Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo54
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-04 12:53
Goedenavond,

Ik krijg het niet voor elkaar een nieuwe printer op een normale manier te laten werken via extern bureaublad.

Ik had een HP Laserjet CM2320 mfp en deze werkte gewoon zoals het hoorde. Het betreft een extern bureaublad sessie tussen 2 windows 7 machines via een vpn-verbinding. Na inloggen op de externe pc kon gewoon op de lokale laserjet geprint worden.

Deze 2320 is nu vervangen door een HP laserjet 500 color m575.
Deze wordt niet automatisch gezien tijdens de extern bureaublad sessie. Ik heb de checkbox wel aangevinkt dat lokale bronnen gebruikt mogen worden, echter hij ziet de printer niet. Heb het op meerdere pc's geprobeerd.

Ik heb het kunnen oplossen door op de externe pc een printer toe te voegen. Dit via de optie ' printer toevoegen' en dan bij het selecteren van een poort ziet hij de lokale pc. Middels trial & error van verschillende ts-poorten kom ik dan vanzelf bij de printer uit. Daarna de driver installeren en het werkt. Echter veranderen deze poorten met grote regelmaat dus blijft dit een repeterende oefening.

Heeft iemand een oplossing voor me om dit gewoon op de normale manier te bewerkstelligen?
De printer is overigens met usb aangesloten, geen idee of dit nog van invloed is, leek mij echter niet.

Bij voorbaat dank,

Matthijs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:13
ik vraag me af wat het het hele verhaal ter zake doet..
is het niet gewoon zo dat er een probleem is met het printen op de desbetreffende windows 7 machine...

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het probleem ook met een W10 welke verbinding maakt met een W7 pc waarop een Officejet 6950 op de W10 staat. Ik had al handmatig binnen W7 een PCL3 driver geïnstalleerd maar de poort verandert steeds. Ik dacht nog laat ik via LPT1 en dan linken met de USB/netwerkpoort maar dat werkt ook niet. Ik ben bang dat ik via derde software als Thinprint moet gaan werken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo54
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-04 12:53
boyette schreef op maandag 15 april 2019 @ 05:03:
ik vraag me af wat het het hele verhaal ter zake doet..
is het niet gewoon zo dat er een probleem is met het printen op de desbetreffende windows 7 machine...

?
De printer werkt uitstekend op de lokale pc. Ook op de externe pc staan andere printers geïnstalleerd die zonder problemen werken. Het probleem was er eerst ook niet met de 2320, echter met de nieuwe m575 ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:13
Tammo54 schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:27:
[...]

De printer werkt uitstekend op de lokale pc. Ook op de externe pc staan andere printers geïnstalleerd die zonder problemen werken. Het probleem was er eerst ook niet met de 2320, echter met de nieuwe m575 ineens wel.
aha.. dat stond niet in de initiele melding en is waardevolle informatie

de printer is met usb aangesloten en kan dit niet middels een netwerkverbinding?

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 16-04-2019 05:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Op het moment dat je connectie maakt/ inlogt via RDP worden de printers in de sessie gemapt, als dit misgaat zou je in de event viewer moet kunnen vinden waarom :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Pagina: 1