeteren.
Dit heb ik tot nu toe:
(moederbord en voeding aangepast)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 197,49 | € 197,49 |
| 1 | ASRock B450M Pro4 | € 73,- | € 73,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X 6G | € 335,- | € 335,- |
| 1 | NZXT H500 Zwart | € 73,96 | € 73,96 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power 11 400W | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 69,50 | € 69,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 875,85 | |
(eventuele monitor : AOC G2460VQ6 Zwart)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, ik surf ook graag en bewerk eventueel wel eens graag foto's via lightroom. Ook zou ik graag later een HTC Vive aanschaffen dus ik zou hem ook graag VR Games kunnen laten draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 900, ik heb niet veel meer en moet ook nog een scherm aanschaffen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets jammer genoeg
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag gaan met de gtx 1660 TI aangezien de 2060 iets te duur zou zijn, ook denk ik dat amd de beste keuze zou zijn voor processor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn vorige pc bevatte een r9 390 en ik heb daar wel wat troubleshooting mee gehad, liefst een nvidiakaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop dat de pc een beetje futureproof is, en hem in een paar jaar zou kunnen upgraden
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, dus ik weet het nog niet zo goed (zou het misschien doen na een paar jaar)
Wat verwacht je van ons?
Ik ga voor een bang for your buck style game pc, ik denk dat hier ook de grafische kaart het belangerijkste is de hoe de build er precies uit ziet met kleurtjes en weet niet wat. aangezien hier velen zitten met verstand van pc's en ik hier 4j geleden ook zeer goed geholpen werd vraag ik of jullie me eventueel kunnen helpen een keuze te maken
Alvast bedankt!